Search
Close this search box.

מיהי הגברת הראשונה של אוקראינה?

אשתו של נשיא אוקראינה לא מגדירה את עצמה כאדם ציבורי אבל בימים אלה היא כנראה התומכת הגדולה ביותר שלו

שתפו :

צילום מתוך עמוד האינסטגרם של זלנסקה

אולנה זלנסקה (תוספת סלבית, הטיית שם המשפחה לפי המגדר), הגברת הראשונה של אוקראינה, תסריטאית ובת כיתתו לשעבר של זלנסקי, נחשבת לאחת הנשים המשפיעות ביותר באוקראינה. היא בת 44, נולדה בשנת 1967 בקרבי ריה, ושם נעוריה הוא קיאשקי. לפני שהתמקדה בתסריטאות וכתיבה היא למדה אדריכלות באוניברסיטה הלאומית במדינה.

בני הזוג למדו יחד באותו בית ספר אך לא הכירו אחד את השני, רק באוניברסיטה באמצעות חברים משותפים החלו לצאת. בני הזוג יצאו במשך שמונה שנים עד שהתחתנו בשנת 2003, ולאחר מכן נולדו שני ילדיהם. לאחר לימודי האדריכלות בחרה להתמקד בכתיבת טקסטים עבור אולפני רובע 95 ואף עבדה עם זלנסקי על הסט ב"משרת העם" שם הוכתר זלנסקי כאחד השחקנים הטובים במדינה.

צילום מתוך עמוד האינסטגרם של זלנסקה

ב2019 אמרה זלנסקה ל'ווג אוקראינה' "בעלי תמיד בחזית, בזמן שאני מרגישה יותר בנוח מאחורי הקלעים. אני לא מסמר המסיבה, אני לא אוהבת לספר בדיחות, זה לא האופי שלי. אבל מצאתי לעצמי סיבות בעד הפרסום, אחת מהן היא ההזדמנות למשוך את תשומת הלב של אנשים לנושאים חברתיים חשובים. יחד עם זאת, הפרסום של הילדים שלי הוא מחוץ לתחום: לא פרסמתי את התמונות שלהם ברשתות החברתיות בעבר, וגם עכשיו לא".

דבר נוסף מפתיע לפי העיתון הוא שזלנסקה גילתה כי בעלה מתמודד לנשיאות ב1 לינואר 2019 מהרשתות החברתיות, כששאלה את זלנסקי מדוע לא אמר לה דבר לפני הפרסום, הוא ענה לה כי שכח. זלנסקה הודתה כי הגיבה בתחושות מעורבות להחלטה "לא שמחתי יותר מדי כשהבנתי שאלו התוכניות. הבנתי איך הכל ישתנה, ועם איזה קשיים נצטרך להתמודד.. בעלי יודע להפתיע. אבל, ברצינות, דיברנו לפני על הנושא הזה הרבה זמן, ואמרתי שתמיד אתמוך בו".

צילום מתוך עמוד האינסטגרם של זלנסקה

"זלנסקה מספרת כי גדלה בקרבי ריה, והיא חיה באוקראינה כל חייה, ולכן היא מבינה איזה בעיות יש למדינה, אך עם זאת הצוות שלה בחר להתמקד בבעיות מסויימות "אם אני אעשה הכל, זה לא יעבוד, אז הצוות שלנו החליט להתמקד במשימות ספציפיות: בריאות הילדים, שוויון הזדמנויות לכל האוקראינים ודיפלומטיה תרבותית".

אחת המטרות העיקריות של זלנסקה היא זכויות נשים. ב-2019 היא יזמה את הצטרפותה של אוקראינה ליוזמה הבינלאומית של G7 בנושא שוויון מגדרי, שותפות ביאריץ. בנוסף, היא קידמה את קונגרס הנשים האוקראיני. עבודתה כללה גם רפורמה במערכת התזונה בבית הספר והעלאת המודעות לשפה האוקראינית. דרך סגנונה האישי, זלנסקה בחרה לקדם גם מעצבים אוקראינים, במיוחד במהלך מסעותיה.

"לבן זוגו של הנשיא יש הזדמנות לתקשר עם מי שקרוב לשלטון", אמרה ולנסה לווג. "דלתות של פקידים נפתחות בפני הגברת הראשונה. אני לא פוליטיקאי, ואין לי זכות להתערב בעבודתו של הנשיא, אלא להפוך למתווך בין האנשים לפקידים, כדי שהאחרונים ישמעו את הראשונים, אני יכולה ואני באמת מוכנה לכך".

צילום מתוך עמוד האינסטגרם של זלנסקה

על רקע הפלישה של רוסיה לאוקראינה בשבוע שעבר, זלנסקה וילדיה נשארו במדינה במקום לא ידוע. זלנסקי, שבחר להישאר במדינה, ציין כי "האויב סימן אותי כיעד מספר 1, ואת המשפחה שלי כיעד מס' 2" לפני שדחה את ההצעה להתפנות מקייב, בירת אוקראינה. כמו זלנסקי, זלנסקה עמדה על שלה "לא תהיה לי פאניקה ודמעות", כתבה בעמוד האינסטגרם האישי שלה, "אהיה רגועה ובטוחה בעצמי. הילדים שלי מסתכלים עליי. אני אהיה לידם. וליד בעלי. ואתכם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום