חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יממה של מחאה בזמן לחימה – סיכום הצעדים והתגובות

בג׳נין נלחמים מהלילה שעבר כוחות צה״ל כדי לסכל את תשתית הטרור אבל מתנגדי הרפורמה לא עוצרים לרגע

שתפו :

כוח קפלן

 

"מבצע בג'נין לילה לפני שיבוש נתב"ג באחד מימי השיא של המחאה? מקרי, בטח מקרי. אני באמת לא יכולה שלא לחשוב שהוא קצת רוצה שיהיו שם נפגעים. שום דבר לא יחליש את המחאה כמו חיילים הרוגים", כך כתבה ענת קם והוסיפה: ״גם אם נהנה מהספק שהתאריך בכלל נקבע לפני שנתיים בממשלת בנט, נתניהו הרוויח ביושר כל פקפוק במניעיו״.

ח"כ טלי גוטליב, יצאה כנגד קם: "מי אתם מופקרים חסרי אחריות שיוצאים למחאות כשכוחות הביטחון בשיאו של מבצע בג׳נין? אתם בטח לא חיים ביהודה ושומרון, בטח לא חוטפים אבנים (במקרה הטוב) בדרך הביתה. מתביישת בכם, בזה לכם אנשי שמאל ראדיקלי. זו לא מחאה, זה אובדן ערכים מוחלט שלכם".

מנגד, ח"כ גלעד קריב מהאופוזיציה קורא לבטל את הדיון על הרפורמה: ״חבר הכנסת רוטמן, כשיש מבצע צבאי רחב היקף – לא ממשיכים עם חקיקה שקורעת את העם. אנא ממך, הודע שאתה מבטל את דיוני עילת הסבירות כל עוד המבצע בג׳נין ממשיך. שים את מדינת ישראל וחייליה לפני מהלכי החקיקה הקיצוניים שלך ושל יריב לוין״.

‏מטעם מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל הפועלים כעת בג'נין. כל עוד שמחה רוטמן בוחר להמשיך את הדיונים בוועדת החוקה, אנחנו נאלצים להמשיך להפגין. קוראים לרוטמן לבטל את הדיונים היום בוועדת החוקה".

ד"ר שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, מאשימה: ״בזמן שחיילי צה״ל ואנשי כוחות הבטחון – הילדים, האחים ובני הזוג שלנו – מסכנים את חייהם למען בטחון המדינה, רוטמן ולוין וממשלת המשתמטים פועלים נגד המדינה״.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, שכח את מה שכתב בשנת 2005 לגבי חסימות כבישים והפרות סדר: "‏מישהו עומד למות. הוא עוד לא יודע את זה, אבל הוא ימות. האמבולנס שלו ייתקע. הלב שלו יקרוס, העובר שלה ייוולד מת. אחד הצמיגים הבוערים יפוצץ את מכל הדלק שלו והוא יישרף חיים, לתפארת מדינת ישראל".

היום (שני) התראיין לרדיו גלי ישראל ישי גרין, מראשי המחאה.

יותם זמרי: "אתמול שלחו לי שני אנשים הודעה, אחד מגיע לטיפול רפואי דחוף בארץ ואחד נוסע לטיפול רפואי בחו"ל, למה ישי גרין רוצה לעכב אותם?"

גרין: "אנחנו יודעים את המחיר של הדבר הזה אבל הדיקטטורה היא הרבה יותר חמורה".

זמרי: "אכפת לך שאני אעלה את החולה סרטן הזה ותגיד לו שדיקטטורה יותר חשובה מהטיפול שלו?"

גרין: "כן. אם תהיה דיקטטורה לא יהיה לו שום טיפול רפואי".

לקראת חסימת נתב"ג עלה לשידור בגלי ישראל, ניצב בדימוס אהרון אקסול ואמר: ״ברגע שיש הפרת סדר על המשטרה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לא לשבש את נתב"ג או בכלל. אנחנו מתייחסים כל הזמן לחופש הביטוי כאילו הוא גובר על שאר הזכויות. אבל לא פחות חשובה מזכות חופש הביטוי היא זכות חופש התנועה, ופה תפקידה של המשטרה למנוע זאת״.

דובר המשטרה, אלי לוי הודיע: ״העיניים של כולם נשואות לנתב"ג. אני פונה למפגינים ולראשי המחאה, אנחנו כמשטרה מאפשרים את זכות המחאה. מצד שני אפס סובלנות לפגיעה בשוטרים וסמלי שלטון. מבקש מהציבור שיהיה ערני וכל דבר חריג לעדכן את המשטרה״.

 

ישי הדס, ממארגני "קריים מינסטר", פירסם הנחיות חדשות למפגינים בנתב"ג: "משטרת ישראל נחלצת לעזור!! משאירה לעצמה "נתיב חירום" בצד ימין ומשאירה לנו רק שני נתיבים להתברבר בהם בדרך לטרמינל 3. אחלה!!! תודה!!! לא להיכנס לנתיב החירום!!! אין שום צורך …."

רגע לפני היציאה להפגנת השמאל בנתב"ג, מעלה סרטון ד"ר שקמה ברסלר. "אנחנו במערכה רב חזיתית: מי מאיתנו שלא הוקפץ לג׳נין. עלו על האוטו ובואו לנתב״ג. במאבק על ישראל יהודית ודמוקרטית – נעשה ונצליח".

כשעה לפני המועד המתוכנן של ההפגנה מאות מפגינים הגיעו לטרמינל 3. השוטרים במקום ניסו להוציא את חלקם מהמבנה, עימותים פרצו במקום. מארגני המחאה דיווחו שאחד המוחים נעצר.

מפגינים מחוץ לטרמינל 3, עומסים כבדים מורגשים בכניסה לכל החניונים.

גורם ברשות שדות התעופה מדווח: קיבלנו מידע שמפגיני שמאל רכשו כרטיסי טיסה מוזלים והצטיידו במזוודות במטרה לנסות לשבש את הפעילות בשערי העליה למטוס.

מובילי ׳כח קפלן׳ עם תחילת ההפגנה בנתב״ג: “עם ישראל לא ייתן להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה. על הממשלה לגנוז מיד את כל חוקי ההפיכה המשטרית ולחדול מהניסיונות להרוס את הדמוקרטיה הישראלית. ההפגנה היום היא חלק מסדרת פעולות מחאה דמוקרטיות, חוקיות ובלתי אלימות שיתרחשו בשבועות הקרובים על ידי כוח קפלן. אנו נחושים להציל את הדמוקרטיה הישראלית.”

17:30: קומת הנוסעים הנכנסים מושבתת לחלוטין והכביש הראשי חסום. נוסעים לא מצליחים לצאת מהטרמינל.  בנתב"ג מציינים שכל הטיסות ממריאות בזמן.

ח"כ ניסים ואטורי ב'ערוץ 14': "הנתיבים לנתב"ג צריכים להיות פנויים, לא משנה באיזה כוח להשתמש ואיזה פריבילג יהיה על הכביש".

מפגינים עם מגפונים, צועקים בתוך נתב"ג -"הגיע הזמן להפיל את הרודן".

‏סיגל עזריהו, שהפגינה בנתב"ג: "אנחנו ליד שער הכניסה לנחיתות, לא נותנים לנו להכנס כי אנחנו עם חולצות מחאה – זוהי פקודה בלתי חוקית בעליל".

18:15 השוטרים הם אלה שחוסמים את הכביש שבו נוסעות מוניות נתב"ג. מתווה המשטרה בהפגנת השמאל בנתב״ג קרס. במקום לאסור על המפגינים לחסום את נתב״ג, מסכמים איתם על תנאים להפגנה. כ-1,500 איש מפגינים מחוץ לטרמינל 3. המשטרה הודיעה כי היא "מטפלת בהפרת סדר אלימה שבמסגרתה עשרות מתקהלים באופן אסור, תוקפים שוטרים ומפרים את הסדר הציבורי, בניגוד לתיאום שהתבצע עם מארגני המחאה".

18:30 מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ציין: "התכוננו ונערכנו עם המארגנים. היה תיאום לגבי מקום שקהל המוחים יוכל לעמוד בו, אך לצערי אנשים נכנסו לתוך הטרמינל בניגוד לסיכום. ציר הביטחון יישמר כציר חירום לנתב"ג, ברגע שנראה שזה נחסם, נפעיל את כל הכלים שלנו".

19:00 מפגינים חוסמים אזרחים בדרכם לטיסה. שיבושים במספר טיסות. עד כה כבר 15 עצורים.

פרשים וחיילי מג"ב בכוננות פינוי צירי תנועה שנחסמו.

נתב"ג חסום, פקקי ענק, אין יוצא ואין בא.

19:30 פרשים של המשטרה ניסו לפנות את הכביש בכניסה לטרמינל 1 בקומת הכניסה ללא הצלחה. חלק מהמפגינים, מסרבים להתפנות ויושבים על הכביש. חלק מהמפגינים הזיזו מחסומים בצידי הכביש. המוחים ממשיכים לחסום את הכביש, ובינתיים נוצרים תורים ארוכים של אנשים המבקשים לצאת עם שאטלים מהטרמינל וקרוביהם אינם יכולים להתקרב לאסוף אותם.

20:00 נוסעים המחכים לאיסוף לשדה תעופה הועברו לקומת הטיסות היוצאות. זאת בעקבות חסימת כבישים בטרמינל 3.

20:30 המשטרה החלה לפנות את המפגינים בנתב"ג משני הכבישים החסומים בכניסה לאולם הנוסעים הנכנסים והיוצאים בטרמינל 3.  עד כה 37 מפגינים נעצרו בתום ההכרזה על התקהלות לא חוקית.

21:15   מאות מפגינים אשר הפגינו בנתב"ג בדרך לתחנת משטרת רמלה, כדי למחות על  מעצר  העצורים  שהתפרעו בנתב"ג.

ח"כ ולדימיר בליאק, מ"יש עתיד",הגיע לתמוך בעצורי נתב"ג בתחנת המשטרה ברמלה.

01:00 כל העצורים מהמחאה בנתב"ג כבר שוחררו ממעצר. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שמחה
שמחה
10 חודשים לפני

בושה. השמאל הקוצוני וההזוי.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום