חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל׳ עוזי דיין: האם איראן כבר חדרה לג׳נין?

האלוף במיל' עוזי דיין בשיחה עם אלעזר שטורם על ההשפעה האיראנית על ישראל ועל זכרונות מההתמודדות מול האמריקאים והרוסים

שתפו :

האלוף במיל' עוזי דיין מבטל את האפשרות שאיראן כבר חדרה לג'נין ואומר: "אחד הדברים שהמבצע בג'נין עושה זה להגיד לאיראנים שחבל להם על הניסיון להפוך את ג'נין לעזה. האיראנים לא בתוכנו אבל לא הייתי אומר שלא צריך להתרגש אלא צריך לפעול ולהערך לזה. זו אחת הסיבות שהאמריקנים מודעים לזה".

עוזי דיין מספר בהמשך הראיון מהם הכללים החשובים ביותר בתיאום בטחוני מול האמריקנים: ״לא אומרים שום דבר שעלול לסכן את כוחותיך. למשל, אם הולכים להפציץ את הכור בעיראק אומרים להם את זה כשהמטוסים באוויר. דבר נוסף, לא מתחילים את השיחה ב'יש לי משהו חשוב להגיד לכם', אלא מתחילים ב'אתם החברים הכי טובים שלנו' ואחר כך 'אנחנו לא רוצים להפתיע אתכם כי אתם חברים שלנו. לכן שימו לב מסתמנת בעיה גדולה בג'נין. לא נוכל לאורך זמן להבליג על זה'. כלומר לא נפתיע אתכם בזה שלא נגיד לכם מה קורה בדיוק אבל תדעו״.

דיין: "עשיתי את זה פעם עם לוב. הלכתי לאמריקנים ואמרתי להם שיש להם כור גרעיני וכשהם לא הכירו אז הראיתי להם את ההוכחות ואז הם נהיים שותפים שלך. אבל זה לא אומר שאומרים להם יום ושעה של פעילות מבצעית. לפעמים צריך תיאומים יותר מורכבים כמו מסדרונות אוויריים. בסופו של דבר כשזה קורה, הם ידעו שזה הולך לקרות ושישראל רשאית להגן על עצמה בכוחות עצמה".

איך עובד התיאום מול הרוסים ומה הוא למד מנורדאו?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום