חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלחץ על רוסיה מתגבר: החרמת נכסים של אוליגרכים

מדינות אירופה, איטליה וצרפת בראש, מודיעות על תפיסת יאכטות ונכסי נדל"ן של אילי ההון הרוסים

שתפו :

מעצמות אירופה מעלות הילוך בעיצומים הכלכליים שמטילות על רוסיה, והפעם באמצעות לחץ על בעלי בריתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, האוליגרכים ובעלי ההון הרוסיים. מאז יום שישי ממשלת איטליה הצליחה לתפוס יאכטות, ווילות בשווי של 156 מיליון דולר, מטרת התפיסה ללחוץ על הנשיא לפרוש מהמלחמה באוקראינה שאותה התחיל ב24 לפברואר.

ממשלת איטליה רוצה להעביר מסר נחרץ לפוטין באמצעות תפיסת חפצי הערך של האוליגרכים הרוסים. לכן היא הודיעה כי תפסה את יאכטת העל של גנאדי טימצ'נקו "לנה", גנאדי הוא איש עסקים רוסי ופיני, הבעלים של תאגיד ההשקעות הפרטי וולגה גרופ והוא האדם השביעי הכי עשיר ברוסיה. בנוסף היא תפסה את היאכטה "ליידי M" של אלכסיי מורדשוב, מיליארדר רוסי בעל חברות בתחום האנרגיה כרייה וברזל, האדם הרביעי בעושרו ברוסיה, שוויה של הליידי עומד על כ71 מיליון דולר.

אלכסיי מורדשוב, צילום מויקפדיה.

כמו כן נתפסו וילות בטוסקנה ובקומו, לפי הדיווחים וילה בבעלותו של איל העסקים הרוסי-אוזבקי, אלישר אוסמנוב, נתפסה בצפון סרדיניה, אך גורמים רשמיים בממשלת גרמניה הכחישו דיווחים אלה. על פי הדיווחים, אוסמנוב מחזיק בבעלותו אף בית בלונדון בשווי מוערך של 48 מילון פאונד (63.5 מיליון דולר), ואת אחוזן סאטון פלייס בסארי.

אוסמנוב, צילום מויקפדיה.

גם הצרפתים מגבירים את הלחץ על פוטין ותפסו את היאכטה של איגור סצ'ין, המנהל את ענקית הנפט הרוסית Rosneft. בנוסף, איש עסקים רוסי העניק פרס של מיליון דולר על מי שיעצור את ולדימיר פוטין. איש עסקים אחר, וויליאם בראודר, מנכ"ל ומייסד שותף של Hermitage Capital Management, שהיה פעם משקיע הזר הגדול ביותר ברוסיה, אמר כי פוטין שומר את כל כספו אצל האוליגרכים ועל כן ממשלות אירופה בוחרות להתמקד בהפעלת הלחץ דווקא עליהם.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום