חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוקר העתידים פרופ' פסיג: מי תהיה מעצמת-על גם בעוד מאה שנים?

מה הופך מעצמת-על לכזו, מה תהיה ההגדרה למעצמות בעוד מאה שנים ומה הקשר לברזיל? חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג נותן בהם סימנים

שתפו :

הדס פרוש, פלאש 90

חוקר העתידים באוניברסיטת בר אילן, פרופ' דוד פסיג, מנסה לנבא בסדרה חדשה עם אלעזר שטורם, איך יראה העולם בכמה זוויות בעוד מאה שנה. הפרק הראשון עוסק בשאלה אילו מעצמות שאנו מכירים היום ישארו מעצמות גם בעוד מאה שנה?

"השאלה "מה יוצר מעצמות?" היא שאלה עתיקת יומין ויש כמה משתנים בתשובה: הראשון הוא תנאי הקרקע, אם הם מלאים במשאבים, קלים להגנה, אם הם מייצרים אופי שהוא מסודר ומאורגן, קבוצת האנשים שעל האדמה הזו תהפוך למעצמה איזורית או יותר מכך. ולכן די ברור, מאה השנים הקרובות עדיין יהיו שייכות לארה"ב ולו רק בגלל תנאי הקרקע שעליהם יושבים האמריקנים, עם הגנה מאוד חזקה. המשאבים, דרכי התעבורה והאופי של האנשים שניזון מרעיון מאוד גדול שזה חופש הפרט".

השינוי הגדול בשנים הבאות יהיה במה שיהפוך מעצמה למעצמת-על: "מעצמות העל של העתיד הן לא העשירות אלא אלו שעשירות באנשים הודו, סין וגם ברזיל שיש לה כמות אדירה של אנשים, 330 מיליון איש. זה המשתנה הקריטי. אין לנו מודל כרגע מה זו מעצמת-על שמרביתה מורכבת מאנשים עניים. המאה ה-21 הולכת להיות שונה ממה שהכרנו הרבה שנים".

מה מסמלת האגרסיביות של סין מבחינת העתיד שלה בתור מעצמה, והאם רוסיה תשאר מעצמה?
צפו בפרק המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום