בימים אלה נידונה לא מעט שאלת ההומניזם וגבולות המוסר האנושיים.
פרופ' אמיר עמיהוד מהמחלקה למדעי המחשב באונ' בר אילן ויו"ר "חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי", מצביע על האירוניה בכך שההומניזם המערבי-חילוני מקורו במוסר היהודי, אך הוא עבר שינויים על ידי הנוצרים.
הוא מסביר כי על פי היהדות החיים קדושים, ומלבד איסורים מעטים של "ייהרג ובל יעבור", פיקוח נפש דוחה את קיום המצוות. מעבר לכך, ביהדות יש היררכיה לפיה "אתה" תמיד קודם ל"אחר" – "עניי עירך קודמים", ואותו הדבר נכון לשמירה על החיים. לכן אנו מצווים: "הבא להורגך השכם להורגו".
בהתייחסות לסוגיה העזתית, מבהיר פרופ' עמיהוד כי חמאס נבחר על ידי יותר מ-70% מתושבי עזה כשהאחוזים הנותרים תומכים בארגונים אחרים שאינם טובים יותר. "כך שאולי 0.01% מהאנשים שם אינם רוצים להרוג אותנו. גם אם הם לא יורים בפועל – כולנו ראינו את השמחה הגדולה שלהם על רצח יהודים".
לסיום, הוא מדגיש כי "כל מעשה שיחסוך בחיי החיילים שלנו הוא מותר לפי המוסר היהודי, משום שחיי הבנים שלנו קודמים לשלהם".
האם מותר לחזור על עסקת שליט?
צפו בראיון המלא