יוני בן מנחם מעביר ביקורת נוקבת על התנהלות צה”ל והדרג המדיני בחזית הצפונית. הטענה המרכזית היא שקיים פתרון טכנולוגי למכת רחפני הנפץ, המסוגל לנטרל כ-80% מהאיומים, אך המערכות אינן מוטמעות בשטח בקצב הנדרש. עיכוב זה גובה מחיר דמים כבד, כפי שראינו בפגיעות האחרונות בטנקים ובלוחמים, ומעלה שאלות קשות לגבי אחריות הרמטכ”ל והפיקוד הבכיר למחדל המתמשך.
במקביל לביקורת המבצעית, מוצגת תמונה מורכבת בזירה המדינית. צה”ל נמצא בשיא המערכה להשתלטות על מתחם הפיקוד התת-קרקעי של חיזבאללה ברכס אלי-טהר, מוקד אסטרטגי המכיל אמצעי לחימה רבים ומחבלים נצורים. המצב הנוכחי מזכיר את הלחימה במנהרות חמאס ברפיח, אך כעת עולה החשש כי לחצים מדיניים יביאו לעצירת הכוחות מצפון לקו הליטני לפני השלמת המשימה.
לסיכום, בן מנחם מדגיש את הצורך הדחוף בשילוב מהיר של טכנולוגיות הגנה מול רחפנים כדי לשמור על חיי הלוחמים, וקוראת לדרג המדיני לאפשר לצבא למצות את הפעולה הקרקעית בדרום לבנון. ללא הסרת הכבלים המדיניים ויישום המענה הטכנולוגי, ישראל עלולה להחמיץ הזדמנות אסטרטגית לפירוק תשתיות חיזבאללה ולהותיר את כוחותיה חשופים לאיומים קטלניים.


















