ח”כ טלי גוטליב מציגה ביקורת חריפה נגד התנהלות בית המשפט העליון, בעקבות דיון בבג”ץ שעסק בתיקון הוועדה לבחירת שופטים. גוטליב, שהוצאה מהדיון על ידי משמר בתי המשפט, מכנה את המערכת דיקטטורה וטוענת כי השופטים מזלזלים בדרג המדיני ובציבור הבוחרים.
אחת הטענות המרכזיות והמדאיגות שמעלה גוטליב היא חשיפת קיומו של מאגר מידע פרטי ולא חוקי, לטענתה, המנוהל על ידי בג”ץ. לדבריה, המאגר עוקב אחר משפחות שכולות המזוהות פוליטית עם הימין. היא מספרת כי נציגי משפחות אלו נדרשים לחתום על טופסי התחייבות להתנהגות נאותה כתנאי לכניסתם לדיונים, בשל התנהגות עבר שאינה מפורטת, תוך איום בסנקציות פליליות וקנסות.
בנוסף, גוטליב מבקרת את הצעת החוק הנוכחית לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, וטוענת כי היא דווקא מחזקת את האופוזיציה ומשאירה כוח רב מדי בידי השופטים. היא מאשימה את השופט יצחק עמית בניסיון לצבור כוח ולבטל את הדמוקרטיה האלקטורלית. לסיכום, היא קוראת למחנה הלאומי להתאחד סביב המאבק על דמותה של המדינה ומערכת המשפט, ומביעה אכזבה משתיקתו של שר המשפטים אל מול האירועים.











