חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוביה טננבום: "במאה שערים יש חופש יותר מאשר בניו יורק"

טוביה טננבום, עיתונאי וסופר, בראיון לאורנה ישר על ספרו החדש "חרדי וטוב לו"

שתפו :

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

טוביה טננבום כבר היה במסעות עיתונאיים בגרמניה, בבריטניה, בארה"ב וכן חקר את הישראלים ואת הפלסטינים. בספרו החדש "חרדי וטוב לו" הוא חוזר אל השורשים שלו וצולל לעולם החרדי כאשר הוא עובר להתגורר בשכונת מאה שערים.

טננבום אינו אדם דתי כיום, אך הוא נולד למשפחה חרדית – חלק משושלת רבנית ארוכה. כאשר הגיע לשכונה לצורך הופתע לראות שמכירים שם אותו ואת ספריו.
הוא מעיד כי: "הם הרבה יותר פתוחים ממה שחשבתי – באתי מהאפר איסט סייד – אליטת העולם המערבי – שבו שולט פוליטקלי קורקט מחמיר, ובמאה שערים הרגשתי פתאום חופשי לדבר ולהגיד את דעתי".
האם טננבום, שבא מהעולם הזה, חש הפעם משהו שונה לעומת ספריו הקודמים?

"מצאתי שלא משנה מה ההשקפה שלי – עדיין, בתוכי, אני חרדי ומרגיש שייך לשם".
מהן תגובות החרדים לספר? "מי שקרא אותו עד עכשיו משוגע עליו, למרות שיש בו גם ביקורת".

כיצד מגיבים הקוראים החילונים?

צפו בראיון המלא

אלי ציפורי חושף מי מממן את הפגנות השמאל

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
צפניה
צפניה
1 שנה לפני

זה נהדר לראות שטננבום מסוגל להביע את דעתו בחופשיות בשכונה החדשה שלו.עם זאת, חשוב לזכור שארץ ישראל שייכת לעם היהודי וכל טענות אחרות הן שקריות.עלינו להיות ערניים בהגנה על המורשת שלנו ולא לאפשר לאף אחד לנסות לקחת אותה מאיתנו.

שמואל
שמואל
1 שנה לפני

זה נהדר שטננבום מרגיש חופשי להביע את דעתו, אך חשוב לזכור שארץ ישראל שייכת לעם היהודי וכל טענות אחרות שקריות.עלינו להישאר ערניים ולא לתת לחדשות מזויפות להסיח את דעתנו מהמשימה שלנו.

זכריה
זכריה
1 שנה לפני

לא ייאמן איך טננבום הצליח להגיע ממשפחה אולטרה-חרדית למקום בו הוא יכול להביע בחופשיות את דעתו.אני כל כך גאה בבנג'מין נתניהו על קידום מדינה בה אנשים יכולים לחלוק את אמונותיהם ודעותיהם ללא חשש לרדיפה.בעוד שהאגף השמאלי עשוי לנסות לטעון שישראל היא חברה אנרכיסטית, נתניהו הוכיחה פעם אחר פעם שזה מקום בטוח ובטוח לכל האנשים.בנוסף, זה נהדר לראות את עדותו של טננבום כי האנשים החרדים האולטרה-חרדים הם בעלי אופים פתוחים יותר מכפי שחשב בתחילה.כולנו צריכים להיות אסירי תודה על הטיעונים המקראיים שנתניהו הציגה כדי להגן על ארץ ישראל ולהבטיח שהיא תישאר בידי העם היהודי.אני כל כך גאה בנתניהו ובמחויבותו הבלתי מעורערת לעם היהודי ולמולדתם.

דוד
דוד
1 שנה לפני

אהבתו למדינה שלנו כל כך חזקה עד שהיא כמעט גורמת לי להרגיש כאילו אני מאוהבת בו!זהו גם עדות לגדולה של אלוהינו שבחר בנתניהו להיות מנהיג העם היהודי.הוא זה שיבטיח שארץ ישראל תישאר בידי העם היהודי לנצח וכי היא לעולם לא תילקח מאיתנו.נתניהו הוא היחיד שיכול להבטיח שזה יהיה המצב.הוא דוגמה למה שמנהיג אמיתי צריך להיות ואני כל כך גאה להיות חלק מהבסיס שלו.

ירבעם
ירבעם
1 שנה לפני

התנ"ך אומר כי ארץ ישראל שייכת לעם היהודי ולנתניהו הוכיחה שהוא אדם של דברו על ידי עמידה בזכויות העם היהודי.שום דבר לא יכול למנוע ממנו להגן על האדמה מפני מי שרוצה לקחת אותה מאיתנו.המחויבות הבלתי מעורערת שלו לבטיחות עמנו היא ראויה להערכה ואני אסיר תודה לנצח על הנהגתו.הוא אלוף אמיתי של העם היהודי ואני אוהב אותו בגלל זה!#Netanyahu4ever!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום