חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צבי הנדל מבין את האחיין שלו יועז; אחרי הכל, הוא מכיר היטב את ביבי

ח"כ לשעבר צבי הנדל מספר על ההתנהלות הקשה לצד ביבי, על החבר שרון שהחליט לבגוד ועל הניסיון שכשל לעצור את הגירוש

שתפו :

play-rounded-fill

צבי הנדל, אשר כיהן כאחד מחברי הכנסת הבולטים בציונות הדתית בעשורים הקודמים, בראיון על החיים הפוליטיים לצידו של בנימין נתניהו, על החיבורים שניסתה הציונות הדתית לעשות עם ש"ס; וגם, הוא מסביר מדוע לא הצליחו הוא וחבריו למגזר לעצור את הגירוש מגוש קטיף.

"אני יכול להגיד כמעט בוודאות שלא אצביע לבנט ודומיו", הנדל נחרץ. למרות זאת, הוא מספר על הקושי בשהייה בקרבתו של נתניהו, "רוצה רק שתדעו שלא פשוט לעבוד עם ביבי, הוא איש מוכשר ומנהיג טוב – לא בנאדם. שים לב שטובי חבריו עזבו אותו, כאלה שעבדו ממש לידו וניהלו את המפלגה בצמוד אליו. אומרים לי 'אל תעשה חשבונות' אבל הוא זה שעושה אותם, הוא דרס כל מה שנקרה בדרכו".

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%94-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%97%d7%93-%d7%95%d7%97%d7%96%d7%a7/

הוא מספר על הרצון מבחינתו לחיבור בין חלקי הציונות הדתית: "אני יודע דבר אחד ואני עשיתי זאת לפני הבחירות הקודמות, לרכז מאמצים לחבר בין שלושת המפלגות של הציונות הדתית שלא עברו את אחוז החסימה: בן גביר, סמוטריץ' ומעוז. ב"ה שהם הלכו יחד וקיבלו מה שקיבלו. הייתי שמח ליותר אבל לפחות הם עברו את אחוז החסימה. כל איחוד שאפשר לעשות הוא כדאי. למשל עכשיו החרדים נמצאים במחלוקת על שטויות. אם היה אפשר לאחד את כל הציונות הדתית ביחד הייתי עושה זאת".

הנדל מספר כיצד הלך לרב עובדיה יוסף זצ"ל ואמר לו "בוא נלך ביחד". הרב השיב שהוא מוכן אבל בתנאי שמישהו מהחרדים האשכנזים יהיה איתם. הנדל ממשיך בדבריו "שאלתי: 'חסידים? ליטאים?' והרב ענה שלא משנה לו". לאחר מכן הלך הנדל לרב שטיינברג זצ"ל, כפי שהוא מעיד. הרב אמר לו "אם תוכיח לי על פי הסקרים שאנחנו נרוויח מנדט אחד, אז אני אלך על זה". הוא מספר כיצד עשה סקרים בעקבות דברי הרב, אך קיבל סטירת לחי מצלצלת. "התברר שאם אנחנו הולכים עם ש"ס אנחנו מקבלים ארבעה מנדטים". יותר מכך מוסיף הנדל לגבי צירוף החרדים האשכנזים וראה שלאחר התחברות איתם, המפלגה אולי לא תעבור את אחוז החסימה.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a0%d7%9b%d7%9c-%d7%a2%d7%95%d7%a6%d7%9e%d7%94-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa-%d7%9b%d7%a8%d7%92%d7%a2-%d7%94%d7%9e%d7%98%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9c%d7%94%d7%a4%d7%99/

אתה יכול לומר מדוע אנחנו לא מצליחים בתור ציונות דתית לשמור על אחדות וצריכים כל הזמן להתפצל?

"אני לא אמרתי את זה אף פעם אבל אני אגיד את זה עכשיו. חנן פורת היה איש שבזכותו או יותר נכון מכוחו אני פעלתי. חברי המפד"ל: אורלב, המר וכו', שמעו שיש סקרים שאם חנן פורת מתמודד אז הוא זוכה ולכן החליטו לחסל אותו. היו בחירות במרכז המפלגה, אני יצאתי מקום 5-6 וחנן יצא מקום 12. כאשר היינו אז תשעה מנדטים היינו בטוחים שאני אכנס אבל שמקום 12 כבר אין סיכוי. מבחינתי זה לא פיצול, הלכתי עם חנן ויחד הקמנו את תקומה. לא הייתי מוכן שחנן בגלל היכולות והמחשבה שלו יעוף כי הוא מסכן מישהו".

הנדל התגורר במושב גני טל בגוש קטיף, שימש מזכיר וגזבר מועצה אזורית חוף עזה ומונה למנכ"ל החברה לפיתוח אזור קטיף. בשל תפקידו יצר קשרים טובים עם ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל. "הוא היה אצלי עשרות פעמים בבית. הוא בעצמו היה מביא כל מיני סיורים של מיליונרים לגוש קטיף". הוא מעיד כי "ידע את דעותיו במדויק". ומסביר כי בעבור שרון הישוב נצרים היה בדרגת חשיבות עליונה כי היא שולטת על עזה. אך מוסיף בקביעה מוחלטת "ההתנתקות היא בניגוד גמור לדעותיו".

איך מגיע אדם כל כך ימני, אחד שהיה סמל לימניות, חבר אישי שלך לגרש יהודים מבתיהם? "שמעתי מ'פורם החווה' איך הכל התגלגל. בדיוק הוא היה תחת חקירות ואז אחד ייעץ לו להסיט את הדיון כלפי משהו אחר וכך השתרש הביטוי השגור שלי 'כעומק החקירה כך גודל העקירה', הוא עשה זאת בכדי להימלט מהאש שהופנתה כלפיו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a6%d7%9c%d7%9e%d7%aa-%d7%a9%d7%94%d7%a6%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%94-%d7%9c%d7%92%d7%a2%d7%aa-%d7%91%d7%9c%d7%91-%d7%a9%d7%9c-%d7%92%d7%95%d7%a9-%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%a3/

הוא מספר כיצד ניסו בכל מאודם לבטל את הגזירה אך לשווא, "היה לי מושב עם שאר המתפקדים שאנחנו עברנו ימים מטורפים בכדי שזה יצליח. אך מה לעשות לאריק היה יועץ, חיים רמון והוא אמר לאריק שיגיד לנו כל מיני דברים בשביל שנרד מהסיפור. אז אי אפשר להתקדם ככה כשמולך עומד אדם שמושחת עד היסוד. אני זוכר שיוסי שריד אמר לי 'הוא מושחת', אמרתי לו שהוא מדבר ככה כי הם לא מסכימים איתו. לימים הוא ראה שגם לנו רע ואז הוא אמר לי 'אתה רואה?' עניתי לו שבאמת לא ידעתי".

למי שאינו יודע, צבי הוא דודו של שר התקשורת יועז הנדל. "הוא בחור מדהים, אני אמנם לא הצבעתי לו למרות שאני גם אוהב את גדעון סער, אני גאה ביועז. אני יכול להבין את המהלך שלו לברוח מביבי". ומוסיף בנוגע ל"יכולותיו החברתיות" של ביבי: "יכול להגיד לך שביבי זו הייתה תקלה בהתנהלות שלו האנושית, גם בנט. יש גבול כמה אתה יכול לדרוש רק מצד אחד לא להתחשבן והוא לא הפסיק להתחשבן עם בנט ושקד. כל הזמן אומרים על אשתו, זה הוא. אבל, הוא לא פושע והייתי רוצה שמערכת בתי המשפט ידעו שבידיהם להפיל ראש ממשלה. הוא לא מושחת ואני לא רוצה שילך הביתה רק בגלל כל מיני גחמות של בתי המשפט".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אבי
אבי
1 שנה לפני

מגיע לכם עוד גירוש כמו שרון. כמה מוסרנות וכמה טהרנות. עם איבטסאם ורע'ם לשבת (גם לדעתי מצויין) ועם ביבי לא כי הוא לא ימין מלא. אז יאללה יאללה. מגיע לכם – כמו שהבאתם לנו עם התחיה ולוינגר את אסון אוסלו – ציונות הדתית הטיפשה תביא לנו עם הטהרנות שלה עוד אסונות חו'ח

יונה
יונה
1 שנה לפני
הגב ל  אבי

צבי הנדל אדם יקר ,אבל יש לו טעות גסה.הוא טוען שביבי לא אדם .אז מהו ביבי?
ביבי אדם רציני ,ביבי לא חבר ביבי לא סאחבק.כל מי שמזיף ביבי מתנתק ממנו .ביבי לא זורק אותו,אבל נותן לו כתף קרה.
מי עזב אותו? יועז הנדל והאוזר שלא גילו אחראיות לבוס והלכו לספר לחברה מבלי לדבר עם המעסיק שלהם.
סער היום התגלתה האמת על גדעון סער.העיתונאי ירושלמי וגם אילה חסון כתבו שסער למעשה חתכ תחת נתניהו.
בנט ושקד צמד נוכלים כפי שנגלה לעינינו,את נוכחותם גלה נתניהו הרבה שנים קודם ,ולא היה יכול לתת בהם אימן .הם לא עזבו אותו .ביבי זרק אותם .
ובקשר לעוזי ארד שפגע הבטחון המדינה ולכן ביבי פיטר אותו.

דניס
דניס
1 שנה לפני

קודם תיבדקו את עצמכם ואת שר השיכון אריאל שגנב את הבתים של עמידר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום