חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארה"ב מכריזה: לא ניתן לקבוע בבירור מי ירה בכתבת אל ג'אזירה

מתאם הביטחון האמריקני אמר כי לא ניתן להגיע להוכחה חותכת מיהו הצד היורה, אך מובן כי הירי לא היה מכוון

שתפו :

גנץ
שירין אבו עאקלה

גנרל מייקל פנזל, מתאם הביטחון האמריקני בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית הודיע כי לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית אל ג'אזירה, שירין אבו עאקלה. הבדיקה הבליסטית שנערכה לא קבעה באופן חד משמעי את זהות היורה בהיתקלות כוחות צה"ל עם מחבלים בג'נין לפני כחודשיים. 

הסיפור שעורר הדים בישראל ובעולם, גרם למסע חקירה בסופו נראה כי מקור הירי אינו ברור. מבדיקת המומחים הבליסטיים עולה כי לאחר ניתוח  מעמיק ניתן לומר כי הירי לא היה מכוון,  יחד עם ככל הנראה הקליע שפגע באבו עאקלה נורה מנשק ישראלי. "סביר להניח שהקליע נורה מכיוון הכוחות הישראליים", אמר פנזל. מוטב לציין כי בחוות דעתו פנזל  קבע  כי הירי שממנו נהרגה העיתונאית לא כוון לעברה כדי להרוג.

החקירה ששילבה בין היתר חוקרים מטעם הפלסטינים, ככל הנראה שובשה על ידם במטרה להוציא את ישראל אשמה בהריגת העיתונאית במכוון. הדרגים המדיניים והביטחוניים נכנסו לכוננות גדולה בזמן האחרון בעקבות המקרה וכעת נראה כי הסאגה המתישה מגיעה לסיום.

המתאם האמריקני קיבל גישה מלאה הן לחקירות צה"ל והן לחקירות הרשות הפלסטינית במהלך השבועות האחרונים. לאחר שתי החקירות, הגיע למסקנה כי ירי מעמדות צה"ל אחראי ככל הנראה למות העיתונאית. יחד עם זאת, המתאם לא מצא סיבה להאמין שהירי היה מכוון, אלא כי מדובר בתוצאה של ירי טועה אשר היה מכוון כנגד הפלגים של הג'יהאד האיסלאמי.

לאחר ממצאי התחקיר, כתב שר הביטחון בני גנץ בתגובה: "אני מבקש שוב להביע צער על מותה של שירין אבו עאקלה. מערכת הביטחון רואה בהגעה לחקר האמת ערך עליון. במקרה שלפנינו, למרות החקירה המעבדתית של הקליע וכלי הנשק הרלוונטי, לא ניתן לשייך את הקליע לקורבן ולנשק. ולכן, לצערי, לא ניתן לקבוע מי ביצע את הירי – והתחקיר בנושא יימשך".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a4%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9e%d7%95/

הוא הוסיף והזכיר כי האש נורתה כתגובת נגד לירי לעבר חיילי צה"ל: "חשוב לזכור – גם באירוע המבצעי המדובר, נורו מאות כדורים לעבר חיילי צה"ל שהשיבו אש לכיוון מקורות הירי בלבד. מי שנושא באחריות לאירוע הם קודם כל הטרוריסטים שפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית. לחיילי צה"ל ומפקדיו יש את החובה להגן על אזרחי ישראל ואת כל הגיבוי מהדרג המדיני למלא את משימתם. לצד זאת, אנו שומרים על טוהר הנשק ועושים מה שאף צבא לא עושה כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים ובשמירה על חופש העיתונות".

דובר צה"ל פרסם הודעה ראשונית לאחר הודעת פנזל: "מתחקיר צה"ל עולה כי לא ניתן לקבוע אם אבו עאקלה נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי-נשלט או על ידי לוחם צה"ל בשוגג. נדגיש כי התחקיר קבע בצורה חד-משמעית כי לא התבצע ירי מכוון מצד כוחות צה"ל לעבר אבו עאקלה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום