חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"האוקראינים עושים טעות בהגעתם לפה"

בוריס אפליצ'וק מסביר שעדיף לפליטים האוקראינים להגיע למדינות אירופה הנוצריות

שתפו :

 

בוריס אפליצ'וק הוא מראשי המגזר הרוסי בליכוד, פעיל ליכוד ותיק בימין ועולה מרוסיה. הוא אומר על סוגיית הפליטים האוקראינים, שאם נתייחס להגדרה המשפטית היבשה הם לא מוגדרים כפליטים. כיוון שהם מגיעים ממדינה שלישית כמו מולדובה, רומניה והרוב מפולין. אבל אם נתייחס אליהם מבחינה אנושית הם פליטים כי הם ברחו מהמלחמה ואין להם כלום והם מחפשים מדינה בה יוכלו לשים את הראש.

הוא מוסיף "אני יכול להבין למה הם רוצים להגיע לפה, אבל בעיני הם עושים טעות". הוא חושב שמתנהל פה לגביהם קמפיין ציני כדי לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל, כי התנאים שיכלו לקבל במדינות אירופה מתקדמות הם פי כמה וכמה טובים ממה שיכלו לקבל פה. "בגרמניה הם יכולים לקבל קצבה וזכאים לשני תארים, מימון לימודים. התנאים די דומים בהולנד, תנאים טובים בקנדה, שם יש קהילה גדולה של יוצאי אוקראינה. גם באוסטרליה יש תנאים טובים". ואילו בישראל, הם מקבלים רק מקום לינה אצל חברים ואסור להם לעבוד, וכל מי שמקבל אותם פה צריך להיות אחראי עליהם.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9c%d7%91-%d7%a0%d7%9e%d7%a6%d7%90-%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%9c%d7%9c%d7%99%d7%9d/

הוא מדגיש שהרוב מהגרים למדינות אירופה וזה הזרם המרכזי. אך פה בישראל יש פוליטיקאים מסוימים שמנסים לנתב את הזרם הזה לפה. הוא מדגיש שנכון שחלק מהאנשים מכירים פה אנשים, ולכן מבחינה פסיכולוגית יותר קל להתקשר ולהגיע. אבל להם יותר משתלם להשתלב במדינות נוצריות מתקדמות שרוצות אותם. "מבחינת הפליטים עדיף להם שלא להגיע לכאן, מה הם מקבלים פה?"

בעיניו, ישראל עושה שתי טעויות. מצד אחד היא מעודדת הגירה של אנשים שלא זכאים להגירה, כמדיניות. מצד שני יש אטימות למקרים בודדים אנושיים שבהם צריך לפתוח את הראש והלב מעבר לנוהל מסוים. הפתרון ההולם לדעתו, זה שמדינת ישראל צריכה להתמקד בעליה היהודית וגם להקים וועדת חריגים ולדון על כל נושא חריג והומניטרי. לדוגמא הוא מביא מקרה, שיש פה לא מעט אנשים לא יהודיים, אזרחים ישראליים שעלו לישראל לפי חוק השבות (בני משפחה של יהודים). לחלקם יש הורים מבוגרים לא יהודיים שנמצאים באזורי הקרבות ולא זכאים לעליה, כי הם הורים של אותו גוי שנשוי ליהודייה. אם אותו אבא ואמא נמצאים במצב מסוכן הוא חושב שבמקרים כאלה עלינו להביא אותם.

אך הוא מדגיש, "אני לא אתייפייף, האינטרס שלי הוא לשמור על צביון יהודי במדינת ישראל, אני לא רוצה פה גויים בכמויות שאני יודע שבג"צ לא יאפשר להחזיר לאוקראינה אחרי שהמלחמה תסתיים". הוא אומר כי אנו למדי ניסיונות מהמסתננים מסודן ואריתריאה שלמרות שעברו כמעט 15 שנה אנחנו לא מצליחים להחזיר אותם על אף החוקים שנחקקו בכנסת, כי בג"ץ פסל אותם.

בעניין הגיור הוא אומר כי הגיורים צריכים להיות רק אורתודוקסים, למרות שהוא מנהל אורח חיים חילוני. אבל בתור אדם חילוני הוא אומר "אני לא הולך לבית כנסת, אבל בית כנסת שאני לא הולך אליו הוא אורתודוקסי". לדבריו, "חשוב לי מאוד שהיהדות האורתודוקסית תשמור לנו על היהדות, כל השאר אני רואה כניסיון לכרסם ולהביא להתבוללות. היהדות הרפורמית מראה לנו את התוצאה ביהדות ארה"ב ש70% ממנה מתבוללים ודור שלישי ורביעי הם כבר לא יהודיים".

כאחד מראשי המגזר הרוסי בליכוד, הוא אומר כי לדעתו, הליכוד היה נוהג אחרת בסוגיית הפליטים, "הליכוד היה מקדם תוכנית לאומית לעידוד וקליטת עליה מאזורי אוקראינה ורוסיה שהופכת להיות דיקטטורה והיהודים שם מצויים בסכנה". בשלטון הנוכחי יש שמונה מפלגות ושמונה ראשי ממשלה, הוא לא רואה שום תוכנית לאומית סדורה להצלת יהודים מאוקראינה וגם לא מרוסיה שהופכת למדינה חשוכה ומסוכנת.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום