Search
Close this search box.

יש מקום לקלוט יותר פליטים אוקראינים

ערן בר-טל מסביר כי פליטים אוקראינים הם נכס ולא נטל

תגיות

שתפו :

 

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי נאם השבוע בפני הכנסת בשידור זום, שהוקרן על מסכי ענק בתל אביב.
זלנסקי לא ניסה להתנחמד אלינו ורשימת הטענות שלו הייתה ארוכה. בין היתר הוא טען שישראל לא תמכה באוקראינה בנשק, תוך שהוא מציין במיוחד את "כיפת ברזל"; הוא טען שישראל מנסה לשמור על אובייקטיביות, בשעה שלא מדובר בשני צדדים בעלי עמדות מנוגדות, אלא בטובים ורעים…. אוי, כמה קל להתחבר לטענה הזו ולו רק היו מקבלים אותה כל פעם שארגוני טרור רוצחים בנו…

אחת הטענות שלו הייתה שישראל לא קולטת פליטים אוקראינים – בכל אופן, לא בקצב שהוא מצפה מאתנו. ובכן, זוהי סוגיה מעניינת מאוד. זלנסקי שדיבר בטישרט חאקי – לא בלבוש דיפלומטי מקובל, גם לא הרגיש מחויב לגינונים כאלה ובלי להתבלבל הזכיר גם את חסידי אומות העולם האוקראיניים. כן, האוקראינים לא ממש אוהבים ללמוד היסטוריה. ובצדק. לו היו לומדים קצת יותר הוא לא היה בוחר לדבר על חבל התלייה בביתם של שארי הנתלים.

ובכל זאת, תרשו לי לומר מילה על סוגיית הפליטים. אני יודע שהיא לא מאוד פופולרית הסוגיה הזו, ובמיוחד לא העמדה שלי בעניין, אבל בטענה הזו הוא קצת צודק. למה קצת? כי לא נכון שישראל תקלוט המוני פליטים, אבל יש מקום שנקלוט הרבה יותר. צריך להתחיל ביהודים המעטים שנותרו שם, אך להמשיך גם בצאצאי היהודים, אלה שלפי ההלכה הם כבר לא, אבל בכל זאת יש להם אבא יהודי, או אפילו סבא יהודי. זוהי שעת רצון שעשויה לקרב אותם חזרה לשורשים היהודים שלהם וגם לסייע לישראל להגדיל את אוכלוסייתה.

יש לישראל צורך כלכלי כזה, יש לנו צורך בידיים עובדות ובגידול באוכלוסייה. בניגוד למה שחושבים קליטת עלייה היא השקעה יותר מאשר הוצאה. אפשר לאשר פחות מכסות עובדים זרים ויותר פליטים אוקראיניים, כי זה צורך הומניטרי, אבל גם תרומה חשובה לכלכלת ישראל.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
טלי פולג
טלי פולג
2 שנים לפני

יש לי סימפטיה גדולה לעם האוקראיני גם אם אבי סיפר לע סיפורי זוועה על אבותיהם. ליבי גם עם הנשיא האוקראיני ומהיכי המדינה המתמודדים בגבורה רבה עם הענק הרוסי. מסכימה עם התזה שהועלת בכתבתך ואתמוך בקבלת כל מי שרותה להגיע אלינו, הם מעטים, סיבותיהם עימם ובאירופה מקבלים תנאים טובים יותר.
שימו לב לסמל על חולצתו של הנשיא. נראה מפחיד ומזכיר סמלים של משטר פשיסטי.

צבי
צבי
2 שנים לפני

לא מדובר רק על חסידי אומות העולם.מדובר גם על חיילים אוקראינים בשורות צבא האדום שנלחמו בנאצים.כידוע אוקראינים אבדו 2.7 מיליון חיילים במלחמה נגד הנאצים.
הבעיה היא שישראלי המצוי מזהה את ברית המועצות אוטומטית עם רוסיה תוך כדי שהוא מתעלם מתרומתם של עמים אחרים שהיו חלק מברית המועצות ובראשם אוקראינים שהם היו העם השני בגודלו במדינה הזאת

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום