חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרשן הכלכלי הבכיר: הייתי שמח אם האנשים שמדווחים בתקשורת היו גם קוראים את הדו"חות

הפרשן הכלכלי של ערוץ 14, ערן בר טל, מדגים את הפערים בין הדו"ח של חברת דירוג האשראי פיץ' לבין הדיווחים על הדו"ח שעיוותו את המציאות ודיווחו חצאי אמיתות במקרה הטוב

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

חברת הדירוג Fitch Ratings אישרה מחדש את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה". בהודעת סוכנות הדירוג נאמר: "הדירוג של מדינת ישראל, ברמה של 'A+', מאזן בין כלכלה מגוונת ואיתנה, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר גבוה, סיכונים ביטחוניים מוגברים ואי יציבות פוליטית המעכבת את ביצוע המדיניות".

מי ששמע את הדיווחים המבוהלים של כתבי הכלכלה יכול היה להבין משהו אחר לגמרי. הפרשן הכלכלי של ערוץ 14, ערן בר-טל, מספר שהיה צריך לקרוא את הדו"ח שוב כי הדיווחים גרמו לו לחשוב שלא הבין אותו כמו שצריך: "הדירוג של פיץ' הוא דו"ח שתענוג לקרוא אותו. הייתי שמח אם יותר עיתונאים היו קוראים אותו ובמיוחד אלו שמדווחים עליו. אני לא ראיתי קשר בין הדיווחים לבין מה שקראתי בדו"ח וקראתי אותו יותר מפעם אחת, כי כששמעתי מישהו אחרי שקראתי בפעם הראשונה מתבטא כל כך בנחרצות אמרתי שכנראה שלא הבנתי וחזרתי שוב לקרוא ולא הבנתי על מה הוא מדבר. כתוב שם במפורש שפיץ' לא סבורה שיש בריחה של הון או הון אנושי בהייטק הישראלי בעקבות המצב בישראל. ומהם אתה שומע שפיץ' מודאגת ממצב ענף ההייטק שהוא ענף מוביל בצמיחה הישראלית".

דוגמה נוספת עליה מספר בר-טל מדגימה את הנדסת התודעה: "כתוב שיש האטה בישראל אבל כתוב שזה חלק מההאטה בעולם. בכותרת של אותו סעיף כתוב שהכלכלה הישראלית חזקה ושהיא תתמודד עם זה. הדיווחים מדברים על כך שפיץ' מזהירים מפני האטה בכלכלה הישראלית. עכשיו אי אפשר להגיד שהם משקרים כי הם באמת אומרים שיש האטה אבל זו הטעיה כי הם אומרים שיש האטה כחלק מההאטה בעולם ושישראל תתמודד עם זה".

אילו עוד הטעיות ודיווחים מניפולטיביים דיווחו הכתבים כשהם מעוותים את הדו"ח?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל
גיל
8 חודשים לפני

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום