חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל התגובות במערכת הפוליטית לפרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה

הודעתה של ח"כ זועבי גוררת תגובות נרחבות ומכה אנושות את ממשלת בנט-לפיד-עבאס

תגיות

שתפו :

ג'ידא רינאוי זועבי
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממפלגת מרצ הודיעה היום על סיום חלקה בקואליציה: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת. לפני כשנה הצטרפתי לקואליציה כשקוויתי ועמלתי רבות להצלחתה משום שהשתכנעתי ששותפות ערבית יהודית בקואליציה מעין זו יכולה להוות אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ויכולה להביא בשורה לחברה הערבית. עוד הוסיפה ואמרה: "החודש האחרון, חודש רמדאן, היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלוויתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה; הביאו אותי למסקנה אישית ערכית אחת בלבד. לא עוד. אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי הערבים".

פרישתה של ח"כ זועבי גוררת תגובות מכל קצות הקשת הפוליטית. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין אמר: "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

ח"כ מיקי זוהר חיזק: "חברת כנסת נוספת פורשת מהקואליציה ההזויה הזו. זה הזמן לשמור על אחדות ולכידות כדי להפיל את הממשלה הזו". עוד הוסיף ואמר: "ח״כ זועבי עשתה סוף לאופורטוניזם שהשתלט על סיעת מרצ. זה לא דבר מובן מאליו".

עידית סילמן עקצה וכתבה: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר".

ח"כ אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית, אמרה בתגובה: "שליחת ציבור אמיתית. פוליטיקאית עם יושרה! מציבה מראה אמיתית ועצובה מול האחרים".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%9b-%d7%92%d7%99%d7%93%d7%90-%d7%a8%d7%99%d7%a0%d7%90%d7%95%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%a2%d7%91%d7%99-%d7%a4%d7%95%d7%a8/

ח"כ לשעבר ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב על הפרישה: "בִּטֵּל כַּמָּה גְּזֵרוֹת, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחַאי זכותו של רשב״י הקדוש תעמוד לנו, להעביר ממשלת זדון מן הארץ".

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתקווה: "ממשיך להתפלל. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

מארגון תורת לחימה נמסר: "ממשלה בה חברים תומכי טרוריסטים רצחניים נפחה את נשמתה בלג' בעומר. תודה לבורא עולם. בזכות רבי שמעון בר יוחאי".

בניגוד לתגובות המברכות, נשמעו גם תגובות מאשימות. ח"כ אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו, טען: ״ראשי קואליציית השינוי: חודשים ארוכים שאני דורש להעביר את חוקי הנאשם. אמרתם ׳יש זמן׳, ׳למה עכשיו?׳, ׳אנחנו יודעים מה לעשות׳, ותראו לאן הגענו. חברת כנסת ממרצ! מהצד שלנו! עומדת להחזיר את נתניהו. כמו שאמרתי: אכלנו את הדגים המסריחים, אבדנו את אמון הציבור וגורשנו מהעיר. אנחנו נקח את זה מכאן".

ח"כ מוסי רז ממפלגת מרצ ממנה פרשה זועבי, אמר: "‏שמעתי את הודעתה של חברת הכנסת רינאווי זועבי. מרצ ואני מחויבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה".

ח"כ איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, מסרה: "מצטערת מאוד לשמוע על פרישתה של ח״כ רינאוי זועבי ממרצ. הקואליציה הזאת היא עוגן חשוב בתוך המציאות המורכבת בארץ. היא דורשת מכולנו לקחת אחריות גדולה על המקום הזה. כל יום שהקואליציה הזאת שורדת הוא עוד יום שבו כמות האור גדולה מכמות החושך".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום