חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר קידר: "הערבים אינם רואים בשמאל דבר חיובי"

המזרחן ד"ר מרדכי קידר בראיון לאלעזר שטורם על המצב בארץ מנקודת מבטו של העולם הערבי

שתפו :

ויקיפדיה

לדברי ד"ר קידר, אמנם יודעים בעולם הערבי שיש בישראל הפגנות נרחבות נגד הממשלה, אך פחות מבינים את מהות הויכוח. קידר מסביר שבעיני הערבים אין הבחנה בין המחנות השונים בארץ: "ברגע שאתה ציוני זה הופך אותך לפסול לעדות, בלי קשר לעמדתך הפוליטית".

עוד מדגיש קידר כי השמאל – בראיה ערבית – הוא אינו "צדיק". תנועת ההתיישבות ובראשה בן גוריון היו אנשי שמאל, ובכל זאת הקימו כאן מדינה. כמו כן, השמאל בראשית שנות המדינה דגל בערכי ברית המועצות, שהייתה שלילית כלפי האסלאם וכלפי דתות בכלל, והערבים זוכרים זאת.

באשר לעמדת מנהיגים בעולם הערבי, קידר לא נתקל בהתבטאויות כאלה ואחרות לגבי המצב בארץ. לדבריו, כולם מחכים לראות מי ינצח כדי לצדד בו. עוד הוא מבהיר כי ישראל אינה נמצאת בראש מעייניהם – הבעיות הגדולות שמעסיקות היום את העולם הן המלחמה באוקראינה שמעלה את מחירי האוכל, מה שמעמיד במיוחד את מצרים בפני סף תהום כלכלי.

עם זאת, אמירה בעייתית נשמעה דווקא מצד נסראללה בלבנון לפני כשבועיים, ולא זכתה לתשומת לב תקשורתית. בדבריו, איים נסראללה על הגורמים הלבנוניים המעכבים – שלא יאפשר לישראל להוציא גז מלבנון. ד"ר קידר רואה בכך איום משמעותי.

צפו בראיון המלא

כך נדע להבחין בין שמחה אמיתית למזויפת

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום