חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אברהם סנדק: הבלבול בזהות היהודית מוביל להרוגים מבפנים ומבחוץ

שנה ושמונה חודשים לאחר מות אהוביה, המשטרה עדיין לא מספקת תשובות והדרך למנוע את ההרוג הבא לפי סנדק מתחילה קודם כל בעצמנו

שתפו :

 

לפני יותר משנה וחצי נהרג אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי אחר הרכב בו נסע. רכב המשטרה ניגח את הרכב בו היה אהוביה, הרכב עף מהכביש והתהפך פעמיים ואהוביה היה מתחת לגלגלי הרכב. בלשי המשטרה הכו את החברים שהיו ברכב, ולא טרחו לבדוק אם יש מישהו מתחת לרכב. רק לאחר ארבעים דקות הם שמו לב שאהוביה נמצא מתחת לרכב, ויכלו להציל אותו כנראה קודם. דקה וחצי לאחר ההתהפכות עבר אוטובוס צה"לי עם פרמדיקים באזור והם לא הסכימו להם לטפל בנפגעים מהתאונה. אברהם סנדק, אביו של אהוביה מספר כי מה שכואב להם עוד יותר, זה התנהלות המשטרה לאחר מכן. "המערכת שגיבתה את השוטרים, העלימה את הראיות והגישו את הדו"חות רק לאחר שיחות עם עורכי דין".

אברהם מספר כי הם יודעים מה קרה רק מתוך העדויות של הנערים שהיו ברכב, כוחות ההצלה וביטחון שהגיעו לשטח בדקות שאחרי, אשר שמעו התלחשויות ודיבורים והם אלה שהגיעו וסיפרו מה באמת קרה שם. אך לפרוטוקול החקירה הגיע מעט מאוד מידע, כביכול הרכב התהפך מעצמו, כאילו הרכב בו אהוביה נסע התהפך לבד. ויותר גרוע מזה, לדברי האב, ראשת מח"ש במקום לחקור את השוטרים היא הייתה עסוקה בלחפות על השוטרים. היה שיחררה אותם מהחקירה באותו ערב, כשבכל אירוע אחר מייד חוקרים ובטח שלא משחררים את הנחקרים.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%9c%d7%94%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a2%d7%93%d7%aa-%d7%97%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%90%d7%94%d7%95%d7%91%d7%99/

שנה ושמונה חודשים עברו מאז מות אהוביה, עדיין אין מענה ראוי ומתסכל כיצד מת אהוביה. היועמ"ש מנדלבליט בזמנו פשוט העתיק את סיכום חומרי החקירה, שעשתה המשטרה יחד עם מח"ש, בחקירה משותפת. שניהם בעיניו חשודים, השוטרים. ולאחר שחרור השוטרים באותו ערב בידי ראשת מח"ש האמינות שלה מוטלת בספק. היועץ המשפטי לקח את סיכום הדברים ואמר שגזר הדין הוא שלא תהיה חקירה, כי "הנה תראה החוקרים עשו הכול".

בשאלה כיצד הסיפור נשאר באוויר כל כך הרבה זמן אביו עונה "כי אהוביה היה ילד מדהים, נשמה כללית שמסר את כל חייו למען עם ישראל, למען עתידו הגדול. משהו באישיות שלו צלף לנשמה הכללית שלנו, ללא מודע הקולקטיבי שלנו. ואני חושב שכולם הרגישו את הדבר הזה ברגע שהוא נהרג זה נגע בתהום הנשמה של כולם".

הוא מוסיף כי זה לא תלוי בהם העובדה שזה נשאר באוויר. "אנחנו היינו מספר חודשים בנוקאאוט, בתוך האבל שלנו, מנותקים ממה שקורה מסביב". הם השתדלו לעשות את מה שצריך, אך האנשים בעצמם הרגישו שמדינת ישראל הגיעה לקצה. "המערכת של המשטרה שהיא כל כך חשובה וכל כך יש לנו רצון טוב אליה, "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך" הגיעה לנקודת שפל שזועקת עד השמיים. ואנשים יצאו לרחובות".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%91%d7%a8%d7%94%d7%9d-%d7%a1%d7%a0%d7%93%d7%a7-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%94%d7%a8%d7%a1-%d7%91%d7%92%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%a8%d7%a1/

בימים האחרונים קוים היה ביוזמת רבני תורת הארץ הטובה, בראשם הרב דרוקמן שהגיע במיוחד לירושלים לנאום בכנס. גם ארגונים של עורכי דין ואיגוד פרופסורים היו שותפים לארגון הכנס, מטרת הכנס היה למנוע את ההרוג הבא במדינה. לדברי סנדק, "המניעה היא באמצעות תיקון עמוק ושינוי גדול במשטרה בפרט ובכל המדינה בכלל. אנחנו נמצאים בבלבול זהות עמוק שגורם לנו לא לתפוס כיוון. וכיוון שאנחנו לא תופסים כיוון, מתחילים למשוך אותנו לכל מיני כיוונים והתוצאה היא של כל מיני הרוגים, בין אם זה הרוגים ביננו ובין אם זה מחוץ שנגרמים על ידי אויבים. הכול מתחיל בגלל הטשטוש שלנו בזהות בתוכנו".

על הקשר בין הבעיות בתחום הזהות לבין ההרוגים הוא עונה כי "אני חושב שכששוטר נוסע ברכב ולא יודע מי זה יהודי אמיתי, אור וקדוש, נאמן לאומה ולעבר ההיסטורי, לאבותיו אברהם יצחק ויעקב. בסה"כ אלא הסבתות שלנו והסבתא של השוטר, השוטר איבד כיוון. זה חלק מכזה בלבול לחשוב שהבנים האלה הם האויבים הכי גדולים של המדינה, ואפילו מנדלבליט אומר שזה היה מוצדק לצאת למרדף במהירויות גבוהות אחרי נער כי אולי הוא ימשיך לסכן. את מי הוא יסכן? את מי הוא מסכן? את האג'נדות של בלבול, של גלות, אג'נדות של גויות. את מי הוא יסכן? הוא רק יקדם אותנו קדימה, הוא ונערים שכמוהו שנמצאים בגבעות ובהם נמצאת הרוח של העתיד שלנו. כל כך דומים לתלמידי הגר"א ותלמידי הבעל שם טוב שעלו לארץ, הם לא מסכנים אף אחד".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום