חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גל האומיקרון לא כל כך פגע בבריאות, אך בהחלט פגע בכיס

עורך הדין המתעסק בפשיטות רגל מסביר על המצב הכלכלי הלא פשוט של העסקים הקטנים בעקבות הגל האחרון

שתפו :

 

עורך הדין עודד חן, אשר משרדו מטפל בחדלות פירעון ופשיטות רגל, אמר כי הם מרגישים את הנתונים הגדולים על קריסות עסקים קטנים. "דווקא בגל הראשון כשהיה הם ציפו להרבה יותר קריסות של עסקים קטנים ולהרבה יותר אנשים שיגיעו למצב של חדלות פירעון. אבל דווקא בגל הראשון, כנראה בזכות הבאזז סביב העניין, המדינה נתנה מענה והעניקה חל"תים ומענקים. אומנם היה גידול בקריסות אבל פחות הרגשנו את זה. דווקא בגל האחרון כאשר לא ניתנו מענקים וחל"תים, עסקים שכבר היו על הקצה התרסקו, והתרסקו באחוזים ובמספרים גבוהים מהציפיות בגל הזה".

הוא אומר כי העסקים שקרסו היו כבר על הקצה. "הם היו בבעיית תזרים מזומנים בעייתי, או הרווח לא היה מספיק גדול והזמן שהם היו צריכים לקנות באמצעות הלוואות נגמר" הוא מדגיש כי "את ההלוואות צריך בסופו של דבר להחזיר, וכאשר ההכנסות לא מספיקות נוצר מצב של ריבוי הלוואות, של הכנסות פחותות מהכסף שצריך להחזיר לבנקים. הבנקים גם הסבלנות שלהם נגמרה והתחילו בעצם להוציא את העסקים האלה לטיפול משפטי, הוצאה לפועל ועיקולים".

הוא אומר כי ברגע שמתחילים הטיפולים המשפטיים בנושא ההתדרדרות מהירה והעסק לא יכול לשקם את עצמו גם אם הוא רוצה. הזמן שהם היו צריכים להחזיק את הראש מעל המים נגמר. "מצד אחד לא הייתה הכנסה, כי היה גל של קורונה שוב, ומן הצד השני המדינה לא העניקה תמיכה. אז הם קרסו והגיעו למצב של חדלות פירעון, לסגור את העסק, הליך למחיקת חובות והליך הבראה כלכלית". הוא מחדש ואומר כי רואים את הגידול בתהליכי חדלי פירעון לא רק לעסקים אלא גם לאנשים שכירים.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%94%d7%98%d7%9b%d7%a0/

לגבי עסק שמגיע לסף קריסה הוא אומר "הדבר הראשון כאדם שמייצג המון שנים חייבים בפשיטות רגל יש דבר שחוזר על עצמו. אנשים לא באמת מודעים למה ההוצאות שלהם מהעסק, מה הם צריכים לשים בצד. מה אחוז הרווח שהם חייבים לשמור עליו כדי שהם יוכלו גם לייצר רווח לכלכלה האישית להם וגם להחזרי הלוואות ולטיפול ותשלומים השוטפים בעסק. אנשים לא כל כך מודעים. מלכתחילה צריך ליצור חישוב נכון של תזרים מזומנים, ומרחק ביטחון של איזה שהוא סכום שנכנס,, לא על ה0 וגם לא רווח קטן".

הוא מוסיף ואומר "יש עוד הרבה דברים שאנשים לא מתייחסים אליהם כשהם באים לפתוח עסק, כמו מיסים, כמו דברים בלתי צפויים, כמו תקלות והחלפות מכשירים". הוא אומר כי הוא רואה הרבה אנשים שניגשים לעסק בלי לחקור ולעבוד לפני, לעשות סקר שוק ולהבין את הסיכונים.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%9b%d7%9f-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa/

לגבי היחס של המוסדות במדינה כלפי בעלי החוב הוא אומר כי יש תלות בגוף. הבנקים נתנו הקפאת הלוואות והארכה, וגם מס הכנסה ומע"מ היו סבלנים יותר. אך גם הסבלנות של מס הכנסה ומע"מ לחובות שנצברו אליהם גם היא נגמרה בסוף. "אנחנו יכולים לראות שעל פני כמה חודשים, אם העסק לא מצליח להרים את עצמו. הסבלנות של כל הגופים נגמרת ומתחילים בטיפולים והליכים משפטיים כנגד אותו עסק. אז זה כבר אבוד וקשה להתרומם מהמצב".

לכן, הוא מציע להיעזר באנשי מקצוע. הוא רואה אנשים שמגיעים אליהם מאוחר מידי. הם קודם כל ניסו לפתור את הדברים באמצעות נטילת עוד הלוואות או גורם מייעץ שלא מומחה ומקצועי בתחום. אך בעצם הם גורמים לעצמם עוד נזקים וצוברים עוד ועוד חובות עד שהם מגיעים אליהם והם יודעים לעשות את הפעולות הנכונות להוציא אותם מזה. "ככה גם בהתחלה, כשאתה בא לבנות עסק לך לאנשי מקצוע, לך לרואה חשבון שהוא לא פחות ממצוין, בלהכין לך תוכנית עסקית, ותזרים מזומנים". לסיכום הוא אומר כי אדם שמקים עסק עליו להתייעץ ולשאול גם אם זה עולה יותר. אבל זה מה שיעזור לו להרוויח טוב בהמשך או להינצל מקריסת עסק.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום