חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דובר צה"ל או סניף של מרץ?

מה קורה ביחידה שאמורה לייצג את צה"ל כולו, אך עובדת עבור השמאל בלבד? שיראל ללום מספרת על התחקיר המבהיל שלה

שתפו :

play-rounded-fill

שיראל ללום פרסמה בעלון השבת "גילוי דעת" תחקיר לגבי ההתנהלות המשונה, בלשון המעטה, של דובר צה"ל בעניינים פוליטיים. אור הלר, הכתב הצבאי של ערוץ 12,  צייץ נגד התחקיר. כמובן שתושבי הבועה התל אביבית לא יכולים להבין מה בדיוק בעייתי בעובדות המובאות בתחקיר, הרי הם עצמם עובדים במקומות שבהם יש רוב מוחלט  לאזור גיאוגרפי ותרבותי מאוד מסוים, ולא מבינים מה הבעיה כאן.  שיראל מספרת על ממצאי התחקיר: הדרה של חרדים, מתנחלים וקולות פריפריה מיחידת דובר צה"ל.

בתחקיר נעשו השוואות בין תגובת דובר צה"ל לביקורת מימין לעומת תגובת דובר צה"ל לביקורת משמאל, שתיהן ביקורות על אותו קצין. הביקורת מימין הוגדרה כהסתה והודעת דובר צה"ל הייתה יזומה ונשלחה לכל כלי התקשורת כדי להגן על אותו קצין מביקורת ימנית. אולם, הביקורת משמאל לא נענתה כלל אלא בתגובה לעיתון אחד שביקש את תגובת דובר צה"ל. כמובן שהביקורת משמאל לא כונתה הסתה.

הבעיה מחריפה בראשותו של מפקד היחידה הנוכחי, תא"ל רן כוכב, אולם הבעיות היו ביחידה עוד קודם לכן, בגלל ההומוגניות של המגויסים ליחידת דובר צה"ל.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%aa%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%90%d7%95%d7%93%d7%99-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a8%d7%a5-%d7%a2%d7%a0%d7%a3-%d7%94%d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%94-%d7%91%d7%a6%d7%94%d7%9c-%d7%9e%d7%97/

כמו כן הובאה הבעייתיות של תא כתבים צבאיים המנוהל בצורה מיושנת וחסרת הבנה למגזרים השונים בישראל הצורכים מדיה בצורה שונה – למשל רדיו קול ברמה הפופולרי במגזר החרדי קיבל סירוב לכתב צבאי שיהיה חבר בתא הכתבים הצבאיים ויקבל עדכונים, מכיוון שהוא לא עיתון המופץ בכל הארץ. המגיב מטעם דובר צה"ל לא טרח לברר אם קול ברמה הוא עיתון או רדיו, ומה התפוצה שלו במגזר. כתוצאה מההתנהלות הרשלנית מול המגזר החרדי,  במהלך הפיגוע באלעד והמרדף אחר המחבל שהיה אירוע מתגלגל בו הציבור החרדי כולו היה זקוק לעדכונים שוטפים, רדיו קול ברמה כמו כל העיתונות החרדית לא קיבלו עדכונים באופן ישיר. אין הבנה מינימלית לכך שהציבור החרדי לא מאזין לכלי תקשורת אחרים.  מבחינת דובר צה"ל, יש דתי אחד ושמו קובי פינקלר שהוא כתב צבאי וזה מספיק עבור כל חובשי הכיפות כולל ערוצים מתחרים. "זה לא נובע מרוע", טוענת שיראל, "אלא מחוסר היכרות. אך חוסר ההיכרות נובע מההומוגניות הרבה בקרב מגוייסי היחידה. אם יגוונו את הרקע של החיילים אני בטוחה שהדברים ייראו אחרת".

מכיוון שאין טיפול במגזר החרדי ביחידה, אין כלל כתבות יח"צ יזומות עבור המגזר החרדי המיועדות לעודד גיוס ליחידות מסוימות. עובדה מביכה במיוחד על רקע אי הגיוס במגזר, הדורש יותר כתבות יח"צ מהסוג הזה ולא פחות מהתקשורת הכללית. תגובת דובר צה"ל לתחקיר רק שיקפה את עומק הבעייתיות- הם טוענים שהיחידה מגוונת בלי לבדוק את העובדות. ככה זה כשאתה עמוק בבועה, אתה עיוור לקיומה.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
היושבת בגנים
היושבת בגנים
1 שנה לפני

עובדות מדאיגות, לא מתחבר לפרשנות , לא נובע מרוע שחוזרת בכתבה.
התעלמות ובורות, יוצרת רוע , רוע גדול ונזק.
ובכלל להאמין שהסמאל נוהג בתמימות, בתקשורת, בבתי המשפט, נו באמת.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום