חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף בריק בפרשנות צבאית מרתקת למלחמת רוסיה-אוקראינה

בין השאר מסביר בריק על הקשיים של רוסיה במלחמה מול אוקראינה ומסביר למה בישראל נזהרים בכבודו של פוטין

שתפו :

 

האלוף (במיל') יצחק בריק, אשר שימש בתפקידי פיקוד ומטה בכירים בצה"ל, מנתח את מהלכי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

תחילה בריק מספר על כך שהלחימה לא הולכת כמו שהרוסים תכננו. יש הרבה בעיות וקשיים לצבא הרוסי שמונעים מהם להגשים את מטרתם. "הרוסים חשבו שזה ילך בקלות. ההתנהלות הצבאית מאוד בעייתית. זה מתחיל בלוגיסטיקה: הרוסים נכנסו עם רכבים ישנים, בשיירות רבות למרחקים ארוכים. ואז הסתבר שהרבה מאוד כלים נתקעים. האוקראינים עשו להם מערבים ופגעו להם בטנקים ובמשאיות. ושיירה של עשרות קילומטרים קל לפגוע בה והיא נעצרת כי אין לוגיסטיקה. היא לא יכולה להתקדם. חמור מכך, הטנקים נוסעים כמו ברווזים, ככה לא נלחמים עם טנקים. הייתה להם מחשבה שזה יהיה בקלות. שהם יגיעו בקלות לתוך מקומות השליטה".

האלוף טוען שלאוקראינים יש רוח לחימה והם לא יכנעו: "מה שמנצח מלחמה זה קודם כל רוח לחימה. גם אם אין לך את הטכנולוגיות הכי חדשה בעולם. אתה רואה שלאוקראינים יש רוח לחימה. הם מוכנים למות בשביל המדינה והרוסים לא הבינו את זה. אני אומר לרוסים כבר עכשיו: הם לא יכנעו". בנוגע להרג אזרחים, האלוף בריק  סובר כי "לרוסים בשלב הראשון של הלחימה לא הייתה כוונה כזאת. פוטין לא נכנס למלחמה הזאת כדי להפסיד. ככל שהוא מסתבך והוא מסתבך, ככה הוא נהפך יותר מסוכן". הוא אף מזהיר שדחיקתו של פוטין לפינה וחוסר הרצון לשבת איתו לפגישת מו"מ כדי לדון ברצינות בבקשות שלו, יכולים להוביל למקומות מסוכנים: "לפוטין יש זמן של חודשים עד שהוא יכפה על העולם באיום גרעיני לשבת איתו למו"מ".

ומה בנוגע לנשיא ארה"ב ביידן? "אני אישית חושב שביידן היה צריך לחפש את הדרך לגישור. מי שיכול לעשות את זה, זה סין" טוען האלוף בריק. בנוגע לצד הישראלי במו"מ, מנתח האלוף בריק למה בנט נזהר בכבוד של הרוסים. "רוסיה יושבת בגבול הצפוני שלנו, ברגע שרוסיה תכעס על מה שעשינו מולה – היא תהיה אנטי. הם לא יאשרו לנו לירות על סוריה. ואם נירה הם יגידו לסורים 'תירו עליהם חזרה'".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גרי
גרי
2 שנים לפני

שמח שהפירסום לא כולל שוב החזקת הקשת הפוכה, מכוון אליך.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום