חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההיסטוריון הצבאי הבכיר סובר: "אוקראינה לא תשרוד"

בניתוח מבריק למצב הגיאופוליטי בין רוסיה לאוקראינה מסביר קליבנוב - זו הסיבה שלאוקראינה אין כמעט סיכוי לשרוד

שתפו :

 

אלון קליבנוב, היסטוריון צבאי בעל שם עולמי, מדבר על המצב המדיני בין רוסיה לאוקראינה.

קליבנוב מסביר את התמונה הנוכחית: מתח על הגבול, תקריות אש, ואווירת מלחמה. על היקף המלחמה, אומר קליבנוב, רק אדם אחד יחליט: ולדימיר פוטין שמו. הוא יכול להחליט על לחימה מוגבלת, או על מלחמה כוללת שתבתר את אוקראינה לחלקים – הכל בידיים שלו. "פוטין הוא מנהיג אמתי, לטוב ולרע" אומר אלון, "אני מעריך אותו כאדם מתוחכם מאוד ונבון מאוד". יחד עם זאת, מבקר קליבנוב בחריפות את היחס התקיף, בלשון המעטה, של פוטין לאופוזיציה שלו.

אלון קליבנוב.

 

הוא מסביר את התהליכיים ההיסטוריים שהובילו למתיחות הגדולה בין רוסיה לאוקראינה. פוטין, אומר אלון, רואה את העובדה שרוסיה ואוקראינה אינה ישות פוליטית אחת כתקלה היסטורית. קליבנוב מסביר את ההיסטוריה של רוסיה ואוקראינה מראשית דרכן, ומראה כיצד אלו מובילים להיתקלות כמעט בלתי נמנעת; כיצד נוצרה הזהות האוקראינית, ואיך מאוחר יותר זו האחרונה דוכאה על ידי סטאלין, באירוע נוראה הנקרא "שואה על ידי הרעבה".

קליבנוב אומר "אוקראינה קרועה מבפנים" בין הפרו-רוסיים לאוקראינים השואפים לניתוק ועצמאות מרוסיה, ולכן מספק לנו אלון תחזית קשה מאוד, לדבריו: "אוקראינה לא תשרוד". אמנם, הוא מסייג, שאולי דווקא בגלל האיום הרוסי הכבד, לא מן הנמנע שהאוקראינים יתלכדו ויתאחדו יותר ויותר.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום