חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוצג מתווה הילולת מירון החדש

על פי המתווה החדש יורשו לשהות בהר בזמן נתון 20,000 איש.

שתפו :

אברהם זיגמן ז"ל
יונתן זינדל/פלאש90

המשרד לשירותי דת פרסם הבוקר את מתווה ההילולה במירון. לאחר האסון בל"ג בעומר דאשתקד, הוקמו וועדות והוסקו מסקנות, בין השאר על הריסת מתחמים מסוכנים בהר ביניהם גם המעבר המכונה 'מעבר המוות' בו התרחש האסון ונהרגו 45 איש.

כחלק מיישום הממלצות של וועדת החקירה  הוצג המתווה החדש שיגביל את הכניסה להר ל-20,000 איש בכל זמן נתון. כך שבמהלך 24 השעות בהן מתקיימת ההילולה יוכלו לעלות להר כ-100,000 איש, במקום כחצי מליון בדרך כלל. עיקרי המתווה הוצגו אתמול על ידי פרויקטור מירון תא"ל (במיל) צביקי טסלר לשר הדתות מתן כהנא ולמנכ"לי המשרדים שלוקחים חלק בתכנון ההילולה. בראשות הצוות עומד מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, ושותפים בו מנכ"ל המשרד לבטחון פנים, מר תומר לוטן, מר רן שדמי, מ"מ מנכ"ל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה וגב' יעל לינדנברג, רכזת תקציבים במשרד האוצר.

פרויקטור הר מירון טסלר נפגש גם עם נציגי החסידויות הנוטלות חלק בהדלקות בהר מירון במטרה להגיע להבנות ולמסור להם את עיקרי המתווה. טסלר אמר לרבני החסידיות: "הילולת מירון תשפ"ב תתקיים באופן שיאפשר לציבור הרחב להגיע ולהתפלל באופן מסודר ובטוח בציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. ההבנה עם חצרות החסידים היא שיש צורך לאזן בין קיום ההילולה לבין קדושת החיים ולדאוג לשלומם וביטחונם של המתפללים".

המשרד לשירותי דת פרסם את עיקרי המתווה:

  • תימשך במלוא המרץ הפעילות להסרת מבנים שנבנו שלא כחוק וכן מבנים שבטיחותם אינה מתאימה.
  • היקף הקהל בשטחי ההר יהיה בהתאם למספר המרבי שיקבע על ידי מומחי בטיחות. מספר היעד ייגזר מהשטח הפנוי לשימוש הקהל בהר ומהוראות הבטיחות הרלוונטיות בנוגע לתפוסת קהל, לרבות ההוראות בעניין יציאות ופתחי מילוט.
  • השנה תתאפשר רק חלוקת שתייה בשטח ההר במהלך ההילולה. הדבר גם יגדיל את השטח העומד לרשות הקהל בהר וגם יצמצם את הסכנה מנפילה והחלקה על אשפה.
  • האירוח והשהייה במירון וביישובים הסמוכים לו יהיו אך ורק במקומות המיועדים למגורים ואירוח ועל פי חוק בלבד, כל זאת על מנת להעריך בצורה מדויקת את מספר המשתתפים שיגיעו ברגל למתחם ההר.
  • הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצאו למכירה מראש ויוגבלו בזמן.
  • משרד התחבורה ומשטרת ישראל יופקדו על הכנת תכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה והשליטה בה.
  • יוכשרו מספר מקומות קרובים לציון, שיהיו מוצלים ונוחים, בהם יתאפשר לקיים תפילה, הן לנשים והן לגברים, במשך זמן ארוך יותר.
  • תיערך הדלקה מרכזית אחת בלבד, על גג הציון.
  • יוכשרו מקומות עבור אירועי ”חלאקה“ בשטח ההר.
  • לראשונה יהיה מפיק אחד לאירוע וההיערכות לאירוע תיעשה בדומה לאירועים המחייבים רישוי עסקים, וזאת בשינויים המחויבים בהתאם לחקיקה הקיימת כיום.
  • במסגרת המתווה שאושר סוכם שתינתן התייחסות ייחודית למשפחות הרוגי אסון מירון ובכלל זה אפשרות להתייחד עם זכר יקיריהם ביום זה במסגרת האירועים בהר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום