חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החבית הרוסית קרובה לפיצוץ ולא כדאי לנו להיות בסביבה

מה יקרה לעולם אם הכלכלה הרוסית תקרוס, ומה לישראל יש לעשות עם זה?

שתפו :

 

נגיד הבנק הבריטי, אנדרו ביילי, התבטא לאחרונה בעניין רוסיה, כי "התלות של כלכלות העולם ברוסיה קטנה ואין לה חשיבות משמעותית". לאחרונה שרר מתח מסוים בשווקים כשנראה שרוסיה לא תוכל לפרוע את פירעון איגרות החוב שלה בדולרים. אך ברגע האחרון היא שמה יד על רזרבות מט"ח בבנק בבריטניה ופרעה חוב של יותר מ-600 מיליון דולר.

בבנק העולמי ובקרן המטבע נראה שההתבטאות של הנגיד הבריטי לא מרגיעה אותם. על פניו נראה שהקריסה הכלכלית של רוסיה היא בלתי נמנעת. זה לא עניין של מה בכך – למרות הכל לא מדובר בכלכלה שולית. עד כמה שידוע, בנקים זרים חשופים בהיקף של כ-120 מיליארד דולר לרוסיה וההערכות הן שהבנקים הזרים חשופים ב-6.3% לנכסים רוסיים. במונחים יחסיים החוב של רוסיה לא גדול במיוחד, הוא מהווה כחצי אחוז מסך החובות הממשלתיים בעולם. זה לא נראה כמו משהו שימוטט אותם, אבל זה גם לא זניח. כלכלנים רבים בעולם חוששים מאפקט שלילי משמעותי מקריסת כלכלת רוסיה על כלכלות העולם.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%94-%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%aa/

לחדלות פירעון של רוסיה יש משמעויות כבדות משקל עוד יותר על התנהלותה במלחמה באוקראינה: אי עמידה בחובות של רוסיה יוסיף לחץ גדול על פוטין, שכידוע לא ימהר להיכנע. למעשה מדובר בקרב על חייו ובמקרה שלו חייו הפוליטיים עלולים להיות גם חייו בכלל. לכן דחיקתו לקיר עלולה להביא אותו לנקוט בצעדים רדיקלים שיטרפו את הקלפים מחדש וימזערו את ההשפעה של חדלות הפירעון של רוסיה.

במצב שנוצר כדאי לישראל להתרחק מהסכסוך הזה כמו מאש. עזרה הומניטרית מתבקשת, אבל הבעת עמדה נחרצת, כפי ששר החוץ לפיד השמיע לאחרונה, תסכן את ישראל הרבה יותר מכפי שהיא עשויה להואיל.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גרמני
גרמני
1 שנה לפני

שר הכלכלה הגרמני בארץ כדי לקנות גז. למה אין כאן מידע על זה?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום