חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב של קייב: "מאז שפרצה המלחמה אנשים מתחברים ליהדות, ערכנו ברית ליהודי בן 86"

הרב יוסף אסמן, רב העיר קייב שכבר למעלה משנה נמצאת תחת מלחמה, מספר על ההתמודדות בצל ההפגזות, החיים היהודיים בעיר ועל יהודים שמגלים את יהדותם בעקבות המלחמה

שתפו :

יותר משנה חלפה מאז פרצה רוסיה במלחמתה נגד אוקראינה ויהודים רבים עדיין מנסים לחיות בכבוד ולשרוד בצל המלחמה. הרב של קהילת קייב באוקראינה, הרב יוסף אסמן, בראיון לאלעזר שטורם מספר על הקורות אותם מאז פרצה המלחמה: "אני חי פה עם הוריי כבר 28 שנים. נולדו לנו 6 ילדים. כשהתחילה המלחמה תפסנו את עצמנו לא מוכנים בכלל. אין פה מיגונים ולא פיקוד העורף כמו שיש בישראל. כשהתחילה המלחמה כל היהודים פנו לרב, עשינו סוג של חמ"ל ריכזנו את כל היהודים כ-7 ק"מ מקייב בכפר פליטים".

הרב אסמן מספר על הפעולות שעשו כדי לאפשר ליהודים חיים נורמליים עד כמה שניתן: "בנינו בעצם עיירה יהודית לכל מה שצריך. מקווה, בית כנסת, אוכל ובעצם שם כולם התקבצו ומשם ניסינו להוציא אותם מהמדינה. אבא שלי, הרב משה אסמן, הרב של אוקראינה אמר כששאלו אותו למה הוא לא יוצא גם, הוא אמר "עד שלא כולם יוצאים גם אני לא אצא". מי שיכול היה בעצם לעזוב הם יהודים מעל גיל 60 או מתחת לגיל 18. אני הייתי פה עם המשפחה והילדים בסוכות. היום הם בארץ כי אי אפשר ללמוד כאן, אני נמצא כאן שבועיים בארץ ושבועיים בקייב ואחי מתחלף איתי. הגברים שנשארים פה מתחברים מאוד לשורשים. עשינו פה בריתות לאנשי בני 40 ואפילו ליהודי בן 86, הם מרגישים יהודים ושהקב"ה מצילנו מידם והם מגלים את היהדות שלהם".

הרב אסמן מספר כי ההוצאות הן רבות מאוד בעיקר לקראת החג. מי שמעוניין לתרום ליהודי קייב מוזמן להכנס לאתר:

i99.co.il

ולתרום כמה שיכול.

לצפיה בראיון המלא

 

 

 

נתניהו, אל תבטל את פיטוריו של גלנט!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום