חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החיים בערים המעורבות: "מבחינתם אנחנו לא בני אדם"

חני לוז, עיתונאית, אשת מדיה וחברת הגרעין התורני בלוד, בראיון ליוסף רוסו על המציאות הקשה בעיר בה היא מתגוררת

שתפו :

 

חני מספרת על יום ירושלים בו התחילו למעשה המהומות בעיר לוד. היא מתארת שהתושבים לא ציפו לפרוץ המהומות, ותושבי שכונת רמת אשכול קיבלו הודעות שביקשו מהם להישאר בבתים עקב ההפגנות של התושבים הערבים בלוד. ההפגנה הגיעה על רקע המהומות בשמעון הצדיק ובהר הבית: "מבחינתם הם מזדהים עם המאבק הלאומי, הדתי, הפלסטיני שלהם על ירושלים", אומר חני.

היא מתארת את הנעשה: "סרטונים התחילו להגיע אלינו ממה שקורה ברמת אשכול, העיר העתיקה. שריפת דגל ישראל, הנפת דגלי אשף, דגלי חמאס". היא ממשיכה לתאר איך התושבים היהודים של לוד צפו בתדהמה איך במרכזה של מדינת ישראל, בלב יום ירושלים, מתרחשים אירועים אלימים כאלה. בתגובה לאירועים האלימים, החליטו תושבי לוד לא לשבת בשקט, ולצאת לרחבי העיר עם דגלי ישראל. בעקבות המחאה של התושבים, הגיעו קבוצה של עשרות רעולי פנים והחלו לתקוף את היהודים בסלעים ולשרוף פחים. מכאן ועד האירועים הקשים שכולנו שמענו עליהם – אירועי "שומר החומות" – הדרך הייתה קצרה.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%a0%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a8%d7%9e%d7%9c%d7%94-%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%93-%d7%9c%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%94%d7%a8/

חלפה כמעט שנה מפרוץ המהומות, ולמרות השקט שנראה שיש בלוד, טוענת חני שמדובר בשקט שלפני הסערה: "כולם יודעים שמתחת לפני השטח הכל רועש ואנחנו לקראת עוד רמאדן. אפשר לראות במדיה הערבית איך הערבים מתכוננים לזה. מבחינתם מה שהיה בלוד זה היה ניצחון, הם הרימו את הכבוד שלהם והצליחו להוריד ליהודים את הראש. אין תחושת ביטחון".

לטענתה, יש המון אירועים אלימים שקורים על בסיס יום-יומי ולא נמצאים בכותרות: "לפני יומיים שרפו ברמלה בית כנסת וזה מושתק. אתמול הייתה תקיפה מינית חמורה של ילדות בנות 12 בשכונת גני אביב", מספרת חני בזעזוע.

חני שולחת אצבע מאשימה להנהגת העיר, למשטרה ולתקשורת. היא טוענת שיש להם אינטרס להראות שיש שקט למרות שזה לא המצב שקיים באמת. היא מסבירה: "אם היה קורה ההיפך אני בטוחה שזה לא היה יורד מהכותרות". ולמרות שיש שיפור מסוים בהתנהלות המשטרה, היא לא באמת יכולה להתמודד כמו שצריך עם כמות הנשק שנמצאת אצל הפורעים. חני מבהירה: "אנחנו עומדים מול חברה שהאלימות אצלה זה דבר לגיטימי. אני גרה בלוד 6.5 שנים. אין לי בעיה להיות בחברות עם ערבים, אני מתייחסת בכבוד לכל בן-אדם". אמנם היא מסייגת ואומרת: "כשהגיעו הפרעות ראיתי איזה שנאה יש לפורעים כלפי הגרעין. מבחינתם אנחנו לא בני אדם"

 

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום