חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב הצבאי מבקש סיוע מרבני ההסדר: תדווחו לי על בעיות שירות משותף מהשטח

מפנה עורף לרבנים הצבאיים תחתיו? הרבצ"ר בוחר לפנות לגורמים אזרחיים ומתעלם מהרבנים הנמצאים בשטח | פרסום ראשון

שתפו :

בכירי הרבנות הצבאית
צילום: דו"צ

סערת השירות המשותף: הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אייל קרים פנה לראשי הישיבות וביקש שיביאו בפניו מקרים ובעיות שירות משותף בצורה מסודרת, זאת בכדי שיוכל להציג אותם בפני ועדת השירות המשותף, המחויבת להתכנס על פי פקודות הצבא אחת לחציון.

בתכתובת מייל שהגיעה לידי TOV, פנה רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי אל רבני ישיבות ההסדר בשמו של הרבצ"ר, ובקש מהם "בעיות ופניות שידועות להם, בעיקר כאלו מהחודשים האחרונים, על מנת שניתן יהיה להעלות את הדברים בוועדה. לדוגמא: אם היו פניות של תלמידים על בעיות במגורים או בשטח או בפעילות, כל דבר שנוגד את הפקודה. כמו כן, מחשבות והצעות על שינויים או עדכונים נדרשים."

גורמים צבאיים אומרים כי מדובר בצעד חריג, שכן קצינים בכירים בצה"ל לא פונים אל אזרחים בכדי לקבל דיווחים ממה שנעשה ביחידות הצבא, אלא דרך שרשרת הפיקוד הבינונית והזוטרה.

נזכיר כי לאחרונה התחוללו סערות רבות סביב בעיות השירות המשותף, במסגרתן הוכנסה חיילת למגורי חיילים לאחר שהזדהתה כגבר, וחיילים בסדיר ובמילואים לא הסכימו להשתתף באימונים וסיורים עם קצינות ונהגות.

https://tovnews.co.il/%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%94%d7%a8%d7%91%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a6%d7%a0%d7%96%d7%a8%d7%aa-%d7%97%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%99/

יתירה מכך, בחודש האחרון קיים מתח רב בין הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לבין רבני הציונות הדתית והציבור הדתי, זאת על רקע "בג"ץ הלוחמות" וההחלטה של הרמטכ"ל "להתקפל" ולאפשר שילוב נשים ביחידות המובחרות 669 של חיל האוויר, יהל"ם של חיל ההנדסה, ובהמשך שילוב נשים בחטיבות חי"ר מתמרנות דוגמת נח"ל, גבעתי וגולני.

רבנים צבאיים מסרו לערוץ TOV בתגובה לידיעה: "לא ברור למה הרבצ"ר לא פונה אלינו ולא מתעניין במה שקורה ביחידות דרכנו, כקציני צה"ל האמונים על נושא שמירת ההלכה. ראשי הישיבות אינם אחראים על כל חיילי צה"ל אלא רק על תלמידיהם, ויש לדאוג לכל צה"ל. אנחנו בשטח, אלינו מגיעות הפניות יום יום ואנחנו מתמודדים עם ההשלכות של הפקודה הרעה הזו. חבל שהרבנות הצבאית הופכת למגזרית. אנחנו נפנה לרבצ"ר כדי לחזקו שהרבנות הצבאית תדאג לכל חיילי צהל ולא רק לאיגוד כזה או אחר".

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בני
בני
1 שנה לפני

מי מפיץ את הידיעה הזו כנגד הרבצר יש מישהו מהרבנות הצבאית שרוצה את רעת הרבצר

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום