חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוק תקנות יו"ש יפיל את הממשלה?

בסיעת רע"מ עדיין לא החליטו איך יצביעו על החוק שאמור להסדיר את המעמד המשפטי של יהודה ושומרון

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היום צפוי יום דרמטי במיוחד בכנסת ישראל. בקואליציה רוצים מאוד להעלות היום את חוק תקנות יו"ש להצבעה במליאת הכנסת, אבל עדיין לא יודעים האם יש להם רוב להעברת החוק. סימן השאלה הגדול בקואליציה עומד סביב סיעת רע"מ. ברע"מ לא מתלהבים כלל לתמוך בחוק שאמור להסדיר מבחינה משפטית את החיים ביהודה ושומרון אך מבינים שלהצבעה שלהם כנגד החוק יכולה להיות השלכות קשות על יציבות הקואליציה. בשעה 14:30 צפויה להתכנס בכנסת סיעת רע"מ ולגבש את החלטתה הסופית בנוגע להצבעה על החוק. יו"ר הרשימה מנסור עבאס, לוחץ על חברי מפלגתו לתמוך בחוק. לעומת זאת, ח"כ מאזן גנאים מוביל את הקו במפלגה שמעוניין להצביע נגד החוק. גם ח"כ רינאוי זועבי ממרצ עוד לא הודיעה כיצד תצביע על החוק. בשבוע שעבר דווח כי זועבי העבירה חבילת דרישות לקואליציה שבתמורה לקיומן תתמוך בחוק.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%a9%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%9c%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%aa-%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%a2%d7%aa-%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%99/

עוד ח"כ שעדיין לא ברור איך תצביע היא ח"כ הפורשת עידית סילמן. סילמן מעוניינת להצביע כנגד החוק, אך בקואליציה מאיימים להפריש אותה במקרה כזה מסיעת ימינה. לכן, עדיין לא ברור איך תתנהל סילמן ברגע האמת. במידה ובקואליציה יבינו כי אין רוב להעברתו של החוק, הם ינסו לדחות את ההצבעה פעם נוספת למועד אחר שבו יגיעו להסכמות. למרות זאת, גדעון סער ותקווה חדש לא מעוניינים לדחות את החוק פעם נוספת ודורשים שהחוק יעלה להצבעה היום בכל מקרה.

כזכור, בשבוע שעבר  התראיין שר המשפטים גדעון סער לכאן רשת ב' והתייחס לפולמוס סביב החוק שכאמור אין רוב כדי להעביר אותו: "המשחק של האופוזיציה הוא לא רק חסר תקדים אלא גם מסוכן", תקף שר המשפטים את הקואליציה .אך הוסיף כי: "יחד עם זאת, לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה. הבהרתי את זה לראשי המפלגות. חבר קואליציה שיתנגד אומר אינני רוצה בקיום הממשלה".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עדי
עדי
1 שנה לפני

האידיולגיה "רק לא…" משני המטרסים הפוליטים מרתיחה .
להצביע נגד האידיאולגיה שלך, נגד המדינה, נגד המצביעים ששלחו אותך לייצר נזקים גדולים יותר מאשר הממשלה שאתה רוצה להחליף נראה לי כחוסר אחריות. צריך לאזן את ההצבעות נגד הקאולציה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום