חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יאיר לפיד בנאומו הראשון כראש ממשלה: "רק ביחד ננצח"

בנאומו הראשון לפיד התייחס לפילוג בעם, לאתגרים הבטחוניים והכלכליים העומדים בפני הממשלה הנוכחית ועל כך שביכולתנו לבחור לחיות יחד

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש90

ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד נשא הערב (ש') נאום ראשון לתקשורת. את נאומו פתח בתודה לראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט. "על ההגינות, על החברות, על כך שהובלת את הממשלה בשנה האחרונה להישגים כלכליים וביטחוניים שלא נראו פה שנים. תודה מיוחדת על העובדה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת בין אנשים שמקיימים הסכמים ומאמינים זה לזה".

לאחר מכן אמר לפיד כי "מדינת ישראל גדולה יותר מכל אחד מאתנו. חשובה יותר מכל אחד מאתנו. היא היתה כאן לפנינו, היא תהיה כאן הרבה אחרינו. היא לא שייכת רק לנו. היא שייכת גם לאלה שחלמו עליה אלפי שנים בגולה וגם לאלו שעדיין לא נולדו, לדורות הבאים. בשבילם ובשבילנו, אנחנו צריכים לבחור בטוב משותף. במה שמחבר אותנו. תמיד יהיו מחלוקות, השאלה היא איך אנחנו מנהלים אותן, ואיך נוודא שהן לא מנהלות אותנו. מחלוקת היא לא בהכרח דבר רע כל עוד היא לא פוגעת ביציבות השלטונית ובחוסן הפנימי שלנו. כל עוד אנחנו זוכרים שיש לכולנו אותה מטרה: ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית, גדולה, חזקה, מתקדמת ומשגשגת. האמת הישראלית העמוקה היא שברוב הנושאים החשובים – אנחנו מאמינים באותם הדברים".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%91-%d7%a6%d7%94%d7%9c-%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%98-3-%d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%98%d7%99%d7%a1-%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%99-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%99%d7%a9%d7%99/

לפיד אף הוסיף "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. הקמתה לא מתחילה ב-1948, אלא ביום בו יהושע בן נון חצה את הירדן וחיבר לנצח בין עם ישראל לארצו, בין הלאום היהודי למולדת הישראלית. אנחנו מאמינים שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו. איש אינו יכול לשלול ממנו את זכויות היסוד שלו: את כבודו, את חירותו, את חופש העיסוק שלו, את זכותו לביטחון אישי".

עוד התייחס לפיד לכך שהוא בן של ניצול שואה וסיפר "אנחנו מאמינים שעלינו לשמור תמיד על עוצמתנו הצבאית. בלי זה אין בטחון. אני בנו של ניצול שואה. ילד יהודי בן 13 שרצו להרוג אותו ולא היה מי שיגן עליו. אנחנו נגן על עצמנו, בכוחות עצמנו. נוודא שתמיד יהיה לנו את צבא ההגנה לישראל, צבא שעוצמתו אינה מוטלת בספק ואוייבינו יראים מפניו".

לפיד אף התייחס לפילוג בעם ואמר "השאלה הישראלית הגדולה היא למה דווקא בתקופה שבה יש בינינו הסכמה לאומית רחבה בכל הנושאים החשובים, רמות השנאה והחרדה בתוך החברה הישראלית כל כך גדולות? למה הפילוג מאיים יותר מאי פעם? התשובה היא – הפוליטיקה. בישראל הקיצוניות לא באה מהרחובות לפוליטיקה, אלא להיפך, היא גולשת כמו לבה מהפוליטיקה לרחובות. המרחב הפוליטי הפך לקיצוני יותר ויותר, אלים ומרושע יותר ויותר, והוא גורר אחריו את החברה הישראלית. את זה עלינו לעצור. זה האתגר שלנו. מדינת ישראל, הישראלים, הם טובים יותר. יש פה שכל ודימיון וכוחות שאין בשום מקום אחר. הכלכלה הישראלית היא מוקד של עליה לרגל מכל העולם. דווקא בתקופה של משבר גלובלי, הפוטנציאל שלנו גדל. אנחנו יודעים להשתנות, אנחנו יודעים להשתפר, אנחנו רק צריכים לעשות את זה יחד".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%a9%d7%aa-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%a1%d7%a7%d7%a8-%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%9e%d7%a8%d7%90%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%a4%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a0%d7%93/

הוא סיפר כי במשרדו בכנסת תלויות שתי תמונות זו לצד זו "דוד בן גוריון ומנחם בגין. שני יריבים פוליטיים מרים, אבל גם שני ראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו. הם תמיד רבו, אבל הם גם תמיד זכרו שיש להם אותה מטרה: בניית עוצמתה ודמותה המוסרית של מדינת ישראל. המטרה הזו גדולה יותר מכל מה שמפריד בינינו. המבחן שלנו הוא לא אם ניצחנו בוויכוח, אלא האם השכלנו ומצאנו דרך לעבוד יחד עם אלה שלא מסכימים אתנו".

לסיום, אמר לפיד כי "את הנאום הזה שומעים עכשיו לא מעט אנשים שלא הצביעו בעד הממשלה, שלא תומכים בה ולא יתמכו בה. אני מודה לכם על כך שאתם מוכנים להקשיב. אני מבקש לעבוד יחד אתכם למען המדינה שלנו. אני מחוייב לשרת גם אתכם. אני מאמץ את דבריו של קודמי בתפקיד, ומבקש לחזור עליהם: אנשים אחים אנחנו. האתגרים שעומדים בפנינו הם כבירים. המאבק באיראן, הטרור מבית, משבר החינוך הישראלי, יוקר המחיה, חיזוק הבטחון האישי. כשהאתגרים כל כך גדולים, אסור לנו לכלות את כוחנו במריבות. כדי ליצור פה טוב משותף אנחנו זקוקים אחד לשני. ילדינו מסתכלים עלינו. מה אנחנו רוצים שהם יראו? אנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו שעשינו הכול כדי לבנות יחד ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ומתקדמת, נדיבה וטובה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום