חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד ארגוני הלהט"ב בחסות בית המשפט כופים על גורמים פרטיים לחיות נגד הערכים שלהם?

פסיקה מקוממת: בית המשפט כופה על בית חולים חרדי לפעול נגד ההלכה; ראיון עם מיכאל פואה על התופעה המדאיגה של המשפטיזציה הלהט"בית

שתפו :

play-rounded-fill

פסק הדין המקומם שכופה על בית החולים "לניאדו" בנתניה, בית חולים חרדי הפועל על פי ההלכה, ביצוע הפריה מלאכותית באישה שאינה נשואה, מעורר הדים רבים. מיכאל פואה, יו"ר ארגון בוחרים במשפחה, פועל רבות בנושא. הוא אומר בראיון לאלעזר שטרום בTOV שהדבר מגיע למימדים מבהילים ממש, כאשר אדם מגיע לעבודתו במשרד הבריאות כדי לגלות שדגל ישראל הוחלף בדגל להט"ב כאילו אין ממלכתיות במדינת ישראל וכל מדינת ישראל היא מדינת הלהט”ב; מכריחים אותו להזדהות ומכריחים אותו לתת שירות שנוגד את דתו ואמונתו. 

למה זה מפריע לך הסמלים הללו במרחב הציבורי?

בוא נניח שבמקום הדגל הזה היה שם דגל שקורא להקים את בית המקדש הוא דגל של חב”ד או כן יהדות או משהו כזה הרי ברור לך שכולם היו מסתערים ואומרים הדתה וזה לא מייצג אותי, ומה פתאום שבמקום ממלכתי, יציגו משהו שנמצא במחלוקת ציבורית מאוד כבדה, צריך לדעת שבסמלים ציבוריים שיש לגביהם הוראות מאוד מפורשות שהן צריכות צריכים לבטא את הממלכתיות ולא דעות של שר כזה או אחר מבחינה פוליטית. 

אתה אומר שזה פוגע ומנוגד להלכה היהודית ומה עם אלה שלא חושבים כמוך?

לא רק להלכה היהדות יש חלק גדול מהאנשים שאלה לא הערכים שלהם, בסדר אני מקבל את זה שיש אנשים שחושבים אחרת נכון, אבל ברור לחלוטין שיש מספיק אנשים, שחושבים שזה מבטא משהו שמאוד פוגע בהם מאוד מכעיס אותם כשהממשלה קמים ואומרים לנו שהגיע חודש הגאווה, בלוגואים שלהם, בצבעי הלהט”ב זה פוגע בנו זה מפריע לנו.

https://tovnews.co.il/%d7%a0%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%98%d7%91%d7%99%d7%aa/

אמרת לי קודם שפסק הדין הזה מרגיש כאילו אין ערבות בנינו?

נכון, פסק הדין הקשה שניתן אתמול הוא בבית חולים פרטי חרדי שהוקם על ידי האדמו"ר מצאנז זצ"ל, פנתה אישה לבית המשפט בטענה שהיא פנתה קודם לבית חולים לניאדו שהיא רוצה הפריה חוץ-גופית. חשוב להבין שחלק מהכללים של בית החולים הוא שהוא עובד לפי ההלכה היהודית, זה בית חולים פרטי יש תקנון שנקבע. האישה הזאת אינה נשואה, בית החולים אמר אני הפריה חוץ-גופית עושה רק לזוגות נשואים.

עכשיו בוא ונדון בחופש העיסוק של בית חולים לומר שיש דברים שמנוגדים לתפיסת עולמי בבקשה אל תכפו עליי. לאישה הזאת יש אלטרנטיבות, לא מדובר בטיפול מציל חיים ויש לה ילד, אבל היא נפגעה אז היא הלכה לבית משפט. השופטת ענת ברון אומרת שהפגיעה היא בכך שסגירת הדלת בפני נשים שאינם נשואות מבטאת אמירה שמתייגת את כל אותן משפחות חדשות כפסולות. 

מה שקרה כאן זה בית המשפט החליט שהוא שיש לו צד בוויכוח עכשיו ובגלל זה תיסגר היחידה להפריה חוץ-גופית כנראה כי בית החולים לא יעשה משהו מנוגד להלכה. אבל זה כמובן לא מעניין את בית המשפט. 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה - נתניה
משה - נתניה
1 שנה לפני

עובדי בית החולים אמורים להשאיר את אמונתם תהה אשר תהה בבית, ולשרת את הציבור ולכבד את באי שערו באשר הם. על מנת שבית חולים ייקבל רישיון הפעלה, עליו לעמוד בתנאי משרד הבריאות. זה בית חולים ציבורי פרטי המשרת את כלל הציבור ללא הבדלי דת גזע אמונה מין וכו'.

רודפת צדק
רודפת צדק
1 שנה לפני

להטביסטאן זה כאן!
ארגונים שנתמכים בסכומי כסף עצומים גם ע"י גורמים בחו"ל כדי לפרק את המשפחות היהודיות להחליש ולחסל את המדינה היהודית שלנו!!
סכנה לקיומנו ולקיום המדינה! רוצים לסיים את חיסול העם היהודי, מה שלא גמרו בשואה …

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום