חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית המשפט קבע: לא תתקיים תפילה בהפרדה

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי לא תתקיים תפילת ציבור ביום הכיפורים בהפרדה מגדרית ובכך למעשה ביטל את התפילה משום שארגון "ראש יהודי" שמקיים את התפילה הודיע כי לא יקיים תפילה ללא הפרדה

שתפו :

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את דרישת העיריה והחליט שלא יתקיימו תפילות בהפרדה ברחוב דיזנגוף במהלך יום כיפור. תפילות הציבור ביוזמת ארגון "ראש יהודי" התקיימו בהפרדה בשנים שעברו. היום, כאמור, דחה בית המשפט עתירת פורום "חירות וכבוד האדם בישראל" וקבע כי לא תתקיים תפילה בהפרדה מגדרית.

בעתירה נכתב כי אין חוק האוסר על תפילה יהודית לפי כללי ההלכה היהודית ולפי המסורת היהודית תוך שימוש במחיצה בין עזרת הגברים לבין עזרת הנשים וכי האיסור של העיריה פוגע בזכויות יסוד של המבקשים להתפלל.

אגב, עיריית תל אביב מתירה למוסלמים לקיים תפילות בהפרדה בשטח העיר.

Photo by Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט קבע כי הפרדה מגדרית היא אחד הביטויים של הדרת נשים והציע לרוצים להתפלל בהפרדה בתל אביב לעשות זאת באחד מ-500 בתי הכנסת אשר בעיר.

עורכת הדין צפנת נורדמן שייצגה את העותרים כתבה בפייסבוק:

"בית המשפט במדינת היהודים אוסר מחיצה בתפילה יהודית. איסור ראשון על מחיצה בארץ ישראל הריבונית, מאז הבריטים והמופתי. סיימתי לקרוא את פסק הדין עם לחלוחית בעיניים וגולה בגרון. איזה עלבון. קודם כל כיהודיה, אחר כך כאזרחית מדינת ישראל, בסוף כמשפטנית. פסק הדין רומס מושכלות יסוד של המשפט המנהלי והחוקתי, של השיטה הליברלית, ופוגע פגיעה קשה, צורבת, בכל יהודי שעוד לא מנוכר לגמרי לכור מחצבתו. אעצור כאן".

איש התקשורת ינון מגל: ‏"שופטת המחוזי בתל אביב הדס עובדיה פסקה שהתפילה בכיכר דיזנגוף תתקיים ללא מחיצה להפרדה מגדרית. ‏בתכל'ס, מה אפשר לצפות משופטת שלמדה בתיכון שליד האוניברסיטה, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית ועבדה בפרקליטות? השופטת עובדיה את בושה למדינת ישראל ולעם היהודי".

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
18 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
7 חודשים לפני

"לא ראיתי שאנגלית ומתמטיקה כל כך קידמה את המדינה" – גולדקנופף
https://www.youtube.com/watch?v=aTlkfXGMrqk

מורן וקסית
מורן וקסית
7 חודשים לפני

בושה וחרפה לפסק הדין! איך יכול להיות שפתאום מנהג הדת הופך להדרת נשים !

רותי
רותי
7 חודשים לפני

לא ברור לי למה צריכה להיות תפילה בהפרדה בכיכר דיזינגוף כשיש עשרות בתי כנסת לטובת הציבור החרדי! בשום מקום בתורה לא כתוב שצריך הפרדה והתפילה בכיכר היתה בגלל צורך לפיתרון הבעיה בזמן הקורונה!. אני רוצה להתפלל על כולם כןלל הבנים שלי , האם אני יכולה לעשות את זה בבני ברק?? הטם הומואים וטרנסג׳נדרים יוכלו להתפלל בהפרדה בכיכר? להם לא מגיע לנתפלל בכיכר?? התפילה בכיכר דינגוף נועדה כפיתרון לאנשים רהים ולאנשים יהודים שהערכים דלהם מונעים מהם להתפלל בהפרדה.. אם החרדים רוצים להשתלט על המרחב הציבןאח אז שיעשו זאת בעיר אחרת! תפילה לא נועדה למלחמה ושליטה וכיבוש מאחזים חילוניים . החילונים לא רוצים להיןת נגד חרדים, נם רוציפ לעשות לעצמם טוב ומגיע להם והם יהודים לא פחות מאשר אלו שדמים גדרות בין נשים לגברים.

תמי מי
תמי מי
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

למוסלמים כן עם ראד סלאח וליהודים לא היכן הבושה
חולדאי תרגיש את נחת זרוענו בבחירות גם מחילוניים שמאלן מרכז
בסוף יש כאן מדינה יהודים
והשופטת בושה שכחה שזה בית משפט בישראל ולא באירן
אם הגברת הזו שופטת אני צנצנת

תמי מי
תמי מי
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

רותי צריך לרחם עלייך ועל מי שגידל אותך
אתם עשב שוטה שצריך להדביר
חילונית מרכז שמאל

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

כי התפילה הזו נעשית במשך שנים ופתאום משעמם לפרוגרסיביים ומחפשים תעשוקה על זה נאמר וישמן (יותר מידי כסף) ישורון (כינוי לישראל במקרא)ויבעט במסורת ישראל

איציק
איציק
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

אני לא מבין את הבעיה שלך רותי. מי שרוצה להתפלל בלי הפרדה בין גברים לנשים מוזמן לארגן כזה מנין. המנין אורגן ע"י ראש יהודי שבהשקפה תומכים בהפרדה בין נשים לגברים בתפילה. כך גם המתפללים הבאים להתפלל במנין שלהם. למנוע מהם את זה הזוי ובפירוש פגיעה בחופש הדת שלהם.

Azarya
Azarya
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

רגע, את שואלת, לא מבינה ומתנגדת, רק כי את רוצה להתפלל גם, ומחיצית ההפרדה מפריעה לך להתפלל?! או כי סתם בא לך להתנגד ולשים אצבע בעין לאזרחים טובים אחרים?!

Azarya
Azarya
7 חודשים לפני
הגב ל  רותי

דרך אגב, לא התפילה גורמת למלחמה ושליטה במרחב הציבורי – כי עובדה שגם גברים וגם נשים מתפללים בכיף ולמרות ההפרדה, אלא ההתנגדות שלך היא זו שגורמת למלחמה – עובדה שכבר כמה שנים הייתה תפילה והכל היה בסדר.

יעקב ל
יעקב ל
7 חודשים לפני

עוד פעם מבטל את היהדות במדינת היהודים, בושה

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני

רק בהלכה היהודית יש חופש דת אמיתי

Subs
Subs
7 חודשים לפני

ביטוי להדרת נשים? אלוהים ישמור. נשים שרצו להגיע לתפילה הזאת דורשות בעצמן את הצבת המחיצות. לכן להתפלל בית הכנסת? ומה עם זכותם של המתפללים והמתפללות להשתמש במרחב הציבורי? או שעכשיו בעצם אומרים לנו שמתחילות פה מגמות של איסור סממנים דתיים ופעולות של פולחן דתי במרחב הציבורי? בושה וחרפה שזו החלטה של בית משפט בישראל. מישהו אמר תהליכים?

בנצי
בנצי
7 חודשים לפני

עוד שופטת מנותקת מזהות וערכי יהדות. עדיף לפנות לקאדי מוסלמי ולא לשופטת כזו מנותקת מיהדות.

חנן
חנן
7 חודשים לפני

בית משפט שיושבים בו שופטים בזויים, אין להם טיפת כבוד ליהדות ולמורשת הלוואי שהאדמה תפער את פיה ותבלע אותכם ואת בני משפחותיהם וחבריכם שתומכים ומעודדים אותכם להיות מנוולים ושפלים. אמן כן יהי רצון. בושה ובוז שיצורים עלובים כמוכם שופטים בישראל, קיומכם מעיד שאין דין ואין דיין בישראל. אילו הייתי שופט הייתי מנסה לשכנע את השופטים להתקומם או להתפטר.

ריקי
ריקי
7 חודשים לפני
הגב ל  חנן

איפה כתוב בתורה על הפרדה בכיפור?

שמואל
שמואל
7 חודשים לפני
הגב ל  ריקי

התורה מלמדת אותנו את דרך הצניעות בכל השנה ובכל מקום. לא רק בכיפור.
אפילו הגויים למדו ואימצו מנהגי צניעות. תשאלי את בני דודנו איך הם נוהגים

מיכה
מיכה
7 חודשים לפני

בקרוב יאסר על ברית מילה וגם תאסר העליה לתורה בבר המצווה.

ריקי
ריקי
7 חודשים לפני
הגב ל  מיכה

איך אוהבים להגזים.. יש אנשים שרוצים להתפלל בלי הפרדה. מי שרוצה הפרדה יש מספיק מקומות. משמע, אוסרים מאנשים שרוצים להתפלל יחד לעשות את זה. אנטישמים.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

18
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום