חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוקדם מהצפוי: הסתיימה פגישתם של בנט ואורבך

בקואליציה מאמינים כי ח"כ אורבך לא יפיל בסופו של דבר את הממשלה. חברי הכנסת זועבי וגנאים כרגע לא פורשים מהכנסת

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר נפגשו בלשכת ראש הממשלה ח"כ ניר אורבך וראש הממשלה בנט. הפגישה הסתיימה מוקדם מהצפוי וללא הודעה משותפת. נזכיר כי אורבך "נמצא על הקצה" וקרוב לפרישה מהקואליציה. מאז נפילת חוק תקנות יו"ש בשבוע שעבר הבלאגן בקואליציה הגיע לשיאים חדשים. כזכור, אחרי שחברי הכנסת רידא רינאוי זועבי ומאזן גנאים הצביעו כנגד החוק, התפרץ לעברם ח"כ ניר אורבך בצעקות ואמר: "הניסוי אתכם נכשל". לאחר נפילת החוק, קיים אורבך התעייצויות עם מקרוביו סביב השאלה האם לפרוש מהקואליציה. על פי הדיווחים, בשבוע שעבר התקיימו מגעים מתקדמים של הליכוד עם אורבך על שיריון ברשימת הליכוד. בנוסף, הובטח לאורבך תפקיד שר בנושא היקר לליבו, בתמורה לפרישתו מהקואליציה. אורבך גלוי מאוד עם ראש הממשלה בנט, ועל פי הדיווחים אורבך אמר לבנט במהלך פגישתם כי התנאי שלו להישארות בקואליציה הוא או שהקואליציה דואגת ליישר את חברי הכנסת זועבי וגנאים, או שבנט ומפלגת ימינה יפעלו להקמת ממשלת ימין עם נתניהו כבר בכנסת הנוכחית. ולא, אורבך יצביע בעד פיזור הכנסת והליכה לבחירות. בנט בתגובה ביקש מאורבך זמן נוסף לפעול ליציבות הממשלה והשניים נפגשים כעת במשרד ראש הממשלה על מנת לדון בהתפתחויות.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%a8%d7%aa-%d7%97%d7%9b-%d7%a2%d7%99%d7%93%d7%99%d7%aa-%d7%a1%d7%99%d7%9c%d7%9e%d7%9f-%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%99/

למרות האולטימטום הברור של אורבך, בקואליציה מאמינים כי בסופו של דבר אורבך יתרצה ולא יפעל להפלת הממשלה. בליכוד זועמים על התנהלותו של אורבך וגורמים בליכוד מסרו לאורבך מסר מאיים ואמרו: "הסבלנות שלנו בדרך לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבל בליכוד".

גם אם בקואליציה יצליחו לרצות את אורבך, כאב הראש שלהם מחברי הכנסת הערבים ממשיך. אתמול התראיינה ח"כ רידא רינאוי זועבי לפגוש את העיתונות וטענה כי "זה לא תפקידי להציל את השמאל מביבי". והוסיפה כי: "יש לי חוסר אמון מוחלט בכמה מראשי הקואליציה. לא עמדו בהבטחות כלפי". כרגע זועבי לא מתכוונת לפרוש מהכנסת למרות הלחצים הגדולים המופעלים עליה. גם בגזרת ח"כ מאזן גנאים הבלאגן חוגג. ברע"מ מנסים למצוא את הדרך לגרום לח"כ הסורר לפרוש מהקואליציה אך כרגע ללא הצלחה. יו"ר רע"מ מנסור עבאס מכחיש את הדיווחים וטוען כי אין לו שום כוונה לגרום לגנאים לפרוש מהקואליציה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום