חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאן מועדות פני מפלגת ימינה? | ראיון

ח"כ לשעבר מימינה יום טוב כלפון מדבר על עתיד המפלגה ועל הכישלון של הממשלה; וגם, מדוע הוא עדיין ממשיך להגיע לכנסת?

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי \ פלאש 90
play-rounded-fill

ח"כ לשעבר יום טוב כלפון מסכם שנה של עשייה בכנסת, מסביר מדוע הממשלה "הימנית ביותר" כלשונו לא הביאה הישגים משמעותיים לימין וגם על הפעילות שנמשכת ביום שאחרי.

הניסוי נכשל? "אני לא יודע אם אפשר לומר נכשל, הוא היה, אחרי זה כל אחד מסתכל על זה לפי נקודת המבט שלו. אני נזכר איפה היינו לפני שנה, היינו אחרי ארבע מערכות בחירות, בלי תקציב משנת 2018 והיו רק שתי חלופות. הראשונה ללכת לבחירות ביוני או ספטמבר 21 או לנסות את הדבר הזה. האם זה הצליח או נכשל זו כבר שאלה של פרשנות. אבל זה שהיה לי ניסוי ויכול להיות שטוב שהיה לתקופת זמן מסוימת, יכול להיות שהתשובה חיובית".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%9b%d7%99%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%93-%d7%95%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%a1%d7%99%d7%9b%d7%9e%d7%95/

הוא ממשיך ומתגאה בהצלחת פעילות הממשלה בשנה האחרונה: "במשך שנה לפחות היה תקציב, משרדי הממשלה עבדו, יצאו תכניות בפן הכלכלי והחברתי. אם מדובר במשכורות של החיילים שעלו בחמישים אחוז, קצבאות הנכים שעלו, עזרה לניצולי שואה, בעיית הדיור – בשנתיים שהיו בחירות לא בנו פה מספיק. בסופו של דבר היה פה משהו חיובי אבל הוא לא יכול היה להתקיים לעד כי ראינו את המתחים שהיו בתוך הקואליציה".

ממשלה חלופית, אתה בעד? "אם יש אפשרות לממשלה חלופית בכנסת ה-24 אני תומך ודרך אגב תמיד תמכתי. הכנסת הזו, הנוכחית זו הכנסת הימנית ביותר שהייתה למדינת ישראל. לפחות 72 חברי כנסת כיום מגדירים עצמם כימניים לא היה דבר כזה גם בתקופת בגין. קשה להאמין שהכנסת הבאה תהיה יותר ימנית".

לטענת כלפון יש אשם בלעדי אחד לכישלון בחיבור בין הח"כים הימניים: "יש חברי כנסת ימניים אבל הם לא הצליחו להסתדר ביחד בעיקר בגלל בן אדם אחד – בנימין נתניהו. כולם יודעים שאם בראש מחנה הימין היה עומד מישהו אחר הוא כנראה היה מצליח להקים ממשלה של 72 אצבעות. יולי אדלשטיין טען את זה, הוא אמר שאם ביבי יזוז הצידה תוך חמש דקות יש לו ממשלה עם 72 אצבעות ואולי אפילו יותר, גם ישראל כץ אמר את זה, אבל זה לא קרה. חבל שהייתה כנסת ימנית ולא ניצלו את זה, לך תדע מה יהיה אחרי הבחירות".

הוא מספר כיצד עדיין הוא ממשיך לפעול לקירוב המחנות על אף הפרשתו: "ביום שני ורביעי הייתי בכנסת ודיברתי עם לא מעט שחקנים גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה וניסיתי בעצמי לגשר. למרות שאני כבר לא ח"כ. בכוחותיי הדלים ניסיתי לעזור ולגשר כמה שניתן. יש לי חברים משני הצדדים אבל לצערי הרב מה שראיתי כרגע הפערים גדולים מדי ובינתיים אני לא רואה את זה קורה, אבל הלוואי שאתבדה".

ביבי יקח את הבחירות? "הבעיה היא אותה בעיה. מה זו ממשלה חלופית? זו ממשלה בראשות נתניהו. כרגע אין 61 ח"כים שמוכנים לתמוך בו כראש ממשלה. אני אגיד לך בצער רב, אני לא בטוח שזה גם יקרה אחרי הבחירות. בתוך עמי אני חי ואני לא חושב שמשהו כל כך השתנה. ברור שהקמפיינרים של הליכוד יספרו לנו שהכול השתנה, אבל ארבע פעמים הוא לא הצליח להביא 61 ואני לא חושב שגם הפעם".

כלפון שופך אור על עתיד קולות ימינה ותקווה חדשה: "יכול להיות שהשיחה שלנו לא תהיה רלוונטית כי תתקבל החלטה כזו או אחרת, אז נצטרך לראות. אני יודע שיש מקום במפה הפוליטית למפלגה כמו ימינה או תקווה חדשה. זאת אומרת אנשי ימין ממלכתיים שמחפשים מקום משלהם ללא סמוטריץ' וללא לפיד. בבחירות הקודמות היו 13 מנדטים כאלו. זה למעלה מחצי מיליון איש שלא ישר ילכו להצביע לליכוד, הם זקוקים למסגרת פוליטית מותאמת בשבילם".

"אני רוצה לעזור לציבור ולעם ישראל", הוא אומר בנחרצות "נכנסתי לפעילות הפוליטית למרות שאני בכלל עורך דין עשר שנים והייתה לי קריירה מאוד טובה בתחומי. בחרתי להיכנס לחיים הציבוריים מתוך שליחות ולהיות הפה של העולים החדשים כי אין להם מי שיעזור להם בדרך כלל. דחפתי לקדם את הוועדה למען העלייה העתיקה וגם שכינסתי אותה לא באו המון ח"כים לשם. הם לא ממש התעניינו, אבל בסוף אני רוצה להמשיך לעשות למען העולים ולמען יהודה ושומרון. הייתי בין היחידים בקואליציה שהגנו על ההתיישבות. אני רוצה להמשיך להיות פעיל בזירה הציבורית ולעשות מה שהכי נכון לעם ישראל ולציבור שאני מייצג".

https://tovnews.co.il/%d7%a1%d7%a2%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%98%d7%95%d7%91-%d7%9b%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%97-%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95/

שמח על התפרקות הקואליציה? "אין לי שמחה לאיד ואני משתדל שלא לקחת את הדברים בפן האישי. הבעיה הכי גדולה של הפוליטיקה הישראלית היא שהכול הפך להיות אישי. ההוא נעלב, ההוא מחרים, הכל בכלל על רקע אישי ולא אידיאולוגי. הרי אמרתי לך מקודם שיש 72 ח"כים ימניים. אני משתדל שלא לחטוא בדבר הזה ולא להיכנס לפן אישי. בפועל הוצאתי לא השפיעה לטובה על יציבות הקואליציה, אבל זו כבר היסטוריה".

"עבדתי כל כך קשה השנה שלמה ואני לא רוצה שהמאמצים שלי ירדו לטמיון", הוא מסביר מדוע הוא עדיין פוקד את משכן הכנסת. "זה לא קל אבל יש לי גם בשורות טובות. למשל לפני כמה ימים הודיעו לי שבקשה שאני שלחתי למנכ"ל העלייה והקליטה, להחזיר את הנפקת תעודות הזהות לעולים בנתב"ג התקבלה. לצערי דברים אחרי שהתחלתי חקיקה והם בקריאה שלישית ייעצרו עם פיזור הכנסת".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גולדה מאיר
גולדה מאיר
1 שנה לפני

כתב מספר אחת

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום