חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות המצב הגרוע של הקואליציה, מוסי רז שומר על אופטימיות | ראיון

ח"כ מוסי רז אופטימי לגבי הישרדות הממשלה וגם; מה הקווים האדומים שלו?

שתפו :

play-rounded-fill

 

מאז פתיחתו של כנס הקיץ הבלאגן בקואליציה חוגג. חברי הכנסת רינאוי זועבי ומאזן גנאים הצביעו כנגד עמדת הממשלה בחוק תקנות יו"ש, בעוד חברי כנסת אחרים מאיימים להצביע יחד עם הקואליציה על ימין ועל שמאל.על פניו נראה שהממשלה לא מצליחה לעשות סדר בתוך הבלאגן שהיא נמצאת בו. ח"כ מוסי רז מתייחס לדברים ואומר: "אנחנו מצליחים. חוץ מזה מה שהכי חשוב זה שלום עם שכנינו. אבל אנחנו מצליחים. עובדה – היום הקואליציה חוגגת שנה. ניבאו לה שלא תחגוג חודש. שלא תעביר תקציב, שלא תעבור פגרה, שלא תעבור שנה והנה עברה שנה ואנחנו עוברים הלאה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%a0%d7%99%d7%aa%d7%9f-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a7-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%9f-%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%99/

על הנסיונות שלו להגיע לפשרה עם ח"כ המורדת רידא רינאוי זועבי אומר רז: "אני פועל מולה במישור האישי. במובן זה שאני משוחח איתה, מדבר איתה, ורוצה להגיע איתה לפתרון של שלום. כולנו נהיה כקבוצה אחת, נקבל החלטות כקבוצה אחת. תראה, התקנות האלה הן לא תקנות טובות אבל אנחנו מחויבים להם מכח הסטאטוס קו ולכן אנחנו נעביר אותם כדי לחזק ממשלה יהודית-ערבית ולמנוע את הקטסטרופה שמתרגשת עלינו מהאופזיציה".

במענה לשאלה איך הוא מצפה מחברי כנסת ערבים להצביע בעד חוק שמנציח את הכיבוש אומר רז :"אני לא מצפה שום דבר מאף אחד.הדבר היחיד שאני מצפה זה לשיח מכיל שבו אחד מקשיב לשנייה ואני מאמין שכך גם יהיה גם במרצ גם ברע"מ. הדילמה היא לא קלה כאן. אבל בא נגיד גם את האמת: זה לא שאם נפיל את התקנות האלה אז יסתיים הכיבוש. אם נפיל אותם, האופוזיציה תעביר אותם".

לדבריו, למרות הקושי של הממשלה לחוקק חוקים היא יכולה להמשיך הלאה: "יש לנו את הכח להמשיך הלאה. אנחנו יכולים להמשיך הלאה עוד שנים. לא צריך להתייחס לכל הצעת חוק בכנסת כאילו זה דבר כזה חשוב. תפקידה של הממשלה זה לא להעביר חוקים בכנסת. תפקידה זה למשול,לצמצם את הפשיעה בחברה הערבית כפי שקרה, לאפס את הגירעון כפי שקרה, לשפר את ייחסי החוץ של ישראל כפי שקרה. זה תפקידה של הממשלה. לא להעביר הצעת חוק כזאת או אחרת".

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%92%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%99%d7%a9%d7%aa%d7%aa%d7%a3-%d7%91%d7%98%d7%a7%d7%a1-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94/

בראיונות שנותן רז לתקשורת הוא טוען כי הממשלה הנוכחית היא "הימנית ביותר בתולדות מדינת ישראל". רז מתייחס לחבירה שלו לממשלה שכזאת למרות שהוא איש שמאל מובהק ואומר: "היא הכי ימנית בנוגע לשטחים הכבושים. אני לא מתכוון לאפשר לאופוזיציה הזאת על מצב של כסף לעלות לשלטון. לא אני. חפשו פראייר אחר שיעלה את האופוזיציה הזאת לשלטון. כי שם מדובר על יסודות כהניסטים שחדרו למפלגות האופוזיציה. שזה מפחיד הרבה יותר מהימניות הלגיטימית".

לסיום, מסביר רז על הקו האדום בנוגע לחברות בממשלה: "הקו האדום שלי בגדול הוא קו ירוק. אני חושב שבשטחים הכבושים צריך להיות מדיניות אחרת. לא יכול להיות שמתנחלים יזרקו אבנים וינסו לרצוח פעילי שמאל ולא תיהיה על זה שום תגובה במובן המילולי של המילה. אפילו לא שמענו גינוי של ראש הממשלה, שר הביטחון, או ראש האופוזיציה. אז אני כאן כדי למחות על זה. אני כאן כדי לשנות את זה. זה יהיה חייב להשתנות. האלימות הולכת ומתגברת. היא כמובן לא מייצגת את כל המתנחלים. אבל היא מייצגת אני חושבת שלא רק מאות, אלא אפילו כבר אלפים. אם המגמה שאני מדבר עליה תמשיך זה יהיה רע מאוד. אנחנו נצטרך לדרוש לבצע דברים חמורים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום