חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עומד מאחורי ריקוד הטנגו של פילבר?

האם עדותו של פילבר תביא בסופו של דבר לקריסת תיק 4000? פרקליט הצמרת ששי גז עונה

שתפו :

 

עורך הדין ששי גז הוא מבכירי עורכי הדין בישראל. בראיון לאלעזר שטרום מתייחס עו"ד גז לעדות פילבר ומסביר למה הוא מסתכן שהפרקליטות תכריז עליו עד עוין.

שלמה פילבר הוא עד מדינה מרכזי במשפט נתניהו. לאחרונה, ניתן להסיק כי שלמה פילבר שאמור לשרת את התביעה, עוזר דווקא בעדותו להגנה. "מומי פילבר יותר דואג לפילבר מאשר הוא דואג לכל דבר אחר בעדות שלו. אתה רואה שהוא רוצה לעזור לביבי אבל הוא קודם כל רוצה לעזור לפילבר". עו"ד ששי גז מסביר כי שלמה פילבר לא רוצה לעמוד לדין. הוא זוכר שהוא עד מדינה והתובעת כל רגע מזכירה לו את זה "לכן הוא רוקד ריקוד טנגו בו הוא רוקד צעד אחד לקראת נתניהו אבל כשהוא מפחד הוא חוזר לטובת התביעה. הוא מנסה ללכת בין הטיפות כשהוא לא רוצה להירטב".

עו"ד גז מסביר שאמנם האסטרטגיה של פילבר מובנת אבל יש בה בעייתיות מסוימת היות ויש סתירה מהותית בין עדותו של פילבר לדבריו של נתניהו: "הבעיה שבחוץ מבול וקשה ללכת בצורה כזאת בין הטיפות בתיק כזה שיש הכחשה לגבי דברים מסוימים. כשביבי אומר שלא היתה פגישת הכוונה והוא אומר שהייתה פגישה. ומתעקש על קיומה. לא תהיה ברירה לעורכי הדין להעביר אותו לשקר לא שקר. הם חוקרים אותו כרגע בחיבוק".

אחת הסוגיות המרכזיות בעדות פילבר היא השאלה האם התקיימה מה שנקראת פגישת ההנחיה או לא. עו"ד גז מתייחס לסוגייה ומספר שאמנם בחקירה אנשי המשטרה מצאו לכאורה את הפתק של תכתובת הפגישה, אך אנחנו עדיין לא יודעים אם באמת מדובר בתרשומת של מה שהיה בפגישה. לדבריו: "אנחנו צריכים לשמוע בחקירה נגדית מה הוא יגיד אחרי שהוא ייחקר. אם אני מבין נכון והבנתי נכון שלעורכי הדין של נתניהו יש הוכחות שלא הייתה פגישה כזאת. יש הוכחות אלקטרוניות אבל יכול להיות גם דברים אחרים כמו עדים אחרים שיעידו שהוא היה במקומות אחרים. אם באמת יוכיחו שפגישה כזאת לא הייתה אפשר לדבר על התיק כזה במונחים של קריסה".

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%a6%d7%98%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%97%d7%a7%d7%a8-%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99-%d7%a1%d7%a0%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%a0%d7%aa%d7%a0/

בסופו של דבר פילבר מסכן את עצמו כי הוא כפסע מלהיות מוכרז כעד עוין. עו"ד ששי גז מסביר מה גורם לו להסתכן בצורה הזאת: "יש הרבה אפשרויות למה הוא מסכן את עצמו, אפשרות אחת שאז במשטרה הוא דיבר שקר והיום הוא רוצה לומר יותר את האמת. אפשרות שנייה שיש לו לחצים פנימיים חזקים מאוד. אל תשכח שהוא האיש הכי קרוב לביבי נתניהו והוא השתחרר הוא כבר לא בסכנת מעצר. בפועל הוא יודע שמעט מאוד אנשים שהועמדו לדין כי היו עדי מדינה ושיקרו. יש מדיניות בפרקליטות לא להאשים עדי מדינה גם אם שיקרו. כי הם פוחדים להרתיע את העד הבא,. הרבה פעמים הוצאתי עדי מדינה שקרנים ולא ראיתי שהעמידו אותם לדין".

עו"ד גז מסביר למה למרות שפילבר לא מספק כרגע את הסחורה, בפרקליטות עדיין לא מאיימים עליו: "בחקירה נגדית לא מאיימים, אתה גם לא יכול לדבר בחקירה נגדית. אם אתה רוצה לאיים בצורה חוקית, אתה יכול לאיים לפני המשפט כשאתה מזמין עד מדינה אליך למשרד בפרקליטות ומסביר לו את ההשלכות של הפרת ההסכם. בחקירה ראשית היא עדיין תוך כדי העדות, עם כוונה או בלי כוונה היא עדיין רומזת לו. אבל כשהעד נתון בחקירה נגדית אסור לה לרמוז לו אפילו".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%9b-%d7%90%d7%95%d7%97%d7%a0%d7%94-%d7%97%d7%95%d7%a9%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%92%d7%9d-%d7%90%d7%9d-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%96%d7%9b%d7%90%d7%99-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c/

עו"ד גז אומר שהוא ברוך ה' רק סנגור ולא שופט ולא לוקח את התפקיד על עצמו אבל אומר שהוא לא אוהב עדי מדינה כי הם אנשים שחטאו פעמיים: "עד מדינה זה עד שחטא פעמיים, חטא ראשון נגד המדינה או נגד החוק. הוא חייב להיות עבריין כדי שיוכל להיות עד מדינה. והדבר השני שהוא חוטא נגד חבריו והוא מעיד נגדם כדי להציל את עורו. תמיד כשאני חוקר עדי מדינה אני מפקפק בעדותו זה תפקידי חקרתי הרבה כאלה בחיי. אני לא יודע להגיד לך אם אני מאמין לו או לא אבל אני יכול להגיד לך שלבית המשפט יהיה קשה לדעת מתי להאמין לו או לא. אני חושב שהוא מנסה ללכת על כל הכיוונים. לרצות את כולם וקשה כשאתה עד מדינה לרצות גם את המדינה וגם את הסנגורים". לסיום אומר עו"ד גז כי: "אני אף פעם לא חשבתי ולא חושב היום שתיק 4000 היה צריך להיות מוגש על עבירת שוחד".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלחנן דבש
אלחנן דבש
1 שנה לפני

ראיון מקצועי..תמשיכו באיכות הזו.תודההה

רותי דבש
רותי דבש
1 שנה לפני

שני תותחים בשיחה אחת אלעזר שטורם מראיין אליפות ועורך דין ששי גז

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום