חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשלת עשר מעלות ימינה? לא אם תשאלו את עמנואל שילה

עורך העיתון בשבע טוען שיש לממשלה הזאת זמן קצוב, ושהחזרת אבו מאזן לשולחן הדיונים זה הדבר הגרוע ביותר שהיא עשתה

שתפו :

 

עמנואל שילה הוא עיתונאי ישראלי ועורך העיתון בשבע. בראיון לאולפן TOV מנתח עמנואל שילה את מצב הממשלה, מסביר שלא מדובר בממשלת 'עשר מעלות ימינה' ומדבר על השנאה הגדולה של ליברמן לחרדים.

בתחילת דבריו מדבר שילה על ההישגים של הממשלה הנוכחית:"השאלה מה מחשיבים כהישג. הרי בנט מציג את אחד ההישגים הגדולים שלו את זה שהוא מנע בחירות חמישיות. השאלה עד מתי זה יחשב. אם בעוד חודשיים שלושה יהיו בחירות חמישיות זה נקרא בחירות חמישיות או שכבר אפסנו וזה יהיה בחירות ראשונות? מונים את הנושא של העברת התקציב. כן.העברת תקציב זה הישג. אי אפשר להגיד שלא. מה קורה באיראן? אני לא יודע אם אנחנו מתקדמים או הולכים אחורה. אפשר פה ושם להציג הישגים". הוא מוסיף כי : "אנחנו נמצאים היום בנקודה שבה שהסוף של הממשלה נראה מאוד קרוב. זה נראה רק שאלה רק אם זה עניין של ימים, שבועות או חודשים בודדים. אבל זה לא נראה שהממשלה הזאת תחזיק מעמד. בטח לא אחרי מה שהיה אתמול בערב בכנסת".

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%98%d7%95%d7%91-%d7%9b%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%a1%d7%aa%d7%95%d7%91%d7%91-%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%9e%d7%91%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%9c/

במענה לשאלה האם קיצה של הממשלה מתקרב הוא אומר: "ללא ספק. ברור שקואליציה שיש לה 61 זה לא כמו קואליציה שאין לה 61. קואליציה שהמשמעת הפנימית בתוכה מתרופפת וכל אחד עושה הישר בעיניו. אפילו אווירת הנטישה בלשכת ראש הממשלה. יש הרבה מאוד שמשדרים את זה שהקואליציה הזאת באמת קרובה לסופה. אני לא הייתי מאלה שאמרו מיד שהממשלה הזאת הוקמה שהיא לא תחזיק מעמד יותר מחודשים ספורים. אני אמרתי וחשבתי כל הזמן שהמכנה המשותף של הממשלה הזאת הוא מאוד מאוד שברירי ולכן לא סביר שהיא תחזיק מעמד זמן רב. כמה זמן בדיוק? זה קשה לדעת".

כולנו זוכרים את התבטאות המפורסמת של בנט שטען כי מדובר בממשלת 'עשר מעלות ימינה'. שילה מתייחס לטענה הזאת: "זה ברור שזה לא ממשלת ימין וזה לא עשר מעלות ימינה כמו שבנט אמר. אם כבר זה בין עשר לעשרים מעלות שמאלה. הבעיה הכי קשה בממשלה הזאת בתחום המדיני זה שהיא החזירה את אבו מאזן לשולחן הדיונים. נתניהו הצליח לדחוק אותו הצידה להפוך אותו ללא רלוונטי. והממשלה הזאת החזירה אותו. עולים אליו לרגל לרמאללה. מארחים אותו בבית בראש העין. האופציה של המדינה הפלסטנית שוב מדוברת על ידי שרים מרכזיים ובכירים בממשלה. מהבחינה הזאת זזנו שמאלה בצורה מדאיגה. מהלכים מאוד דרמטים".

שילה מציין שלא רק החרדים נפגעו מהממשלה הנוכחית אלא גם ציבור הציונות הדתית: "זה לא רק החרדים. זה גם בעצם ציבור הציונות הדתית. בעצם הציבור הדתי והחרדי די מודרים מהממשלה הזאת למרות שספציפית יש בה לא מעט חובשי כיפה. אבל זה אנשים שמיצגים את עצמם הרבה יותר מאשר יש להם ציבור. מה שאנחנו רואים זה שהשמאל הקיצוני הפרוגרסיבי החילוני להכעיס תופס עמדות מפתח בממשלה הזאת. ותוך תקופה קצרה בנושאים מסוימים מטלטל ומשנה את המציאות. מאוד ברור למשל במשרד הבריאות. לישראל אין משרד בריאות. יש לה משרד לענייני להט"ב זה מה שמעניין את ניצן הורביץ. בזה הוא מתעסק כל הזמן. עושה צעדים שנויים במחלוקת ומקוממים. זה מה שהוא מנפף בו לבוחרים שלו בתקופה של קורונה, בתקופה של מגפה. שאתה מצפה משר הבריאות שכל מעייניו יהיו נתונים לבריאות הציבור. אני לא אומר, תדאג קצת גם לבייס שלך. אבל אתה מסתכל מה סדר היום שלו – אתה רואה איך ההזדהות שלו עם קהילת הגאווה משתלטת אפילו על הסמל של משרד הבריאות וצובעת אותו בצבעיו. מה שקורה שם קורה גם במשרדים אחרים".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%9b-%d7%96%d7%95%d7%a2%d7%91%d7%99-%d7%98%d7%95%d7%a2%d7%a0%d7%aa-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%93-%d7%94%d7%a1%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%90%d7%a6%d7%91%d7%99%d7%a2-%d7%9b%d7%a0%d7%92%d7%93/

מאז הוקמה הממשלה, אי אפשר לפספס את השנאה הגדולה שיש לשר האוצר ליברמן לציבור החרדי.שילה מסביר את ההבדל בין ליברמן ללפיד בנושא הזה: "ללא ספק, ליברמן מאפיל על לפיד בעניין הזה. אני חושב שזה מחושב מצד שניהם. לפיד רוצה להיות ראש ממשלה. אז הוא צריך להיות ממורכז. גם במובן הזה, הוא לא יכול להצטייר כשונא. כמי שציבור מסוים הוא מבחינתו מוקצה ומודר לחלוטין. כמו שהוא היה פעם בתחילת דרכו. לעומת זאת, ליברמן מה שהוא רוצה זה מפלגת נישה. פעם הוא ביסס את האלקטורט שלו על שנאת ערבים. עכשיו מבסס אותו על שנאת חרדים. מספיק לו חמישה שישה מנדטים כדי לצוף ולהתקיים ויש לו גרעין קשה של חמישה או שישה מנדטים שהמטבע של השנאת חרדים אצלם זה מטבע עובר לסוחר".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום