חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מש"קי דת בעבר ובהווה נגד הזלזול של השר הנדל בהם

פנינו לבדוק מה דעת מש"קי הדת על העלבונות שהוטחו בהם; "הזלזול בחיילים אחרים רק כי הם 'ג׳ובניקים' הוא לא במקום" אומר אחד החיילים.

שתפו :

חיילים בטקס
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הריבים הבלתי פוסקים בין האופוזיציה לקואליציה מוציאים לעיתים מחברי הכנסת אמירות קשות. אתמול היה תורו של השר יועז הנדל (תקווה חדשה) שבתגובה לסרטון שפירסם ח"כ בצלאל סמוטריץ', ענה לו את התגובה הבאה: "‏ויקם המלפפון ויכה את הגנן. המשתמטים ומש״קי הדת מסבירים לי איך מניפים דגל ונלחמים למען המדינה. הגנרלים סמוטריץ, רוטמן ובן גביר. העיקר אתם שולחים אותנו להילחם. פטריוטים של ציוצים".

הזלזול של השר הנדל במשקי הדת והניסיון להשוות אותם למשתמטים גרר ביקורת רבה בקרב חיילי צה"ל המשרתים בתפקידים אלו. בשיחה עם יאיר (שם בדוי), חייל המשמש כמש"ק דת באחד הבסיסים ברחבי הארץ, הוא הסביר לנו את התחושות הקשות שנגרמו לחיילים בעקבות הדברים של השר הנדל: "זאת אמירה מאוד מקוממת ומעליבה. בטירונות המפקדים לימדו אותנו שכל חייל תורם למדינה, לא משנה איפה אתה משרת ומה אתה עושה" מסביר יאיר."שירתתי עם משקי דת שהיו אברכים עם ילדים, נושקים לגיל 30 שכבר יכלו לקבל פטור מהצבא ובכל זאת לא ויתרו על שירות צבאי ותרומה למדינה. עצוב לשמוע שר בממשלת ישראל שמתייחס בכזה זלזול לחיילים. עם כל הכבוד והערכה לשירות בשייטת 13, הזלזול בחיילים אחרים רק כי הם 'ג׳ובניקים' הוא לא במקום".

אם יש מישהו שיכול לשפוך קצת אור על התפקיד ועל המשמעות החשובה שלו, הוא צור יגאל יפרח ששירת בצה"ל בין השנים 2015-2017 ואף נבחר למצטיין הנשיא בשנת 2017.

"אני באופן אישי בחרתי בתפקיד הזה. רציתי את התפקיד הזה כי ידעתי מחברים שעשו את התפקיד הזה כמה התפקיד הזה יכול להיות משמעותי", אומר יפרח. "בתפקיד הזה השמיים הם הגבול. שירתתי בגזרות הכי קרביות: מוצבי הצפון, בחרמון, אימונים ברמת הגולן יחד עם גדודי חטיבת גולני. לאחר מכן יצאתי לקורס קצינים ושימשתי כסגן רב אוגדת עזה. גם במוצבים שהיו לפעמים תחת מתיחות ביטחונית גבוהה. ותמיד תמיד הרגשתי דרך התפקיד הזה שאנחנו נותנים משמעות ללוחמים דרך התפקיד הזה. משמעות של רוח, משמעות של מוטיבציה, שזה במובן הרוחני. ובמובן היומיומי הגשמי אם זה אומר ציוד דת, אם זה אומר דאגה שותפת לכל מה שקשור סביב השבת. עירוב בצה"ל, כמובן הכשרות, חיילים שמתגיירים שזאת עבודה פשוט מדהימה אבל לא קלה. וכמובן כמובן כמובן, טיפול בחללים. לצערנו יש גם חללים בצה"ל ואני לא יודע מי היה מוכן לעשות את העבודה הקשה הזאת. וברוך ה' עשינו גם את זה".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%a9%d7%99%d7%a9-%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%94/

על ההצטיינות שקיבל מנשיא המדינה בזמנו רובי ריבלין מספר יפרח: "הייתי מצטיין נשיא המדינה בשנת העצמאות ה-69, לפני 5 שנים. הייתי אז בתפקיד סגן רב אוגדת עזה. וההצטיינות ניתנה לי בעיקר על הפעילות היומיומית גם בחטיבת גולני יחד עם הלוחמים וגם באוגדת עזה, בין השאר בטיפול בחללים". יפרח מתייחס לאמירה של השר הנדל אתמול: "בעיניי זה פשוט מביש. הוא ממש מצמיד את התפקיד מש"ק דת למילה השתמטות. ובעיניי זה פשוט מביש, זה עצוב ששר בישראל מזלזל בכל כך הרבה משרתים בצבא. מה העניין לזלזל בתפקיד צבאי? אתה חושב השר הנדל שהתפקיד הוא לא תפקיד חשוב? בא תרד לשטח. תיראה כמה התפקיד הזה הוא משמעותי עבור הלוחמים. תראה כמה הוא משפיע בענק בצה"ל וחבל שהוא יורד לרמה כזאת וזה פשוט עצוב".

קבורה צבאית. אחד התפקידים החשובים של משקי הדת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

למרות האמירה של השר הנדל, אומר יפרח שברמה האישית אין לאמירה הזאת שום השפעה עליו, אבל ברמה הכללית אמירה כזאת יכולה לפגוע במוטיבציה הגם ככה לא הכי גבוהה של חיילים לשרת בתפקיד הזה: "אני באופן אישי לא זקוק לציונים שלו, הוא יכול לחשוב מה שהוא רוצה וזה לא משפיע עליי. כמובן בשיח הכללי, סביב התפקיד הזה והאמירות האלה יש להם השפעה לתחושה הכללית עבור מועמדים לשירות בצבא. אני גם בתפקיד השני שלי ברבנות הצבאית הייתי קצין איתור כח אדם. אני איתרתי את משגיחי הכשרות ואת משקי הדת הבאים בצה"ל לפני שהם התגייסו. וזה היה מאוד מאוד קשה לאתר אותם. ראשית, אתה צריך חייל עם רקע דתי. אתה כבר מצומצם משמעותי, לא כמו תפקיד אחר. שנית, אתה צריך חייל שיכול להתאים לתפקידים האלה .בנוסף, לא כולם רוצים את התפקידים האלה. לפעמים זה תפקידים שלוקחים אותך עמוק עמוק לשטח במוצבים הקדמיים ביותר. ויש כאלה שרוצים תפקידים יותר נוחים, ליד הבית, יומיות. הרבה לא רוצים. אז מה אתה בא להקשות יותר גם סביב המסגרת, ההילה שאנחנו מנסים ליצור סביב התפקידים האלה?! שואל יפרח בתמיהה. "אתה שר בישראל ובא ומנסה לקלקל ולהרוס רק כי אתה רוצה לפגוע בפוליטיקאי מסוים? אתה לוקח את התפקיד הזה ודורך עליו, דורך על המשרתים בו. זה פשוט עצוב. השר הנדל תמיד מנופף בזה שהוא אדם פטריוט וציוני. אז השר הנדל המעשה הזה הוא הכי לא ציוני והכי לא פטריוטי שיש".

בתגובה לדברים של השר הנדל אמרו בארגון תורת לחימה: "‏שרים אנטי-דתיים בממשלה החליטו להשתלח בחיילים ששובצו לתפקיד צבאי דתי, ולא במש"קי חינוך או ת"ש או לוגיסטיקה .מישהו יודע איפה שר הביטחון? הרמטכ"ל? ראש אכ"א? הרבצ"ר? איפה הנשיא אליו מגיעים חיילים אלו כמצטיינים? האם קיימת הסכמה שחייל בתפקיד דתי הוא איסקופה נדרסת לקואליציית תומכי טרור?"

בנוסף, בארגון "תורת לחימה" שלחו בשבועות האחרונים מכתב לשר הביטחון גנץ סביב הזלזול מצד חברי הממשלה במש"קי הדת. על המכתב חתומים חיילים משקי דת בעבר ובהווה המבקשים משר הביטחון לעצור את הזלזול הבוטה בתפקיד משק הדת בצה"ל מצד חברי הממשלה.

פנינו לשר הנדל לקבלת תגובה, לכשתתקבל התגובה היא תפורסם מיידית.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום