חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף לפיצולים בציונות הדתית? זו התשובה של בן גביר

חבר הכנסת הכי מדובר בישראל חושב שהאחדות בציונות הדתית חשובה מאוד, אבל לא שוכח לרגע את קהל המצביעים שלו

שתפו :

 

בראיון ליוסף רוסו מנתח יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר את הפרשתו של ח"כ שיקלי ומסביר למה חשוב שעוצמה יהודית תרוץ בבלוק משותף עם מפלגת נעם ומפלגת הציונות הדתית, אבל לא תחת רשימה אחת מאוחדת.

את הכותרות הפוליטיות תפסו בימים האחרונים ההכרזה על ההפרשה של שיקלי. אחרי דיון שהתקיים במשך שעות ארוכות, החליטה ועדת הכנסת פה אחד להכריז על שיקלי כפורש, מה שלמעשה ימנע ממנו להתמודד בבחירות הבאות בסיעה קיימת וייאלץ אותו לרוץ תחת מפלגה חדשה בראשותו או בראשות מתמודד אחר.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%a9-%d7%90%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%a7%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%95%d7%90/

מציאות בה שיקלי יתמודד במסגרת מפלגה חדשה יכלה להדאיג מאוד את ראשי מפלגות גוש הימין. המחנה הלאומי למוד טראומות ממפלגות ימין שלא עברו את אחוז החסימה הגבוה, מה שהביא למעשה לאיבוד שלטון הימין אחרי שנים ארוכות. החשש בימין הוא ממפלגה נוספת מהצד הימני של המפה שעלולה לאבד קולות.  בראיון לאולפן TOV ח"כ איתמר בן גביר מתייחס לסיטואציה הבעייתית של שיקלי. אמנם רוב הסיכויים כנגד שיקלי בעתירה שהוא צפוי להגיש לבית המשפט טוען ח"כ בן גביר אבל סובר: "משפטית יש לו קייס. אם בית המשפט יכנס לראיות, הוא יראה שמי שפרש מימינה זה לא שיקלי. מי שפרש מימינה זה נפתלי בנט, זה איילת שקד, זה ניר אורבך". ח"כ בן גביר מפרגן מאוד לשיקלי. אומר שהוא גיבור ואמיץ, ושבצינות הדתית ישמחו מאוד לקבל אותו לרשימה שלהם.

אמנם המגזר של הצינות הדתית הוא ציבור לא גדול במיוחד, אבל עדיין את המפלגה שאמורה לייצג אותו מרכיבות שלושה מפלגות שונות: הציונות הדתית (האיחוד הלאומי) עוצמה יהודית ומפלגת נעם. אנשים רבים בציבור הדתי חולמים לראות אחדות אמיתית ולא סיעה אחת, לא גדולה במיוחד, שמורכבת מתתי מפלגות שכל מערכת בחירות מחדש לא ברור אם ירוצו ביחד. ח"כ בן גביר מנסה להרגיע את החוששים. הוא אומר שאחרי שנה כמעט של עבודה ביחד בה איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מכירים אחד את השני בצורה הרבה יותר רחבה, בבחירות הבאות החיבור יהיה הרבה יותר קל: "אתה רואה את זה במספרים. לא סתם הצינות הדתית בכל סקר שתתן, המפלגה השלישית בגודלה".

אבל בכל זאת, ח"כ בן גביר מסביר למה נכון לדעתו שיהיו לכתחילה שלוש מפלגות שמשתפות פעולה תחת מפלגה אחת: "יש לנו שוני, שוני באופי, שוני בקהלי יעד שאנחנו מסתכלים עליו. אני מכוון לציבורים מגוונים מאוד מאוד. להיות סיעה משותפת זה דבר נפלא, וזה דבר נכון, וזה דבר שאני חותר אליו. החיבור מוסיף כח. אנחנו לא נעשה נזק אלקטורלי".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%a8%d7%aa/

בימים אלה, שריח בחירות משוטט באוויר, אנשים מתחילים לעשות חישובים ולנסות להבין האם יש אפשרות ריאלית לימין להרכיב ממשלה. ח"כ בן גביר לוקח בערבון מוגבל את הסקרים הגבוליים עבור גוש הימין. הוא מזכיר שתמיד הסקרים לא עושים חסד עם גוש הימין ושמהתחושות שהוא מקבל מהשטח ניתן להקים ממשלה ימנית אם יתקיימו בחירות. במקרה כזה, חושב ח"כ בן גביר שמי שצריך לעמוד בראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו: " תמיד אני חושב שצריך להיות דמוקרטים. ומי שמקבל הכי מנדטים במחנה הימין זה נתניהו. אז להגיד שנתניהו מושלם- לא. הייתה לי עליו ביקורת. אבל צריך להגיד שני דברים בעניין של נתניהו ובנט. אחד, הוא באמת ליגה מעל לפיד ובנט בכל פרמטר שאתה רואה ומסתכל. והדבר השני, הציבור רוצה אותו. לכן אנחנו רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה. אבל הממשלה חייבת שאנחנו נהיה שותפים בכירים. כי כשהליכוד היה גדול בלי שותפות מהצד הימני, הם עשו גם הרבה שטויות".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום