חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סערה בימינה: יום טוב כלפון הודח מתפקידו

מתן כהנא הודיע על התפטרותו ממשרד הדתות במטרה לחזק את הקואליציה- או שאולי למנוע עריקים נוספים?

שתפו :

כהנא
צילום: דוד כהן, פלאש90

השר לשירותי דת, מתן כהנא הודיע אתמול (ו')על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת. וזאת במטרה לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה בעקבות פרישת חברתו לסיעה עידית סילמן.

כהנא הודיע על כוונתו לראש הממשלה, נפתלי בנט "הודעתי כעת לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתי להתפטר מתפקידי כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה". כהנא יהיה חבר כנסת החל מיום ראשון הקרוב. כלומר ההתפטרותו נכנסת לתוקף באופן מידי.

בעקבות החלטתו של כהנא, תיק הדתות יהיה אצל ראש הממשלה נפתלי בנט ומי שינהל את המשרד יהיה כהנא כסגן שר הדתות. יום טוב כלפון היה אחד הח"כים שחוזרו על ידי הליכוד ובאופוזיציה ובימינה חששו כי המגעים יובילו לעריקה נוספת. נציין כי בנט שוחח אתמול בלילה עם ח"כ יום טוב כלפון ועדכן אותו על המהלך הצפוי.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הגיב "ההתפוררות של מפלגת ימינה ושל הממשלה הפכה היום לנטישה המונית. אל התפטרותה של שמרית מאיר מצטרפת עכשיו חזרתו הבהולה של מתן כהנא לכנסת, מחשש לעזיבה של חבר כנסת נוסף".

הוא הוסיף "הממשלה סיימה את דרכה. ישראל לא יכולה להיות מוחזקת בידיים של ווליד טאהא שמכנה את צה"ל 'כובש אכזרי'. אני שב וקורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין – הפסיקו להתבזות ושימו סוף לביזיון הזה. צאו מהממשלה ונקים ממשלת ימין שתעצור את הטרור ואת ההשתוללות הלאומנית הערבית בלוד ובנגב".

בליכוד הגיבו להתפטרות כהנא כך "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק. כל אלה שנבחרו בקולות הימין חייבים להיות נאמנים לבוחריהם ולעזוב מיד את הספינה הטובעת של ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא וברשימה המשותפת. הממשלה הזאת סיימה את דרכה. יש להקים מיד ממשלה לאומית חזקה שתדאג לביטחון ישראל".

חה"כ שמחה רוטמן הגיב גם הוא על התפטרות כהנא "מה שמעניין אותי אם את המהלך הפוליטי הנכלולי הזה בישלו בלשכת בנט וכהנא בזמן חילופי האש בג'נין, בזמן ההפגנות עם דגלי אש"ף בלוד או בזמן הלוויה האלימה של הכתבת בירושלים".

מוקדם יותר ביום שישי פורסם כי היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, הודיעה על כוונתה לסיים את תפקידה. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בתגובה כי מאיר "פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המורכבים והעדינים ביותר. קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער אך בהבנה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום