חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סרט חדש מציג את הזווית של ערביי ישראל לפרעות תשפ"א

חני לוז, תושבת לוד, זועמת על ההחלטה על הקרנת הסרט בפסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם.

שתפו :

הערים המעורבות עוד לא סיימו ללקק את הפצעים שהותירו בהם הפרעות שבוצעו בידי ערביי ישראל בחודש מאי האחרון, אך סרט חדש שנוצר בידי פעילים מיפו ומלוד מציג עדויות של תושבי יפו ולוד המספרים על הנרטיב הפלסטיני לפרעות אלה.

העדויות המופיעות בסרט נאספו באמצעות שתי קבוצות פעילים, ביפו "ועדת חירום" ובלוד "עינכ על ליד" (תרגום חופשי: שים עין על לוד). הקבוצות עסקו בתיעוד כל מה שקשור לדיכוי הפגנות ומחאות של האזרחים הערביים, למעצרים, לפגיעות באנשים כתוצאה מאלימות שוטרים, לאיומים על יחידים ומשפחות וכו'. מטרת הפעילים בתחילה היתה ללוות את התושבים מבחינה משפטית, חברתית ורגשית, אך לאחר איסוף החומרים הוחלט לאגדם לסרט היציג את הצד שלהם באירוע.

מן הצד השני, חני לוז, תושבת העיר לוד מגיבה לסרט, "הגיע הזמן להפסיק לשקר. יש אמת בדוקה ואחת: במאי 2021 – ערבים מוסתים תקפו באלימות ובאכזריות תושבים יהודים, שכניהם, בערים המעורבות: לוד, יפו, עכו, חיפה ורמלה. יהודים תמימים נרצחו בפרעות – ביניהם אבי הר אבן (חתן פרס ישראל) שנשרף למוות בעכו, יגאל יהושע שנרגם למוות בלוד וצעירים ערבים ביצעו בו וידוא הריגה מטווח אפס. עשרות נפצעו קשה. נגרם נזק לרכוש של מאות יהודים… לצערנו, במקום לשמוע התנצלות, הכאה על חטא ופיצוי על הנזקים – השמאל הרדיקלי מסייע למבצעי האלימות להמשיך להפיץ שקרים, ומקדם עלילות דם כאילו הערבים הם קורבנות של "כיבוש" ו"דיכוי". בפרעות-תשפ"א היהודים (ורכוש יהודי) הותקפו בערים המעורבות על ידי המון ערבי מוסת – באלימות קשה  שלא נראתה כמוה מאז ימי טרום-קום-המדינה. מחריד שישנם יהודים שמשתפים פעולה עם הפורעים, ולא יעלה על הדעת שמוסד עירוני במדינת ישראל יממן את עלילות הדם."

 



ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום