חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורפי הראשים – מה קורה למי שהפרקליטות אינה חפצה ביקרו?

גל הירש היה על המסלול הישיר להצלחה, אלא שאז בחירתו למפכ"ל נכנסה למשטרה ולפרקליטות בעין

שתפו :

גל הירש
Avshalom Sassoni/Flash90

ביטול מינויו למפכ"ל המשטרה, מועמדותו לתפקיד מנכ"ל רפא"ל שחמקה מבין אצבעותיו, החברה הביטחונית המוצלחת שקרסה, וכמובן בריאותו, את כל אלה איבד תא"ל (במיל') גל הירש במרוצם של המשטרה והפרקליטות בדרך להרשעתו. בתחקיר העומק שעשתה איילה חסון מחדשות 13 והתפרסם אתמול, התרחשה רעידת אדמה. בפריים טיים, לעיניה של מדינה שלמה, התגלתה המשטרה והפרקליטות במערומיה, איך הם מצליחים להפיל אדם פשוט בקלות?

גל הירש, תת אלוף במיל', שירת בעברו כמפקד יחידת שלדג ומפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. לאחר פרישתו מצה"ל בעקבות מסקנות ועדת אלמוג, הוא שב לשרת בו כסגן מפקד מפקדת העומק. בנוסף, הירש הקים חברה ביטחונית ישראלית "דיפנסיב שילד אחזקות", חברה אשר הצליחה בישראל ובעולם ועשתה עסקאות רבות.

גל הירש
פלאש 90

כשגלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם כיום, ואז השר לביטחון פנים נכנס לתפקידו, הוא הציע להירש את המועמדות למפכ"ל המשטרה. יומיים לפני כן קיבל הירש הצעה מפתה במיוחד משר הביטחון בוגי יעלון והרמטכ"ל אייזנקוט להיות מנכ"ל רפא"ל הבא. שתי ההצעות מפתות, הירש מתייעץ עם קרוביו ומחליט להמשיך בעשייתו למען מדינת ישראל, הירש מודיע לארדן: "הנני".

לאחר הודעתו של הירש לתקשורת, במשטרה לא היו מרוצים מהמינוי. הבחירה בהירש, איש צבא בעברו, התקבלה בכעס בצמרת הפיקוד במשטרה. הרצון של ארדן לניקוי אורוות בתחנות לא התקבל בהסכמה ובכירים במשטרה וניצבים בעבר הביעו התנגדות, הם החלו בתהליכים מעל ומתחת לפני השטח.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9b%d7%aa%d7%91-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%97%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%9e%d7%a1%d7%9c%d7%9d-%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%93-%d7%94%d7%90%d7%a6%d7%99%d7%9c/

בתחקיר אנו מתוודעים למני יצחקי, ניצב בדימוס, ראש אגף חקירות ומודיעין בזמנו. יצחקי עוקף את סמכותו של תנ"צ גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין, ופונה לקצינה שהיא פקודה של ניר. הוא מבקש ממנה בעל פה להוציא את כל החומרים שיש להם על גל הירש. ניר מבקש את ההוראה כתובה, אין בנמצא אחת כזאת. ניר, איש מודיעין בעברו, מתחיל להריח שמשהו לא טוב מתרחש, ומקליט את השיחות עם יצחקי. בשיחות בין ניר ליצחקי ישנם חילופי דברים על הירש, יצחקי אומר לניר כי "יש ים חומר"; עד היום לא נמצא החומר המדובר. בשיחה אחרת, ניר אומר כי מהדברים שהוא קיבל מיחב"ל ויאח"ה אין בהם שום דבר, גם לא בגיאורגיה. אך זה לא נגמר.

על תיקו של הירש ממונים היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה ליאת בן ארי. בזמן הבירורים על עברו של הירש כבר מתחילות לרוץ שמועות, בתקשורת מתפרסמות אמירות על שוחד, חיקור דין ועוד דברים רבים שפוגעים בשמו הטוב ובעסקיו. שמועות אלה מתודלקות בידי בכירים במשטרה, שכל רצונם היה שלא יבוא למשטרה אדם שינסה לעשות סדר.

גל הירש
יונתן זינדל פלאש 90

בתחילה התיק של הירש התמקד בחיקור דין על עסקה שעשה בגיאורגיה. חיקור דין, כאשר מדינה מבקשת מאזרח של מדינה אחרת להיות עד עובדתי. על עניין חיקור הדין אומרים סנגוריו של הירש שאין שום משמעות בעייתית עבורו, כיוון שהוא רק עד עובדתי, ויותר מזה כל הפרשה במקרה זה היה פגיעה במנהיגים הקודמים בשלטון הגיאורגי לפני פלישתו של פוטין. הם לא מוצאים דבר משמעותי בנושא זה וזה כמובן יורד מהפרק, אך השמועות עשו את נזקם.

סנגורו של הירש, עו"ד דרור ברוטפלד, פונה לפרקליטות ומבקש שיסבירו על מה העננה סביב הירש, וניסיון לייצר פגישה אליה גם הירש יגיע בניסיון להפריך את השמועות. במקום פגישה הם מקבלים מכתב מפרקליטת המחוז, ליאת בן ארי להסכמים מהחברה, פירוט חשבונות בנק, והסבר על כל העברה שביצעו, אפילו קניית פלאפל בדרך לשדה תעופה. היא מבקשת את המסמכים הללו תוך יומיים, בידיעה שלא יוכלו לעמוד בדרישה זו.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%a9%d7%97%d7%a8%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%94%d7%91%d7%90-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

במקביל הירש מקבל הודעה מחבר, שתדרכו את התקשורת שהוא לא יהיה המפכ"ל הבא, כי הוא לא יספיק לענות על כל הדרישות. תנ"צ ניר מספר על התחושות שלו לאחר ההודעה על המינוי "גל הירש הוא קורבן לסיכול ממוקד. באותו ערב שהוא מונה אני בירכתי על כך, למחרת אחרי השיחות עם יצחקי הלכתי למסיבה של חברים, ולא יכולתי להכיל את הדבר הזה. תפסתי חבר ואמרתי לו ,אני איש מודיעין ואני לא מדבר עם כל אחד, ואמרתי לו היום נפל דבר, סוכל מפכ"ל בישראל".

הירש מבין את הלך הרוח ומודיע על ביטול מינויו למפכ"ל המשטרה. בספטמבר 2015 מסתיים האירוע, אין לו את המשטרה, אין לו את רפא"ל, והחברה שבראשותו סובלת מקשיים בעקבות הפרסומים, הבנקים לא רוצים לעבוד איתם ועסקאות מבוטלות כי אנשים לא רוצים לעבוד איתם.

גל הירש
יונתן זינדל פלאש 90

אך המשטרה לא מסתפקת בביטול מינויו, ומבינה שעליה להצדיק את ביטול המינוי. לכן היא פותחת נגד הירש חקירה, הם פושטים על משרדו וביתו, עורכים חיפוש בחפציו האישיים ולוקחים את כל המשרד לבדיקה. החשדות שתלויים נגדו הם העברת שוחד, הלבנת הון, הטיית מכרז, זיוף מסמכים ועוד תיקים בגאורגיה וראשון לציון. הירש ואנשיו נלקחים לחקירה באזהרה בלהב 433 ושערי הגהנום נפתחים.

בכל שבע שנות החקירה החוקרים לא הציגו בפניו ראיה אחת של שוחד, המסמכים היחידים בהם צפה היו המסמכים שהוא בעצמו העביר להם. במשך שבע השנים רק פעם אחת הוא נשאל על עבירת השוחד. בפרשת גיאורגיה החוקרת פונה אליו ואומרת לו "ידוע לנו שבשנים 2007-2008 היה נהוג בגיאורגיה לשלם עמלות לפקידים ממשלתיים ולבכירים כדי לקבל חוזים מול ממשלת גיאורגיה. מה ידוע לך על זה? בתור מי שהיה פעיל בתקופה ההיא בגיאורגיה". הירש עונה לה "מעולם לא היה דבר כזה במחיצתי לא באופן ישיר ולא באופן עקיף. וממילא לו היה עולה דבר שכזה לא היה עובר אותי, הייתי מעיף את המציע מכל המדרגות".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%98%d7%91-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%97%d7%a8-%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%92%d7%99%d7%a9%d7%94-%d7%9b%d7%aa%d7%91-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%9d-%d7%a0/

החוקרת חוזרת על שאלתה ואומרת "לעולם לא התבקשת לשלם עמלות כלשהן לבכירים או לזוטרים בגאורגיה לאנשי ממשל?". הירש משיב לה "לא היה ולא נברא". החוקרת חוזרת על שאלתה והירש משיב לה את אותה התשובה. למרות ההשקעה העצומה בחקירה, החוקרים לא מוצאים שום הוכחה לכך שהירש אדם בעבירת שוחד. לכן הם מגייסים מתחת לשטח עד מדינה, זהותו אסורה לפרסום עד היום. עד המדינה הוא עבריין מורשע, אדם מפוקפק שיש לו בעיה בהיבטים של אלימות ואמינות. באסיר מורשע בוחרים במשטרה לדובב אנשים אחרים. הפרקליטות מסרבת לחשוף אף את הנסיבות בהם חתמו איתו את ההסכם.

גל הירש עם בוגי יעלון
צילום פלאש 90

המשטרה שולחת את עד המדינה להפליל את הירש וחבריו בחניון של החברה, אבל הוא חוזר ללא תוצאות. לאחר מכן עושים להם עימות בהסכמת הירש, בעימות הירש שואל אותו "אני קשור לפרשת שוחד? אני קשור לשוחד?" הוא אומר ישר באופן חד משמעי  "לא לא לא לא, אני אמרתי לכם זה לא". כך העימות מתפתח ונמשך עד שלבסוף המשטרה פשוט משכה אותו החוצה.

המשטרה מנסה למצוא משהו בכל מחיר על הירש כדי להסביר את סיכול המינוי שלו. אך תיק ראשון לציון נסגר מחוסר אשמה, השמועות על תיק גיאורגיה אומרות שגם הוא ייסגר בקרוב. אך מבחינת קהיליית העסקים, שמו כבר נהרס. לבסוף המשטרה בוחרת להגיש כתב אישום על עבירות מס. ובפרקליטות מציעים לו עסקת טיעון, אך הוא סירב לחתום כי הוא לא היה אשם בדבר. במקביל הוא מקבל בשורה על גילוי גידול אלים שנמצא בגופו. הוא מחליט להילחם על שמו, וללכת למשפט.

הפרקליטות והמשטרה עוד לא חזרה בה, המשפט על חייו של הירש עוד לא הסתיים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום