חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך בקשה מהמשטרה הפכה לצו הרחקה מנהלי?

יו"ר תנועת "חוזרים להר" מספר על הרצון של משטרת ישראל להרחיק אותו מהר הבית ועל חידוש עבודת הקורבנות בימנו

תגיות

שתפו :

 

רפאל מוריס הוא יו"ר תנועת "חוזרים להר", העוסקת בהעלאת המודעות בנושא העלייה להר הבית ובניין בית המקדש.

בתחילה, מספר רפאל על הפעילות של תנועת חוזרים להר: "הפעילות שלנו סובבת סביב הר הבית, סביב בית המקדש. אנחנו בגדול מנסים לקחת משהו שהוא מאוד גדול, קצת דמיוני לפעמים, שאנחנו לומדים עליו מהגן. כל הזמן מנסים ומפמפמים לנו בתור יהודים דתיים על בית המקדש, וקורבנות. ועכשיו ספר ויקרא ופסח וחגים אבל זה הכל נשאר באיזשוהי מטאפורה דמיונית כאילו לקחו את זה מתוך איזה סרט של דיסני. והמטרה שלנו מאוד פשוטה. באנו למדינת ישראל עם מטרה לבוא ליישב את ארץ ישראל, לבנות את בית המקדש ולחדש את עבודת הקורבנות. זה חלק משלבי הגאולה. על זה התפללנו אלפיים שנה, לזה אנחנו מחכים, לזה אנחנו כוספים על זה אנחנו מתפללים שלוש פעמים ביום ,ואין שום סיבה בעולם שזה לא יקרה. וזה בעצם המטרה, לקדם את בניין בית המקדש במקומו עם כל המנהגים מסביב, עם כל ההלכות מסביב. כולל קטורת, כולל קורבנות, כולל הדלקת המנורה. באמת לבנות את כל המערך הזה. ולגרום לזה שזה יקרה במציאות".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%98%d7%a8%d7%aa-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%95%d7%a7%d7%9c%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%97%d7%99%d7%a7-%d7%90%d7%aa-%d7%99%d7%95%d7%a8-%d7%aa%d7%a0%d7%95%d7%a2/

בשבוע שעבר הגיש רפאל בקשה בשם תנועת "חוזרים להר" לקיים תהלוכה בהר הבית בסופה יוקרב במקום קורבן פסח. לאחר בקשתו קיבל רפאל מכתב ממשטרת ירושלים בה התריעו על כוונתם להרחיקו לחודשיים מהעיר העתיקה: "שבוע שעבר הגשנו בקשה להקריב קורבן פסח שזה בעצם אחת המצוות היותר מיוחדות שיש. אנחנו יכולים ממש לחדש, אין שום סיבה בעולם לא לחדש את זה בימנו. ובעצם הגשתי להם את הבקשה ובתגובה קיבלתי זימון להרחקה מנהלית. רוצים לתת לי הרחקה מנהלית מהעיר העתיקה. הם מאוד מפחדים מהאירוע הזה".

לדבריו, החששות של גורמי הביטחון לא מוצדקת "הם מפחדים כי יש איזשהו מיתוס שהר הבית זה חבית חומר נפץ, ושזה זה מסוכן ושכל דבר שנעשה יגרום למהומות ומיליון ערבים יסתערו עלינו וזה שטויות. הר הבית זה לא חבית חומר נפץ זה חבית חומר גלם ואנחנו צריכים להחליט מה לעשות עם זה. אנחנו יכולים לקחת את זה למקום מסוכן ומפחיד. בדיוק כמו שארץ ישראל הייתה חומר גלם, והקמנו למרות שהיו סיכונים אבל בסוף הגענו לארץ ישראל, הקמנו מדינה לתפארת והר הבית זה בדיוק אותו דבר. יש את הסיכונים ובסוף אפשר להגיע לתוצר מדהים שזה בית מקדש".

זאת לא השנה הראשונה בה רפאל מנסה לחדש את עבודת הקורבנות ולהקריב קורבן פסח. במשך שנים, מגיעים רפאל ופעילים נוספים של תנועת חוזרים בערב פסח לעיר העתיקה במטרה להקריב קרבן פסח:" בכל שנה אנחנו באים ומנסים להקריב קרבן פסח. השנה כנראה בגלל שהגשתי בקשה, אמרתי להם חבר'ה אני רוצה לעשות את זה חוקי, תתנו לי את האפשרות, יש לנו את האמצעים יש לנו את היכולת, יש לנו את הידע. אנחנו רק צריכים את האור הירוק של המשטרה. זה כל מה שחסר כדי להקריב קרבן פסח".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%92%d7%99%d7%a2-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%90%d7%aa%d7%a8-%d7%a4%d7%a8%d7%98%d7%99/

לאדם הסביר מהצד, נראה שמטרת פעילי הר הבית זה לעורר פרובוקציות ותו לא. רפאל מדגיש שכוונתם אמיתית: "אנחנו לא משחקים משחקים, אנחנו לא עושים פרובוקציות. אנחנו מתכוננים. יש לנו תרגולים שעושים, יש כהנים שעושים את העבודה, רבנים שיושבים בבתי מדרש ודנים בשאלות הקטנות באיך עושים את זה בצורה נכונה ומדויקת מבחינת ההלכה. שוחטים שמתאמנים ובונים מזבח. יש פרויקטים מכל כיוון שגורמים לדבר הזה להתגשם"

בנוגע למחלוקת ההלכתית סביב עלייה להר הבית, טוען רפאל שאין באמת בעיה או איסור הלכתי שכזה: "זה לא שיש רבנים שמתנגדים לעלייה להר הבית. יש רבנים שאומרים שנהגו לא לעלות. אין בתורה שום איסור לעלות להר הבית, זה לא קיים. יש אנשים שנהגו משום איזושהי חומרה לא לעלות. הרבנות הראשית לא אוסרת, היא בינתיים ממשיכה את המנהג שלא לעלות, זה שני דברים שונים. ולהיפך, יש לנו הלכות מהצד השני שחייבים לעלות. צריך לדעת איך, צריך לעשות את זה בטהרה אחרי טבילה במקווה, רק במקומות המותרים. אבל בעצם ככל ורבנים יותר נכנסים לתמונה ובעצם חוקרים את הנושא הזה, מגלים ומבינים שיש בסיס הלכתי מאוד רחב לעלייה להר הבית ובעצם ממשיכים את זה גם בתוך כל הנושא הזה שבעצם התעלמנו ממנו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום