חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערבים מתפרעים בירושלים – לפחות 7 פצועים

המשטרה עצרה 2 ערבים בחשד לזריקת האבנים; בשעה זו העימותים בהר הבית נמשכים

שתפו :

הטרור והפרעות שהחלו על ידי הערבים ביום שישי בהר הבית נמשכים גם בשעה זאת. ביום שישי עצרה המשטרה כמעט 500 ערבים, מספר חסר תקדים של עצורים, בעקבות ההתפרעויות בהר הבית. מסתבר שגם גל המעצרים הרחב לא עזר, והטרור הערבי נמשך גם היום.

הבוקר המשטרה דיווחה כי כמה מאות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, הגיעו לרחבת הר הבית בשעות הבוקר כדי להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור, כולל שימוש בברזלים ומחסומים מאולתרים. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי לפחות 2 בני אדם נפצעו במהלך העימותים. המשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות במטרה לפנות את הנוכחים מהמתחם.

לאחר מכן, סמוך לשער האריות מחבלים ערבים רגמו באבנים אוטובוס בו שהו נוסעים יהודים בדרך לכותל. כתוצאה מכך 5 יהודים נפצעו קל. 2 ערבים נעצרו בחשד שהשתתפו במעשה הטרור. תנועת האוטובוסים לכותל המערבי הופסקה כליל ונהגי האוטובוסים מורידים את הנוסעים באזור שער יפו.

בתוך כך, לאחר עיכוב ממושך, החלה עליית יהודים להר הבית בשעה האחרונה. מאות יהודים עולים בשעה זו להר הבית לכבוד המועד, ביניהם איילה בן גביר, אשתו של ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית. יחד עם זאת, המשטרה מאיצה ביהודים העולים לעבור מסלול קצר במיוחד, ולא מאפשרת עצירה של היהודים בשטח ההר ולו לזמן מועט. ככל הנראה הדבר נובע מניסיון שלא לעורר יותר את זעמם של הערבים. עולים במקום מסרו לTOV כי: "המשטרה, שוב, בפעם המי יודע כמה, נכנעה לטרור הערבי".

נזכיר כי למרות המהומות הקשות שהיו בהר הבית ביום שישי, בהן כאמור נעצרו קרוב ל-500 ערבים, החליט שר הביטחון בני גנץ שלא להטיל סגר על הערבים ביהודה ושומרון במהלך ימי חול המועד. החלטתו של גנץ התקבלה תוך התייעצות עם צמרת מערכת הביטחון.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום