חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום ראשון: גם מוסי רז ישתתף בטקס יום הזיכרון ה"אלטרנטיבי"

הטקס משווה בין נפגעי פעולות האיבה וחללי צה"ל למחבלים שנהרגו על ידי כוחות צה"ל; כעת לראשונה ישתתף בו ח"כ יהודי מהקואליציה

שתפו :

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ח"כ מוסי רז (מרצ) החבר בקואליציה ישתתף בטקס יום הזיכרון ה"אלטרנטיבי", כך נודע לאתר TOV. בכך, מוסי רז יצטרף לח"כ איבתיסאם מראענה מהעבודה שתשתתף גם היא בטקס יום הזיכרון המשותף לישראלים ולערבים. הטקס בו ישתתפו ח"כ מראענה ורז מתקיים זה השנה ה-17. הטקס מבקש לכבד מחבלים שנהרגו מפעילויות צה"ל לצד משפחות שכולות מישראל. במשך השנים, הטקס עורר ביקורת ציבורית נוקבת. כך למשל בשנת 2018 אמר שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן על הטקס: "זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל". במהלך השנים התקיימו הפגנות של פעילי ימין מחוץ לטקס. בשנת 2017 הגיעו מספר פעילים ביניהם ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, יואב אליאסי ("הצל") וח"כ איתמר בן גביר למחות כנגד הטקס. הטענה היא כי משתתפי הטקס משתפים פעולה עם אויבי ישראל, משווים בין מחבלים לחיילי צה"ל ונותנים לגיטימציה לטרור.

https://tovnews.co.il/%D7%9B%D7%A8%D7%A2%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%94%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%9E%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%9C%D7%92%D7%94-%D7%A9%D7%9E%D7%A9/

על השתתפותה בטקס הפוגעני אמרה ח"כ מראענה: "יש לי כבוד רב ליום הזיכרון ולמשפחות השכולות, ואני משתתפת בכאבן העצום והבלתי נתפס. אני מאמינה שהדרך למנוע מלחמות נוספות ומוות נוסף עוברת דרך הכרה בכאב של האחרים והאחרות".

השתתפותה של מראענה גוררת ביקורת ציבורית נוקבת. יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ מסר: "אבן אחר אבן, לבנה אחר לבנה, ממשלת בנט פורמת את האתוס המכונן עליו הוקמה מדינת ישראל ואת המאחד בחברה הישראלית. קדושת האחדות של יום הזכרון מחוללת על ידי חברת כנסת מן הקואליציה. בוקר כואב ועצוב".

ח"כ אבי מעוז (נעם) אמר: "הקואליציה הישראלית-פלסטינית בראשות נפתלי בנט ממשיכה בפגיעה ביקר ובקדוש לעם ישראל. אין תחתית אליה חברי קואליציית "האחדות" לא הגיעו, אך פגיעה ביום הזיכרון, היום הלאומי בו אנו מתאחדים וזוכרים את חללי מערכות ישראל זהו שפל חדש. אני קורא לחברי הכנסת שעוד נשאר בהם מעט מהכבוד הלאומי שלהם – תפרקו את הממשלה. תהיו נאמנים לערכים שלכם, ותבואו למחנה היהודי-לאומי להקים ממשלה יהודית-לאומית".

פנינו אל חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה לגבי השתתפותו של חברם לקואליציה מוסי רז בטקס הפוגע בזכר הנופלים. נכון לשעה זו הם סירבו להגיב, לכשיגיבו תגובתם תפורסם מיידית.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Yossi
Yossi
1 שנה לפני

זה פשוט שקר.
משפחות מחבלים לא הוזמנו ולא יגיעו לטקס כמו בכל שנה.
כן תגענה משפחות של אלה שנהרגו בשוגג ע"י צהל.
בינהם רופא שעבד בבית חולים בארץ בזמן שבנותיו נהרגו מהפגזה של צהל.

אוקי מרושק
אוקי מרושק
1 שנה לפני

הטקס הוא נקודת אור בחשכת הסכסוך הטרגי בין העמים.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום