חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"מ בנט טס בעיצומה של השבת למוסקבה להיפגש עם פוטין

בפעם השנייה בנט מחלל את השבת; פעם קודמת הייתה בהימלטות האסירים מכלא גלבוע

תגיות

שתפו :

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא בחשאיות בשעות הבוקר המוקדמות של שבת קודש במטוס פרטי למוסקבה. עם בנט טס שר דתי נוסף – שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, הנחשב כמקורב לפוטין ודובר את השפה הרוסית. כמו כן הצטרפו לראש הממשלה ראש המל"ל ד"ר אייל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר רה"מ מתן סידי.

פגישת בנט ופוטין נמשכת כבר למעלה משעתיים וחצי. לפי דיווחים שונים רה"מ דן עם פוטין גם על הסכם הגרעין של איראן עם המעצמות העתיד להיחתם בווינה. השיחה הראשונה בין בנט לפוטין התקיימה ביום ד' בשבוע שעבר.

המפגש מגיע על רקע הצעתו של בנט לפוטין בשיחותיהם האחרונות שישראל תתווך במשבר. יתכן ופוטין הסכים להיפגש עם בנט מכיוון שישראל נמנעת מהצטרפות לסנקציות הקשות שהטיל המערב על רוסיה בעקבות הפלישה שלה לאוקראינה. יחד עם זאת, ממשלת ישראל פועלת גם לשמר קשרים טובים עם הממשלה בקייב אליה גם שלחה השבוע ציוד הומניטרי.

בפעם הקודמת שראש הממשלה בנט חילל שבת עקב תפקידו, עלתה ביקורת קשה נגדו מצד הציבור שומרת המסורת, כיצד דווקא ראש ממשלה החובש כיפה לראשו אינו מכבד את השבת. יחד עם זאת, בנט זכה אז לתמיכה במהלך גם מחלקים גדולים מהציבור הדתי, מתוך תפיסה שמדובר בפיקוח נפש ממלכתי אשר מצריך את מעורבותו של רה"מ באירוע גדול כל כך כמו בריחת אסירים מכלא גלבוע.

באירוע הנוכחי, על פניו מדובר בחילול שבת שיכול היה לחכות לכל היותר 12 שעות, מכיוון שלא מדובר באירוע דרמטי שמתרחש ממש כעת כמו בריחת האסירים דאז. מה גם שאם הדיווחים נכונים ובנט טס על מנת לתווך בין רוסיה לאוקראינה, הרי שמדובר באירוע שכלל לא נוגע ישירות לישראל, והנחיצות של חילול השבת ההמוני שהוא הוביל אליו מוטלת בספק.

הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, מבכירי הפוסקים וראש ישיבת אור וישועה בחיפה, הגיב לטיסה של בנט בשבת:
"מר בנט הנושא כיפה על ראשו מחלל את השבת לעיני כל העולם. ולמיטב ידיעתי לא היה שום ראש ממשלה בישראל, ואפילו החילוני ביותר, שהעיז אי פעם לחלל שבת בפרהסיא כמו שנהג עתה מר בנט".

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום