חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעידת אדמה פוליטית: יו"ר הקואליציה עידית סילמן פורשת

בהודעה דרמטית שפירסמה בדקות האחרונות סילמן היא אמרה: "לצערי, לא אוכל עוד"

שתפו :

עידית סילמן
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אחת מחברות הכנסת הבכירות בקואליציה הטילה הבוקר (ד') פצצה והודיעה על פרישתה מהקואליציה. ההודעה הדרמטית של סילמן יוצרת כאב ראש גדול מאוד לממשלה ומסכנת בצורה מוחשית את המשך פעילותה. מבחינה מעשית, לאחר פרישתה של סילמן הממשלה איבדה את הרוב ועומדת על 60 אצבעות בלבד. חסר ח"כ אחד על מנת להפיל בצורה מעשית את הממשלה. על פי הערכות, האש בימים הקרובים תופנה אל עבר ניר אורבך ואיילת שקד שמצטיירים כמועמדים טבעיים לפרישה. אם אחד מהם יצטרף לסילמן, ביחד עם שיקלי הם יוכלו להקים סיעה משותפת, לא להיות מוכרזים כפורשים ואף לזכות למימון מפלגות בבחירות הבאות, שנראות כעת קרובות מתמיד. פרישתה של סילמן מגיעה על רקע המחלוקת סביב הכנסת החמץ לבתי החולים ברחבי הארץ. בדיון בוועדת הבריאות השבוע תקפה סילמן בחריפות את שר הבריאות הורביץ ואמרה: "לא ניתן לאדם כזה להיות שר". היום ניתן להבין כי סילמן ידעה על מה היא מדברת והמהלך התבשל אצלה במשך זמן רב. כרגע אין התייחסות רשמית של הבכירים בממשלה שקיבלו בתדהמה את ההחלטה. על פי הדיווחים, מלשכת ראש הממשלה בנט מנסים להשיג את סילמן, שלא עונה להם כרגע.

הודעתה של יו״ר הקואליציה עידית סילמן: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

המהלך הדרמטי של סילמן יצר תגובות רבות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר: "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן. ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל ואני מקבל אותך חזרה הביתה – למחנה הלאומי".

יושב ראש סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל. ח"כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אולה
אולה
2 שנים לפני

כל הכבוד ויש הרבה כבוד שלא היה קודם.
עכשיו תורו של שיקלי שבמקום לקפוץ על כל החתונות בחינניות רבה יעשה את המעשה.

אייל
אייל
2 שנים לפני

בפאראפזה על דברי סטיבן קינג:
גם אם היתה עולה באש לא הייתי משתין עליה כדי לכבות אותה.
הייתה ונותרה שקרנית, בוגדת ותומכת טרור.

סתם עוד עכבר שמרגיש שהספינה מתחילה לטבוע ומנסה להיחלץ

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום