חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוב דורסנות משפטית: המדינה תחויב לרשום כנשואים ישראלים שנישאו נישואין אזרחיים בZOOM

הנישואין התרחשו בין אזרחים ישראלים במדינת ישראל, אלא שהטקס נערך בתוכנה לשיחות וידאו עם נציג ממדינת יוטה ועל כן נרשמו לנישואין בחו"ל

שתפו :

עוד פסיקה נגד מדינה יהודית: בית המשפט המחוזי מרכז הכריע בהחלטה תקדימית רגע לפני כניסת השבת כי המדינה תחויב לרשום כנשואים, ישראלים שנישאו נישואין אזרחיים בחו"ל – מבלי לצאת מגבולות ישראל, כלומר בתוכנת zoom למשל. כך פורסם הבוקר (א') ב"כאן" רשת ב.

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a4%d7%97%d7%93-%d7%9e%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%94-%d7%91%d7%91%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%94/

החלטה זו התקבלה בידי השופטת אפרת פינק, והיא נתנה 3 נימוקים להחלטתה:

נימוק ראשון, התעודה הציבורית מטעם מדינת יוטה שהוצגה לרשם האוכלוסין מטעם המדינה הייתה תקפה ומהימנה ועל כן, עליו היה לרשום את הזוג (לפי הלכת פונק שלזינגר של בית המשפט העליון). הנימוק השני אותו הזכירה היה ההכרעה בשאלה היכן נערך הטקס, ישראל או יוטה – אינה בסמכות פקיד האוכלוסין. והנימוק השלישי להחלטה נסמך על עיקרון השוויון, בשל התקדים שכמה זוגות כבר נרשמו באופן זה.

השופטת הביעה ביקורת כלפי רשות האוכלוסין ואמרה כי "אי היציאה משטח מדינת ישראל לשם ביצוע הטקס אינה מהווה אי נכונות גלויה לעין, המקימה חובה לבחון את תעודת הנישואין שהוצגה. הגם שנישואין בהיוועדות חזותית לא היו מוכרים בעבר ולא נרשמו בישראל, די בבירור שבוצע על מנת להיוודע לתהליך, ובכך להביא לסיום הבירור ולרישום הנישואין במרשם".

לרשות המדינה עומדת אפשרות הערעור לעליון. פסיקה נגד המדינה בעליון תהפוך את הפסיקה להלכה פסוקה.

https://tovnews.co.il/%d7%a0%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%98%d7%91%d7%99%d7%aa/

נזכיר, לפני כשנה וחצי פורסם ב"כאן" חדשות כי רשות האוכלוסין רשמה כנשואים שלושה זוגות שנישאו בשיא תקופת הקורונה בנישואים אזרחיים בZOOM, דרך מדינת יוטה שבארצות הברית, מבלי לצאת מהארץ. בעקבות הפרסום, הנחה שר הפנים דאז אריה דרעי להקפיא את ההליך תוך שהצהיר כי לא יאפשר זאת. גם שרת הפנים המכהנת איילת שקד בחרה שלא להתערב בהחלטה והפנתה לעמדת הגורמים המשפטיים שהחליטו להגן על עמדת השר לשעבר דרעי.  מאז חשיפת הנושא לפני כשנה וחצי – מאות זוגות נישאו בדרך זו והמתינו להכרעה משפטית בסוגייה. בין הזוגות גם סגן שר החוץ עידן רול והראל סקעת.

הרב אליאב תורג'מן מארגון "תודעת זהות" אמר על הפסיקה כי "כנראה שאין שופטים בירושלים. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, כנכתב במגילת העצמאות. את ערכי המשפחה במדינת ישראל לא יקבעו השופטים אלא רוב הציבור ונבחריו, הסבורים שמדינת ישראל צריכה להיות בעלת אופי וצביון יהודי, ובעלת ערכי משפחה יהודים ברורים ומוצקים. הניסיון של בית המשפט פעם אחר פעם לשלוט בעם על ידי פסיקות תקדימיות לא יצלח, ההיסטוריה תמשיך והעם יקבע את ערכיו ויבחר כמו כל מהלך ההיסטוריה, בערכים היהודיים ובתודעתו העמוקה הזהות היהודית ההיסטורית, השאיפה לירושלים, והנצח – זו ירושלים".

חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת נעם מסר בתגובה לפסיקה כי "שופטי בית המשפט מתעלמים מהמדיניות שהייתה נהוגה במדינת ישראל במשך עשרות שנים. לא ייתכן שהשופטים במדינת ישראל יחתרו תחת המדינה היהודית ויבצעו הפיכה שקטה כדי להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בקרוב נתקן בע"ה".

בתגובה לפסיקה התקדימית אומר מיכאל פואה יו"ר "בוחרים במשפחה" כי "בית המשפט הוסיף עוד נדבך במצבה שתחתיה הוא מנסה לקבור את מוסד הנישואין. כאשר קשר הנישואין הוא חוזה אינטרסנטי באמת זה לא משנה היכן הוא נעשה ומי הצדדים. אולם הסתכלות רדודה זו על מוסד הנישואין עומדת בניגוד גמור לבשורה של העם היהודי לעולם ביחס למוסד זה ולמשפחה הצומחת ממנו – ברית הנישואין בין איש ואישה שמביאה חיים לעולם מתוך אחריות. בית המשפט בישראל לצערנו הוא שותף מלא לדרדור המוסרי שהביא אותנו כחברה לסחר בילדים ובנשים, והגיע הזמן לשים לתהליך זה סוף".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום