חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר לוין: "תוקם ועדה לחקירת פרשת פגסוס"

שר המשפטים, יריב לוין, הודיע הערב (חמישי) על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתפקידה יהיה לבדוק את השימוש בסייבר, כולל בפגסוס, שנעשה על ידי רשויות האכיפה, למטרת מעקב ואיסוף מידע

שתפו :

פלאש 90

פרשת פגסוס נחשפה בתחקיר של העיתון "כלכליסט" ובו התגלה שתוכנת הריגול פגסוס הושתלה בטלפונים של מספר מנכ"לים של משרדי ממשלה, מובילי מחאות הנכים ויוצאי אתיופיה, ובטלפונים של מקורבי נתניהו, בנו אבנר, ויועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך וטופז לוק.
השר לוין יפנה לממשלה שתעניק לוועדה סמכויות חקירה.

חברי הוועדה יהיו סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, משה דרורי, ראש אגף בשב"כ בדימוס, שלום בן חנן, והסניגורית הציבורית הארצית לשעבר, עו"ד ענבל רובינשטיין.

מסקנות הוועדה יוגשו בתוך שישה חודשים מיום התכנסות הוועדה.

סגן רה״מ ושר המשפטים לוין בהודעתו אמר כי ״אזרחי ישראל זכאים לפרטיות ולכך שכל הליך חקירה ייעשה בהתאם לדין ותוך הקפדה על זכויות נחקרים, עדים וכל מי שהדבר נוגע אליו כאחד. ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות מחייבות מתן כלים טכנולוגיים מתאימים בידי רשויות האכיפה כדי להיאבק בפשיעה ובשחיתות. השימוש בכלים אלה חייב להיות מבוקר ומוסדר תוך בקרה עמוקה ומיצוי הדין ממי שעושה שימוש אסור או שימוש לרעה בכלים אלה".
השר הוסיף ואמר: "הקמת ועדת הבדיקה נועדה לבחון את השימוש שנעשה בעבר בכלים אלה, לתת המלצות לגבי דרך השימוש בהם מכאן ולהבא ולהבטיח שקיפות באופן שיחזק את אמון הציבור במערכות האכיפה, בדרך פעולתן ובהגנה הניתנת על הפרטיות. אני מודה לכבוד השופט בדימוס דרורי, לעו״ד רובינשטיין ולמר בן חנן על נכונותם להרתם למשימה חשובה זו, ומאחל לוועדה הצלחה גדולה במשימה החשובה המוטלת עליה".

התגובות;

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום