Search
Close this search box.

מצמרר! הרב וישליצקי ז״ל: "אף אחד לא בחר במערכת המשפט לנהל את החיים שלנו" – צפו בסרטון

הרב אלישע וישליצקי ז״ל ידע לנבא כבר בשנת 2011 את המציאות של ימינו

תגיות

שתפו :

מכון מאיר

בשיחה שנשא במכון מאיר על מערכת המשפט ועל המצב במדינה, מזקק הרב אלישע וישליצקי ז״ל את השורש ואת המהות של הנעשה בישראל 2011 ולמרבה הצער עדיין גם בישראל 2023.

המסרים המרכזיים של הרב וישליצקי ז״ל מדברים אודות הצורך להרים את הראש ולהפסיק לפחד מהתקשורת. לתקן את העיוותים שכופה עלינו קבוצה קטנה של אנשים שבחרו את עצמם.

"כשיצא לאור מי האנשים שעמדו מאחורי כל העלילות של השנים האחרונות זה יהיה שערורייה בקנה מידה בינלאומי. 'עדי חמס' זה התורה אומרת וזה במציאות ככה. אני לא אגיד שמות כי אסור להגיד לשון הרע אבל פעם זה ייצא, זה לא יכול להיות שנשאר משועבדים כל כך, זה חבורה מאוד קטנה שלא נבחרה. אף אחד לא בחר בה לנהל את החיים שלנו. יועץ משפטי אומר אני לא יכול להגן על תביעה בבג"ץ. אם הייתי, לא עליכם, ראש ממשלה, מה הייתם מציעים ? אני הייתי שולח אותו הביתה".

״אבל לא עושים את זה כי מחר ב'עיתון של לא אנשים חושבים' , יכתבו שאני הורס את הדמוקרטיה שהם המציאו. כי מפחדים מעיתון הארץ או ידיעות או עיתון אחר".

"מה הפחד הזה?" שואל הרב זצ"ל.
"בגלל שאנשים יודעים שהם עבדים אז זה יפגע במעמדם. אני אגיד לכם למה, כי יש קבוצה של אדונים היום בארץ שחושבת שהיא מנהלת את המדינה. כל תפקיד ציבורי בכל משרד ממשלתי צריך לעבור מכרז, לבדוק את המועמד, חוץ מקבוצה אחת, השופטים – אין מכרזים ולעולם לא נדע מה יש בוועדת המינויים. אני מאמין באמונה שלמה שככל שהם יותר מתנשאים ולוקחים מעמד שלא ניתן להם גם בחוק, הם כך יותר מהר כורתים את הענף שהם יושבים עליו".

הרב סיכם ואמר: "התפילה שאנו אומרים בתפילת העמידה בקשר למערכת המשפט היא 'הסר ממנו יגון ואנחה' אין תפילה אחרת כי זאת המערכת שאמורה להיות הנציגה של המוסר היהודי, הלאומי, הציוני. היא לא אמורה להיות נציגת טורקיה, רוסיה, אמריקה, גרמניה או צרפת".

הרב אלישע וישליצקי נפטר בשנת 2019. כך הספידו אותו רה"מ נתניהו דאז והיום ושר האוצר כיום בצלאל סמוטריץ'.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום