Search
Close this search box.

עו"ד דבורין אופטימי: ״יש לבג"ץ בעיה אמיתית לפסול את עילת הסבירות״

עו"ד מיכאל דבורין בראיון נוקב על דורסנות השמאל ועל צעדים קטנים שיובילו לשינויים גדולים: "לא צריך לסגור את גלי צה"ל - מספיק להפוך אותה לתחנה של מוזיקה בלבד"

תגיות

שתפו :

צילום: נעם ריבקין פנטון / פלאש90

בעקבות העברת החוק לצמצום עילת הסבירות הוגשו מספר עתירות לבג"ץ, כולל של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. שופטי בג"ץ אף הקדימו את חזרתם לארץ מסיור לימודי בגרמניה.

 

 

עו"ד מיכאל דבורין, יועץ אסטרטגי של הליכוד לשעבר, מסביר כי משום שהתיקון בוצע בחוק יסוד השפיטה אשר מגדיר את סמכויות בג"ץ בנושאים בהם הוא דן, לבג"ץ יהיה קשה לבטל אותו, "לא שהם לא מסוגלים – אבל זו תהיה קפיצה ממקפצה אולימפית".

בני גנץ מיהר להודיע ש"כשהאופוזיציה תחזור לשלטון – היא תבטל את החקיקה". עו"ד דבורין מבהיר שבמקרה כזה גנץ כלל לא ינסה להשיג 'הסכמה רחבה' כמו שלא טרח לעשות זאת בפרשת הצוללות ובהקמת ממשלת בנט – "החבר'ה האלו יכולים ללמד אותנו בולשביזם פעמיים", אומר דבורין.

הוא מוסיף וטוען כי 'הגדולה' של השמאל בכל העולם היא יכולתו 'להתלבש' על מושג ולרוקן אותו מתוכן – במקרה הזה הדמוקרטיה.

כעת, מבהיר עו"ד דבורין, יש "לטפל" בכל מי שהרים את ראשו, ולהחליש אותו באמצעות פתיחת השוק לתחרות והפיכת לשכת עורכי הדין לוולונטרית.

האם הממשלה מסוגלת לצעדים מהותיים?

אילו שינויים קטנים מציע עו"ד דבורין?

צפו בראיון המלא

 

ליאור ג'יפים וחוויה אתגרית
https://bit.ly/LiorBenYashar

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פיל
פיל
1 שנה לפני

לבג"ץ אין, לא יכולה להיות ולא צריכה להיות, סמכות כלשהי להתערב בחוקי יסוד של הכנסת. בג"ץ אינו מוסמך ליצור לעצמו, יש מאין, סמכות שיפוטית על-חוקתית שכזו. פסיקה שכזו תהיה חריגה בוטה מסמכות בג"ץ ולפיכך – בלתי חוקית. לא רק שאין חובה לציית לפסיקה הניתנת בחריגה מסמכות, אלא שחובה שלא לקיים אותה, אלא לקיים את חוקי היסוד של המדינה כפי שחוקקה אותם הכנסת. אחזור ואדגיש: פסיקת בג"ץ המתיימרת לבטל חקיקת יסוד של הכנסת תהיה חריגה מסמכות, בלתי חוקית, ואין לקיים אותה. הריבון במדינת ישראל הוא העם באמצעות נציגיו הנבחרים בכנסת. במצב המשפטי הקיים, אם הכנסת מחוקקת חוק יסוד, חובה על כולם, לרבות בג"ץ, לציית לו.

סתם אחד
סתם אחד
1 שנה לפני

ה"גדולה" של השמאל הינה אך ורק על הדיוטות, שרועות במתחם העדר שלהם וכל טענה אחרת הולמת למרחב הזמן של האלף הקודם.

רפי
רפי
11 חודשים לפני

אני מקוה מאוד שהם יפסלו
ואני רוצה לראות את הממשלה הנבחרת מה תעשה ???
לממשלה יש יותר כוח לפסול את בג״ץ ודאי לא ההיפך 🥸

אשריקו
אשריקו
11 חודשים לפני

אל תשלו את עצמכם.מתבצעת בישראל הפיכה ביחד עם המחבלים שיושבים בכנסת ומחכים ליום הפקודה.מה שקורה זה אחיזת עניים.בג"ץ יפסול את החוק שעבר בצורה דמוקרטית.בג"ץ זה לא דמוקרטיה זה שלטון של 11 שופטים שמאלניים רדיקלים.אז הסיכוי זה שבורא עולם ישנה להם את קוו המחשבה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום