Search
Close this search box.

ח״כ אלעזר שטרן שמתגאה בסרבנים שכח שבעבר התבייש בהם מאוד

ח״כ אלעזר שטרן שהיה ראש אגף כח אדם בצה״ל התדרדר עד לכדי תמיכה בסרבנים

תגיות

שתפו :

פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד" התראיין הבוקר לרדיו ynet ואמר:

"אני גאה באנשים שהודיעו על אי-התייצבות. אם יש משהו טוב שיצא מהסיפור הזה הוא האכפתיות שהתגלתה".

כאשר היה ראש אכ״א בשנת 2005, זמן קצר לפני הגירוש מגוש קטיף, פרסם מסמך בו קרא להלחם נגד הסרבנות:
"לצערי, נתקלנו בתקופת הלחימה הנוכחית בגילויי סרבנות שבאו לידי ביטוי בסירוב לשרת או לבצע משימות ביהודה ושומרון וברצועת עזה, בטיעונים שונים. מחד, סרבנות וקריאה לסרבנות, שבאו בעיקר מצדה השמאלי של המפה הפוליטית ומאידך, היום נשמעים קולות דומים בעיקר מצדה הימנית של אותה המפה".

עוד הוסיף: "סרבנות לפקודה חוקית, מהווה אי-ציות לפקודה על כל המשתמע מכך, ומהווה חציית קו אדום! מסר זה הינו אחיד לכלל המשרתים בצה"ל".

הוא סיים את האיגרת למפקדים: "עלינו לשמור על אותה רעות המחזקת אותנו, בשגרה ובלחימה, להטות שכם זה לזה, לפני ביצוע המשימה, במהלכה ואחריה. אל נחמוק מאחריות ומהקושי לבצעה, ונשאיר זאת לאחרים, חברינו ליחידה. עלינו להצליח במבחן היחידתי, גם בביצוע משימה זו, למען ההווה והעתיד. עליך מפקד, לדבוק בטיפוח הלכידות החברתית ביחידה וקיום תרבות השיח, הנך נדרש לגלות רגישות מרבית אל מול קולות תיוג וסימון 'האוכלוסיות' הנשמעים בחברה".

שנה לאחר הגירוש, חייל מצטיין בשם חננאל דיין סירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל דאז, רא"ל דן חלוץ, במהלך טקס קבלת תעודות הצטיינות ביום העצמאות. לאחר שימוע שנערך לו, דיין הודח מחטיבת השריון בה הוא שירת, לאחר שהובהר לו כי ביצע מחאה פוליטית בניגוד לנהלים הצבאיים.
לאחר פגישה של החייל דיין עם האלוף שטרן, נשללה ממנו גם תעודת ההצטיינות. שטרן אמר שתעודת הצטיינות ניתנת למי שלצד מילוי תפקידו מאופיין בהתנהגות ובמתן דוגמא אישית ליתר החיילים ביחידה. לדברי שטרן, בקריטריונים אלה כשל דיין בעודו מנצל את הבמה הלאומית "במתכוון ובמזיד להבעת דעה פוליטית והבאת המעמד המכובד לכדי זילות".

שטרן לא הסתפק רק בשלילת תעודת ההצטיינות מהחייל, הוא אף הדליף את פרטי החייל ליאיר לפיד שהיה אז עיתונאי. בשנת 2009 בית משפט השלום בירושלים חייב את יאיר לפיד, מ"ידיעות אחרונות" ואת עורך מוסף "7 ימים" ניר חפץ, לשלם פיצוי בסך 12 אלף שקל לחננאל דיין וזאת בגין פרסום לשון הרע בטורו של לפיד.

שבועיים קודם לכן, הגיע דיין לפשרה עם האלוף הפורש אלעזר שטרן שפיצה את דיין ב-31,500 שקל בגין פגיעה בפרטיותו ובשמו הטוב.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה
משה
11 חודשים לפני

בושה. בושה. בושה

תומך אין עתיד
תומך אין עתיד
11 חודשים לפני

הם מעוניינים להפיל את שלטון הימין בכל דרך, איבדו כל רסן וכבר אין להם שום כבוד עצמי. זה פשוט מטורף עד כמה קנאה ושנאה לאדם שמאפיל עליהם, משבשת להם את תאי המוח ! אנשים שהתגאו בעבר בערכים הגבוהים שלהם, מראים כיום את פרצופם האמיתי ואת ערכיהם הנמוכים. עצוב שאלה היו פעם אנשים ששימשו דוגמא אישית, נבחרי ציבור ובעלי תפקידים בכירים ורגישים במדינה שלנו ! נאכזב ברמות שזה פרצופה האמיתי של המדינה שלנו. איך שאובדן שלטון משבש את ההגיון הבריא ! איך שתבוסה (האמת – משפילה…) גורמת לאובדן הציות לחוק ולעקרונות הדמוקרטיה, ולמעבר לפעול באנרכיה, כפי שעושים ארגוני השמאל במחאות שלהם כבר חצי שנה. והכי מדהים: שישנם "אדונים" משוללי כל רסן, המעודדים סרבנות, אי תשלום מיסים, פגיעה בנבחרי ציבור מהימין והסתה למרי אזרחי ולמלחמת אזרחים – ןהם עדיין מסתובבים באופן חופשי ! כן, אהרון (האל-ירום הודו-הכל שפיט) ברק, אהוד חם-צוואר, אהוד (האסיר ברישיון מורחב) ודן (הרמטכ"לון לרבע שעה ומומחה המניות) צריכים להיזרק לרצפת הליזול של אבו כביר ולהיחקר על פשעיהם !!!!! הקנאה והשנאה שלהם לאדם מוצלח מהם גורמת להם לבצע פשעים שעליהם לשלם עליהם !!!! פשוט חוצפה ועזות מצח שאלה היו בעלי תפקידים בכירים במדינה הזו !!!!!!!

בנצי
בנצי
11 חודשים לפני
יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

הדת המסיונרית החדשה לא פוסחת על אף לא אחד הפרוגרסיביים מפילים בפח אחד אחר השני עי הפגסוס עין הנץ וכל השאר הם נתפסים באזורים רגישים ונמוכים ופתאום משתנית הדעה מהקצה לקצה והם גם המתנגדים לחשיפת האמתוכל השר

אזרח יהודי
אזרח יהודי
11 חודשים לפני

זה העינין שזאת מדינת ישראל היחידה אין לנו ארץ אחרת ולמי שאין אהבה למדינה אדיאולוגיה ציונות ואמונה אמתית יכול לעוף מפה לאן שהם רוצים זאת המדינה זה מה יש ההורים שלי אכלו מרורים לחיות במדינת ישראל למי שסובל בארץ יעלה החוצה דרך אחד בלי חזרה פחות זבל טינופת

ישראלה
ישראלה
11 חודשים לפני

לאליעזר אין שום דעה לדעתי
הוא הולך היכן שנח לו היכן שהוא יכול להחניף.
לא רציני בכלל

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום